Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

    Enkele sfeerbeelden van zijn optreden vorige vrijdag tijdens de Bruulconcerten te Ronse.

    De groepsfoto is niet ideaal maar ik vond dat de andere groepsleden ook wel eens in beeld mogen komen (en met 3 individuele foto's zou dit niet lukken).

    Brussel in geuren en kleuren


    De complete groep
    Last edited by Decapix; 15 juli 2008, 20:45.
    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

  • #2
    Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

    Twee technisch prima foto's - goed scherp

    Ik weet niet of je de eerste gecropt hebt, maar indien ja dan zou ik wat meer plaats laten rechts van Johan. Zijn kijkrichting en het vingertje lijken dat te vragen.

    Greetz,

    M.
    Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

    Comment


    • #3
      Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

      Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
      Twee technisch prima foto's - goed scherp

      Ik weet niet of je de eerste gecropt hebt, maar indien ja dan zou ik wat meer plaats laten rechts van Johan. Zijn kijkrichting en het vingertje lijken dat te vragen.

      Greetz,

      M.
      Ik had keuze uit 2 versies en heb lang getwijfeld... mijn vrouw koos bovenstaande omwille van de 2 spots die het effect nalaten op zijn arm...

      Dit was de andere die ik persoonlijk ook iets sterker vind...
      .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
      ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

      Comment


      • #4
        Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

        Oorspronkelijk geplaatst door Taxy Bekijk bericht
        Twee technisch prima foto's - goed scherp

        Ik weet niet of je de eerste gecropt hebt, maar indien ja dan zou ik wat meer plaats laten rechts van Johan. Zijn kijkrichting en het vingertje lijken dat te vragen.

        Greetz,

        M.
        daarom vind ik die foto die je extra gepost hebt veel beter
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

          Laatste de beste iets meer croppen rechts
          'Effect' vind ik eerder storend
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #6
            Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

            ja, die kleurvaag op de arm vind ik ook eerder storend en de tweede met de meeste ruimte rechts komt beter tot zijn recht.
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

            Comment


            • #7
              Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

              Idd een beetje ruimte in de richting waar hij naar wijst is beter.
              Aan die streep zou ik ook nog wat doen.
              De 2e zegt niet zo veel voor mij.
              StijnDeGrauwe.be

              Comment


              • #8
                Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

                Ondertussen de foto ook nog eens voorgelegd bij een bevriende beroepsfotograaf. Zijn commentaar was als volgt:

                Die eerste versie van johan verminnen (2 spots) spreekt mij toch het meeste aan... de foto is meer in evenwicht qua compositie, dat "zijn vingertje en blik meer ruimte opeist" rechts volgens een poster vind ik hier bijzaak, het onderwerp van't wijzen is waarschijnlijk fictief (liedjestekst) en valt zowiezo toch buiten de frame dus... voorang aan de compo vind ik dus de 2 spotjes versie voor mij.
                Compositie gericht heb je nu trouwens ook een mooi evenwicht tussen enerzijds het licht van de spot & anderzijds de arm/vinger.
                Door het verdwijnen van de eerste spot is het spotlicht op de 2de versie trouwens storend geworden.


                Deze uitleg volgende dien ik toch ook aan te geven dat de eerste mij beter voorkomt
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                Comment


                • #9
                  Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

                  Die eerste versie van johan verminnen (2 spots) spreekt mij toch het meeste aan... de foto is meer in evenwicht qua compositie, dat "zijn vingertje en blik meer ruimte opeist" rechts volgens een poster vind ik hier bijzaak, het onderwerp van't wijzen is waarschijnlijk fictief (liedjestekst) en valt zowiezo toch buiten de frame dus... voorang aan de compo vind ik dus de 2 spotjes versie voor mij.
                  Compositie gericht heb je nu trouwens ook een mooi evenwicht tussen enerzijds het licht van de spot & anderzijds de arm/vinger.
                  Door het verdwijnen van de eerste spot is het spotlicht op de 2de versie trouwens storend geworden.
                  Dat is nu precies waarom fotografie geen exacte wetenschap is, ieder heeft zijn eigen smaak, visie en mening. Ook beroepsfotografen zullen onderling van mening verschillen, anders zouden er niet zoveel stijlen zijn.


                  Dit was de andere die ik persoonlijk ook iets sterker vind...
                  vs

                  Deze uitleg volgende dien ik toch ook aan te geven dat de eerste mij beter voorkomt
                  Alleen domme mensen veranderen nooit van mening, maar voor consistentie zo nu en dan valt ook iets te zeggen
                  Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

                  Comment


                  • #10
                    Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

                    Diene beroepsfotograaf kan den boom in . Vind de tweede versie beter dan de eerste. Er zijn trouwens amateurfotografen onder ons die betere foto's maken dan sommige beroepsfotografen...

                    Hans
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

                      Er zit iets van waarheid in: als je goed kijkt merk je dat de lichtstraal afkomstig is van een spot die niet op de foto staat
                      Toch blijf ik de tweede qua compo beter vinden dan de eerste
                      Canikon 40D - D200, D300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Johan Verminnen (11/07 te Ronse)

                        Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                        Er zit iets van waarheid in: als je goed kijkt merk je dat de lichtstraal afkomstig is van een spot die niet op de foto staat
                        Toch blijf ik de tweede qua compo beter vinden dan de eerste
                        Helemaal mee eens. Bovendien krijgt jouw handtekening in de tweede versie meer ruimte.
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment

                        Working...
                        X