Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 juli 0h05

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 14 juli 0h05

    Mijn eerste fotos van vuurwerk.
    Genomen aan de leie-oevers op de grens Belgie Frankrijk.
    Ook de maan mocht mee op de foto.




    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: 14 juli 0h05

    proficiat met je tweede

    Comment


    • #3
      Re: 14 juli 0h05

      2de vind heel goed!!
      Mister Tanzer en zijn Canon 40D + EF-S 17-85 MM f/4-5.6 IS USM +EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM en mijn G3!!!

      Comment


      • #4
        Re: 14 juli 0h05

        Beide zijn echte super

        Bij de eerste vind ik sfeer veroorzaakt door de rook van het vorige vuurwerk leuk geheimzinnig.

        Als ik me voor het eerst aan vuurwerk fotografie waag, weet ik wie moet contacteren
        Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

        Comment


        • #5
          Re: 14 juli 0h05

          Sorry dat het even van mijn lever moet: Dit is het Showcase forum ... geen 'beginners forum'


          De 1ste heeft wel iets ...
          De 2de foto is prachtig ...
          MAAR
          1ste foto bezit vrij veel bewegingsonscherpte waardoor het pijn doet aan de ogen. Iets te lange sluitertijden waardoor de mooie uitvloeing verwarring wordt.
          Weerspiegeling van de maan (uitgerekt) lijkt bovendien voor geen meter te kloppen t.o.v. de weerspiegeling van het vuurwerk (kort).

          F/7.2 met 6mm en 4sec sluitertijd op ISO-80... en dat om 23h20 ... Veel geluk gehad geloof ik

          exif van de 2de foto ontbreken trouwens... Het lijkt al bijna alsof deze door een andere fotograaf gemaakt is. (niet verkeerd bedoeld hoor ... gewoon mijn eerste gevoel bij deze 2 foto's)
          .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
          ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

          Comment


          • #6
            Re: 14 juli 0h05

            En toch vind ik ze meer dan geslaagd.


            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: 14 juli 0h05

              Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
              Sorry dat het even van mijn lever moet: Dit is het Showcase forum ... geen 'beginners forum'


              De 1ste heeft wel iets ...
              De 2de foto is prachtig ...
              MAAR
              1ste foto bezit vrij veel bewegingsonscherpte waardoor het pijn doet aan de ogen. Iets te lange sluitertijden waardoor de mooie uitvloeing verwarring wordt.
              Weerspiegeling van de maan (uitgerekt) lijkt bovendien voor geen meter te kloppen t.o.v. de weerspiegeling van het vuurwerk (kort).

              F/7.2 met 6mm en 4sec sluitertijd op ISO-80... en dat om 23h20 ... Veel geluk gehad geloof ik

              exif van de 2de foto ontbreken trouwens... Het lijkt al bijna alsof deze door een andere fotograaf gemaakt is. (niet verkeerd bedoeld hoor ... gewoon mijn eerste gevoel bij deze 2 foto's)

              Die 2e foto is een gemonteerde foto van 3 afzonderlijke opnames.
              Vandaar dat de exif ontbreekt waarschijnlijk, maar als je wil kan ik u de originele opnames even naar je posten hoor.

              Wat die eerste opname betreft, daar heb ik ook wat zitten knutselen.
              Bij de originele opname was het vuurwerk zelf nogal uitgebrand.
              Ik vond de rook en het decor heel mysterieus en mooi en wou de foto toch nog redden.
              Daarom heb ik het uitgebrande vuurwerk vervangen door een betere belichte opname, en deze ook gespiegeld in het water.
              Mss moet ik de maan maar wegklonen om geen verwarring te krijgen.
              Al bij al heb je een goede opmerkingszin, bedankt voor de reacties.
              popol

              http://www.fotopopol.be

              Comment


              • #8
                Re: 14 juli 0h05

                Mja, dan horen ze eigenlijk eerder thuis bij fotobewerking.

                Hans
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment


                • #9
                  Re: 14 juli 0h05

                  sfeervolle eerste maar aan de reflectie in het water klopt iets niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 14 juli 0h05

                    Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                    Die 2e foto is een gemonteerde foto van 3 afzonderlijke opnames.
                    Vandaar dat de exif ontbreekt waarschijnlijk, maar als je wil kan ik u de originele opnames even naar je posten hoor.

                    Wat die eerste opname betreft, daar heb ik ook wat zitten knutselen.
                    Bij de originele opname was het vuurwerk zelf nogal uitgebrand.
                    Ik vond de rook en het decor heel mysterieus en mooi en wou de foto toch nog redden.
                    Daarom heb ik het uitgebrande vuurwerk vervangen door een betere belichte opname, en deze ook gespiegeld in het water.
                    Mss moet ik de maan maar wegklonen om geen verwarring te krijgen.
                    Al bij al heb je een goede opmerkingszin, bedankt voor de reacties.
                    Bedankt om het sportief op te vatten
                    Het was zeker niet negatief bedoeld maar mijn mening na het aanschouwen van de 2 foto's.
                    Vele mensen hebben teveel de gewoonte om te zeggen mooi of lelijk of whatever. Er ontbreekt echter altijd een motivatie waardoor de fotograaf (of knutselaar) niet weet wat er aan de hand is.
                    Bij de eerste foto vond ik het nochtans voor de hand liggend
                    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                    Comment

                    Working...
                    X