Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colora Festival: Turdus Philomelos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Colora Festival: Turdus Philomelos






  • #2
    Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

    alle 3 te onscherp naar mijn goesting.
    als ik er één moet uitkiezen, dan toch de eerste.
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

    Comment


    • #3
      Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

      eerste heeft inderdaad wel iets met die viool als diagonaallijn, jammer van de onscherpte
      http://fotomoes.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

        Inderdaad alledrie bewegingsonscherpte en sorry dat ik het zeg maar geen showcasemateriaal.
        Mijn bescheiden mening maar hoor.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

          Idd te onscherp.

          Je gebruikte lens (max f4) heeft te weinig lichtsterkte voor dit soort fotografie. Bij de 2de en 3de stond je diafragmaopening op 6.3 .....je had ze beter op 4.0 gezet.
          facebook

          Comment


          • #6
            Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

            Als de de drie groten van de concertfotografie op dit forum me op de vingers tikken zal ik volgende keer beter mijn best moeten doen en de subjecten proberen scherp te krijgen.
            Concertfotografie is moeilijk maar ik zal volharden.
            Het spijtige die avond was dat ik mijn 50mm 1.8 vergeten was.
            Bedankt voor de comments.

            Groeten Davinzius
            Last edited by DaVinzius; 15 juli 2008, 11:00.

            Comment


            • #7
              Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

              drie groten? wow man ik ben maar nen amateur zenne.
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

                De 'groten' zijn meestal ook bescheiden dus het plaatje klopt

                Hier nog een foto van diezelfde avond maar een groep later en hij is iets of wat scherp denk ik.
                Mahala rai banda

                Comment


                • #9
                  Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

                  Je moet eens naar je EXIF kijken. Sluitertijd van 1/40" en een focal lenght van 150mm. De regel is dat je sluitertijd bijna hetzelfde moet zijn dan je focal lenght. Hier had je dus minstens 1/160" moeten hebben.
                  Ik weet je bent waarschijnlijk beperkt in lichtsterk materiaal.
                  Anyway is deze toch al scherper dan voorgaande maar voor mij dan op de verkeerde plaats. En een trompetist beter fotograferen vanaf de ander kant waar de hand niet in de weg zit.
                  Hopelijk heb je iets aan mijn gebrabbel.

                  Hans
                  Last edited by CH Photography; 15 juli 2008, 11:18.
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

                    Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                    Je moet eens naar je EXIF kijken. Sluitertijd van 1/40" en een focal lenght van 150mm. De regel is dat je sluitertijd bijna hetzelfde moet zijn dan je focal lenght. Hier had je dus minstens 1/160" moeten hebben.
                    Ik weet je bent waarschijnlijk beperkt in lichtsterk materiaal.
                    Anyway is deze toch al scherper dan voorgaande maar voor mij dan op de verkeerde plaats. En een trompetist beter fotograferen vanaf de ander kant waar de hand niet in de weg zit.
                    Hoêlijk heb je iets aan mijn gebrabbel.

                    Hans
                    Jazeker ik leer bij vandaag. Dus als je een 50mm hebt mag je sluitertijd 1/50 zijn? Maar het zou daar toch ook beter zijn van een hogere sluiter te gebruiken? Of niet? En wat is eigenlijk de verklaring achter je theorie?
                    Het meest lichtsterke ik heb had ik die dag thuis vergeten.
                    Ik heb de trompet man ook langs de andere kant gefotografeerd maar ik vond deze met die hand scherp en dat aangezicht onscherp wel iets hebben.

                    Bedankt voor de leerrijke commentaar!!

                    Groeten davinzius

                    Comment


                    • #11
                      Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

                      Hoger mag altijd . Hoe hoger hoe minder kans op bewegingsonscherpte.
                      Als je een VR of IS lens heb kan je iets lager gaan dan de 1/focal lenght.
                      Hoe lager de sluitertijd hoe gevoeliger voor bewegingen en trillingen hé, lijkt me logisch.
                      Blijven oefenen.

                      Hans
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

                        DaVinzius,

                        misschien nog een tip:
                        - snuister hier op 't forum eens rond naar tips rond het gebruik van RAW, en het regelen van de witbalans. Je tweede foto is niet alleen onscherp, maar de witbalans is ook verkeerd
                        - er zijn hier ook erg nuttige tips te vinden voor de omzetting naar z/w. Bij concertfotografie is de omzetting naar z/w natuurlijk een gemakkelijke oplossing om de witbalans niet te hoeven te regelen. Maar zorg dan wel voor een goede omzetting. Desaturatie is zeer makkelijk, maar vaak niet de beste oplossing. Ik weet niet welke methode je hier gebruikt hebt.
                        En verder foto's blijven posten hé (in fotobeoordeling, maar 't is natuurlijk een feit dat je in showcase meer reacties krijgt), en je zult er zeker komen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Colora Festival: Turdus Philomelos

                          Klof,

                          Bedankt voor de tips.
                          Ik neem mijn fotos eigenlijk niet in raw aangezien ik ze niet te fel wil bewerken. Ik bewerk ze altijd even in Iphoto het standaard fotoprogramma op mac.
                          Posten zal ik zeker blijven doen zowel in showcase als in fotobeoordeling soms vergis ik me wel eens en post ik mijn geweldig goede fotos in de beoordeling en mijn miskleunen in showcase maar vergissen is menselijk he.
                          Zoals je ook aangeeft krijgen de fotos in showcase eigenlijk veel meer reactie als die in de beoordeling. Dit is voor mij soms een reden om fotos hier te posten want hier krijgen ze een betere beoordeling van meer en betere fotografen.
                          Als ik deze fotos gepost had in de beoordeling was ik misschien maar de helft te weten gekomen van wat ik nu weet en geleerd heb. Het is een strategie he.

                          Groeten Davinzius

                          Comment

                          Working...
                          X