Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Word AB-Huisfotograaf ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Word AB-Huisfotograaf ...

    Rock en fotografie, het is al lang een geslaagd huwelijk, rockfotografie een kunstvorm op zich. De AB investeert al decennia in muzikaal talent, maar wilt met de lancering van de gloednieuwe site als nieuw multimediaal platform in het najaar, nu ook een jonge beloftevolle fotograaf de kans geven om zich ten volle te ontplooien.

    Zijn fotografie en muziek je passies, dan is dit je kans om in de voetsporen van Anton Corbijn te treden! Een fotopas voor elk optreden, toegang tot de backstage om ook daar foto’s te trekken, je foto’s prominent op de AB-website en als kers op de taart je eigen fototentoonstelling in de AB. Omdat het echt de bedoeling de kunst van de rockfotografie onder de knie te krijgen, gebeurt dit alles onder begeleiding van professionele rockfotograaf Koen Bauters (De Standaard, Het Nieuwsblad Magazine, Poppunt, HUMO, ELLE).

    WEDSTRIJDREGLEMENT

    · Voor deelname moet je 5 verschillende (portret, actie, landschap, mode,...) foto’s opladen via www.flickr.com en de tag ‘ABhuisfotograaf2008’ meegeven. Dit moeten geen concertfoto’s zijn.
    · Je stuurt een motivatiebrief en jouw flickr-account door naar contests@abconcerts.be vóór 17 augustus
    · Je bent beschikbaar om gedurende één AB seizoen concerten te fotograferen (september 2008 – augustus 2009)
    · Je fotografeert minstens 5 concertdagen per maand, vanaf 's middags tot na de concerten.
    · Je moet beschikbaar zijn voor 4 begeleidingsmomenten met Koen Bauters

    Site Koen Bauters
    http://www.koenbauters.be
    succes jongens en meisjes!

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

  • #2
    Re: Word AB-Huisfotograaf ...

    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    succes jongens en meisjes!

    mm
    spijtig dat ik volgend jaar meer ik gent zit dan in brussel . Anders had ik mijn kans wel eens gewaagd
    Mvg,
    Marijn

    My Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Word AB-Huisfotograaf ...

      Ik heb het al opgegeven toen ik met Flickr bezig was, wat een traag gedoe, je zou van minder goesting krijgen erin..

      Comment


      • #4
        Re: Word AB-Huisfotograaf ...

        om één of andere reden komen mijn foto's niet boven als ik op de tag "abhuisfotograaf2008" zoek.
        vele andere ondertussen wel, maar de mijne niet.
        iemand ervaring met flickr en zichtbaarheid?

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Word AB-Huisfotograaf ...

          Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          om één of andere reden komen mijn foto's niet boven als ik op de tag "abhuisfotograaf2008" zoek.
          vele andere ondertussen wel, maar de mijne niet.
          iemand ervaring met flickr en zichtbaarheid?

          mm
          Ik heb er net ééntje getaged met "ABhuisfotograaf2008" en geen probleem.
          Ik heb wel AB in hoofdletters zoals in de advertentie staat, weet niet of het key sensitive is. Je tag word wel aangepast als je gaat kijken nadien, "AB" staat dan in klein letters.
          http://www.jeanpaulmontuori.com

          Comment


          • #6
            Re: Word AB-Huisfotograaf ...

            Je fotografeert minstens 5 concertdagen per maand, vanaf 's middags tot na de concerten.
            Als ik het goed begrijp is dat minimum 5 dagen per maand(!) onbetaald werk?
            "Is dat geen zwartwerk?"
            "Nee hoor mijnheer, het is een wedstrijd!"...

            Comment


            • #7
              Re: Word AB-Huisfotograaf ...

              en daar gaan we weer ...
              S02, niemand verplicht je mee te doen hé.
              man toch.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Word AB-Huisfotograaf ...

                Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                Als ik het goed begrijp is dat minimum 5 dagen per maand(!) onbetaald werk?
                "Is dat geen zwartwerk?"
                "Nee hoor mijnheer, het is een wedstrijd!"...
                en dan verbaasd zijn als de fiscus dat effectief als zwartwerk bestempeld.

                Comment


                • #9
                  Re: Word AB-Huisfotograaf ...

                  hoe kan dit nu zwartwerk zijn als het onbetaald is?

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: Word AB-Huisfotograaf ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    hoe kan dit nu zwartwerk zijn als het onbetaald is?

                    mm
                    So you'll come and build me a new garage if I tell you that you can visit it when it's finished?

                    Smart of AB, get someone to work their pants off so they can have an exhibition at the end of it? Zwartwerk, maybe not but a fabulous way of avoiding paying anything!

                    btw, does the lucky sucker get to use the photos for their own promotion too? I didn't read the smallprint but I wonder how the AB will like that

                    Comment


                    • #11
                      Re: Word AB-Huisfotograaf ...

                      rob, ik denk dat dit een mooie springplank kan zijn voor een ambitieuze (jonge) fotograaf die op die manier ervaring kan opdoen, een aantrekkelijk portfolio kan opbouwen, een gerenomeerde "werkgever" op z'n cv kan zetten, 5 AB-concerten per maand kan bijwonen (inclusief de voorbereidingen en de afterparty, front- én backstage) en daar bovenop begeleid wordt door een gerenomeerd band-fotograaf.

                      nu, misschien ben ik weer te naief, maar ik neem graag concertfoto's en als ik dat daarbovenop in de AB kan doen én een expositie op't eind van het seizoen, zou ik het niet laten.

                      aan de andere kant kan ik best begrijpen dat er mensen zijn die ondertussen geen duwtje meer nodig hebben en zelf al voldoende credibiliteit hebben opgebouwd om zonder AB óók gevraagd te worden, al dan niet tegen betaling.

                      maar ondertussen zijn mijn upgeloade foto's nog steeds niet te vinden via de tag "ABhuisfotograaf2008" ...

                      mm

                      PS: in my early days i did make designs for interiors and furniture for free ...
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Word AB-Huisfotograaf ...

                        Is er iemand die kan bevestigen of dit een al dan niet betaalde job is?
                        Want 5 concerten per maand, van in de namiddag + nabewerking etc, ben je al gauw alles bij elkaar een week per maand fulltime bezig.

                        Bij "huisfotograaf" worden, vind ik "loondienst" erg goed mee kleinklinken.
                        Maar 't zal wel niet...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Word AB-Huisfotograaf ...

                          ik denk het niet.
                          Denk me ook in te schrijven, heb het al met mijn bazin besproken want van 's middags tot 's nachts + nabewerking x 5 concerten per maand betekent zo'n 7-8 dagen verlof nodig per maand.

                          btw: ik heb ook eens gekeken op flickr en ben uw foto's wel tegengekomen mm
                          WWW.JOPIX.BE
                          Just one click away...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Word AB-Huisfotograaf ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                            btw: ik heb ook eens gekeken op flickr en ben uw foto's wel tegengekomen mm
                            yep, inderdaad.
                            heb alles er terug afgehaald en erna terug opgezwierd.
                            daarna waren ze wél zichtbaar.

                            mm
                            ∏__|_ ∏__|_
                            "no rules, great shots"
                            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                            Comment

                            Working...
                            X