Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ijsvogel zoekt telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ijsvogel zoekt telelens

    'k weet in de omgeving van Gent ijsvogel(nestplaats) zitten maar bezit zelf slechts over een 80-200 f/2.8 en dit is verre van genoeg telebereik om er deftige foto's van de kunnen nemen...

    'k vroeg me af of ik via het forum met 1 of 2 personen zou kunnen afspreken om er samen eens te gaan kijken zodat ik eens met een betere tele-lens zou kunnen proberen hier foto's van te nemen, en het materiaal beter te leren kennen.

    liefst iemand met een canon 100-400mm of sigma x-500mm

    ik beschouw dit als een test-dag om te zien of zo'n materiaal iets voor mij zou zijn... ik zou het dus apprecieren als ik zo'n telelens eens op mijn toestel kan testen!

    groetjes,
    Rik uit wondelgem.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: ijsvogel zoekt telelens

    Zo dicht geraak ik nu met m'n 200mm:



    en naar z'n nestje:



    Niets is lekkerder dan een frisse duik (eigenlijk doet hij dit vaak als hij z'n holletje uitkomt, vermoedelijk om het zand af te schudden?)

    Last edited by RikH; 9 juli 2008, 17:29.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: ijsvogel zoekt telelens

      Vermoed dat dit MM wel kan interesseren => heeft ook voldoende millemeters in huis

      Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: ijsvogel zoekt telelens

        Hehe...
        Vraag dan toch gewoon achter een 500mm lens die je eens mag lenen...
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: ijsvogel zoekt telelens

          Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Hehe...
          Vraag dan toch gewoon achter een 500mm lens die je eens mag lenen...
          zou'k best willen vragen, maar zou hier uberhaubt iemand op in gaan om dit materiaal zomaar met een onbekende mee te geven?

          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: ijsvogel zoekt telelens

            'k Ben niet bekend bij jou in de regio maar zou je niet ergens in de buurt een lens kunnen huren voor een dag?
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: ijsvogel zoekt telelens

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              zou'k best willen vragen, maar zou hier uberhaubt iemand op in gaan om dit materiaal zomaar met een onbekende mee te geven?

              BDers wel hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: ijsvogel zoekt telelens

                'k heb mij eerder deze week een canon EF 100-400mm L gekocht, verwacht jullie dus binnenkort maar aan een *iets* betere reeks van deze prachtvogels

                Weet er iemand iets over het wintergedrag van deze vogels? ze migreren toch niet hoop ik !
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: ijsvogel zoekt telelens

                  Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  'k weet in de omgeving van Gent ijsvogel(nestplaats) zitten
                  Waar juist als ik vragen mag? Zou ook eens een ijsvogel willen fotograferen.
                  Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

                  Comment


                  • #10
                    Re: ijsvogel zoekt telelens

                    Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
                    Waar juist als ik vragen mag? Zou ook eens een ijsvogel willen fotograferen.
                    Ik denk dat dergelijke informatie best niet op een publiek forum terechtkomt...
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ijsvogel zoekt telelens

                      mss best, maarja, ik denk niet dat er hier dan onmiddelijk honderden mensen zullen gaan om die te verjagen

                      in menen is er ook een plaats(de poel) maar deze wordt gesloten als de natuurreservisten er niet zijn

                      Comment


                      • #12
                        Re: ijsvogel zoekt telelens

                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Ik denk dat dergelijke informatie best niet op een publiek forum terechtkomt...
                        Uiteindelijk moet ik zeggen dat ik er *overal* tegenkom (BiesBosch zit er vergeven van, slotgrachten van kasten, grachten in bossen, grote plassen met rietkanten, ...), soms zelfs meerdere op 1 dag... je moet gewoon een gewoonte kweken van op de juiste plaatsen te zoeken, en veel geduld (of geluk) te hebben.

                        nestplaatsen zijn een andere zaak, en die dienen idd niet op een forum te belanden
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                        Comment

                        Working...
                        X