Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vouwen foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vouwen foto

    Als ontwerp van een kaartje werd er gekozen voor een drieluik.
    Dit kaartje afdrukken op 10x30 is geen probleem.
    Wel dient na de afdruk het kaartje gevouwen te worden op 2 plaatsen.

    Wat is hiervoor de beste techniek?

    Ik heb al gevouwen kaartjes gezien die "gewoon" gevouwd zijn op de juiste plaats, maar dit was een "dikke" vouw, en het kaartje werd op die plaats ook een beetje vervormd.

    Een betere techniek zag ik onlangs, waarbij ik vermoed dat er eerst een vouwlijn werd gemaakt op de plaats waar het kaartje geplooid werd. Bestaan er toestelletjes om dit eventueel te doen? Of hoe kan dat zelf gedaan worden?

    gr,
    Kristof

  • #2
    Re: Vouwen foto

    Hello Kristof,

    ik heb mij hiervoor een klein snijtafeltje gekocht in de Makro, heeft enkele standen (gekarteld snijden, recht snijden, en 'rillen') vooral deze laatste is ideaal om een kaartje voor te bereiden om te plooien.

    Drukkers doen dit al jaren zo, met grotere machines natuurlijk

    Dit dingetje is vrij klein, enkel geschikt om een A3 op de korte zijde te 'snijden' of te 'rillen'. Instellen is met een knop die je moet draaien waarna je deze van onder naar boven (of omgekeerd) over het kaartje duwt, werkt prima en kost iets van een 20-25 Euro als ik het mij goed herinner.

    Om echt te snijden gebruik ik wel zo'n 'kapmes' geval, veel zuiverder, maar om een plooi te maken is dit kleinigheidje al wat je nodig hebt.

    Als je wil zal ik vanavond wel even het merk en type opzoeken.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment

    Working...
    X