Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstel nieuwe categorie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorstel nieuwe categorie

    Misschien een goed idee om en categorie "bewerkte foto's" toe te voegen met een showcase en fotobeoordeling in ?

    Waarschijnlijk vinden sommige dit niet goed omdat het dan niet meer puur om fotografie gaat , maar met PS en 'being 2008' moet een mens toch mee he



    denk er eens over na.


    mvg
    glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: Voorstel nieuwe categorie

    Met de huidige techniek gaat het al lang niet meer om puur fotografie.

    Om hier echt een WAUW effect te krijgen zul je heel wat mans moeten zijn in PS.
    Iedereen zijn eigen plezier.
    mvg
    Antoine

    Comment


    • #3
      Re: Voorstel nieuwe categorie

      Puur zoals uit de camera komt zo fotografeer ik.Ik doe enkel resizen en 10% verscherpen met BD-sizer om mijn foto's te kunnen posten op dit forum dat is alles.

      Dat bewerkt spul is kunstmatig mooi....maar strookt niet met de werkelijkheid, dus niet voormij.
      Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

      Comment


      • #4
        Re: Voorstel nieuwe categorie

        Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        Met de huidige techniek gaat het al lang niet meer om puur fotografie.

        Om hier echt een WAUW effect te krijgen zul je heel wat mans moeten zijn in PS.
        Iedereen zijn eigen plezier.
        mvg
        Antoine
        Het gaat hem hier niet over een wauw effect, maar eerder over een categorie waar men fotos kan instoppen die ergens anders niet echt thuishoren.....



        Glenn
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: Voorstel nieuwe categorie

          Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
          Puur zoals uit de camera komt zo fotografeer ik.Ik doe enkel resizen en 10% verscherpen met BD-sizer om mijn foto's te kunnen posten op dit forum dat is alles.

          Dat bewerkt spul is kunstmatig mooi....maar strookt niet met de werkelijkheid, dus niet voormij.
          Ik hoop voor jou dat je fotografeerd in RAW en niet in jpeg want anders zou je wel eens erg ontgoocheld kunnen zijn als je te weten komt dat een jpeg reeds een paar bewerkingen achter de rug heeft in je camera alvorens je ze op je pc zet
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Voorstel nieuwe categorie

            ga wel mee voor een aparte afdeling voor HDR.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Voorstel nieuwe categorie

              Ik kijk niet veel in de verschillende sub-forums vermits ik de oude setup nog steeds de beste vond (alle foto's in 1 categorie) maar wie ben ik hé ...en ik ben één van de weinigen denk ik dus sluit ik me aan bij de meerderheid :-)
              Nu kijk ik enkel nog maar bij camera's & aangeboden vermits het te lang duurt om elke categorie apart te bekijken. En heel af & toe gebruik ik de RSS reader. Maar dit even terzijde .

              Ik heb al gemerkt dat er soms bewerkte foto's worden gepost en er komen zowel conservatie als positieve reacties op. Het feit dat mensen dit posten & het feit dat bezoekers er feedback opgeven laat toch zien dat er een zekere interesse is? Ik ben alvast voorstander. Hoe meer differentiatie omtrent fotografie, hoe meer we kunnen (bij)leren

              Just my 2 cents.

              Comment


              • #8
                Re: Voorstel nieuwe categorie

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                Het gaat hem hier niet over een wauw effect, maar eerder over een categorie waar men fotos kan instoppen die ergens anders niet echt thuishoren.....



                Glenn
                Ik kan mij geen foto indenken die je hier op dit moment nergens kunt plaatsen.
                Wat ik heb willen zeggen is dat:
                Alle foto's zijn bewerkt, de ene meer dan de andere.
                Wanneer moet je hem in de nieuwe categorie plaatsen?
                Dit lijkt mij vrij moeilijk vast te leggen.
                Een categorie voor HDR zou wel een welkome aanvulling zijn.
                Nu open je een topic en komt dan pas tot de conclusie dat het hier om een HDR bewerking gaat. Als je daar geen belangstelling voor hebt is dit verloren tijd.
                mvg
                Antoine

                Comment


                • #9
                  Re: Voorstel nieuwe categorie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

                  Ik hoop voor jou dat je fotografeerd in RAW en niet in jpeg want anders zou je wel eens erg ontgoocheld kunnen zijn als je te weten komt dat een jpeg reeds een paar bewerkingen achter de rug heeft in je camera alvorens je ze op je pc zet
                  Jij bespaart me het hele verhaal
                  Een foto moet "bewerkt" worden!
                  StijnDeGrauwe.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voorstel nieuwe categorie

                    Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
                    Puur zoals uit de camera komt zo fotografeer ik.Ik doe enkel resizen en 10% verscherpen met BD-sizer om mijn foto's te kunnen posten op dit forum dat is alles.

                    Dat bewerkt spul is kunstmatig mooi....maar strookt niet met de werkelijkheid, dus niet voormij.
                    Een fototoestel heeft niet het dynamisch bereik van het menselijk oog. Wij ZIEN alle gradaties van het licht, zowel de details in de schaduw als in de felle zon. Een camera kan dat niet. Ofwel is't ene overbelicht, ofwel is 't andere onderbelicht. Je moet altijd schipperen als er fel licht mee gemoeid is. Dankzij PS kan je de twee met elkaar in evenwicht brengen, zoals het menselijk oog dat kan. Wat is daar nu verkeerd mee ?
                    Ik durf dus te stellen dat puur uit de camera eerder niet met de werkelijkheid strookt. Ik zie liever een blauwe lucht of structuur in de wolken dan een uitgebrande lucht. Precies of een "witte" lucht met de werkelijkheid strookt.
                    Kijk maar eens in je archief 'onbewerkte' foto's. Ik durf wedden dat je veel overbelichte luchten zult vinden
                    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voorstel nieuwe categorie

                      Kwas nog vergeten ontopic te reageren
                      Ik ben ook voorstander van een onderdeel waar mensen als Jasper Van Tilburgh hun werk kunnen plaatsen!
                      StijnDeGrauwe.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voorstel nieuwe categorie

                        Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                        Kwas nog vergeten ontopic te reageren
                        Ik ben ook voorstander van een onderdeel waar mensen als Jasper Van Tilburgh hun werk kunnen plaatsen!
                        Ik denk ook dat dit topic mogelijks gestart is naar oa aanleiding van een "discussie" (wel een opbouwende discussie) over Jasper's werk. Hij vond geen echt geschikte plaats onder showcase. Ik raadde hem Stilleven/abstract aan, wat hij bij de volgende post opvolgde. Toch zou oa een aparte topic met foto-art, HDR en echt opvallend bewerkte foto's kunnen geplaatst worden. Zo kan fotobewerking specifiek behouden blijven voor vragen ivm PS-werk. Ik ben dus voorstander omdat ik overtuigd ben dat dit een verrijking zal zijn voor BD.
                        SITE: http://www.xraypictures.be
                        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voorstel nieuwe categorie

                          [QUOTE=antoine200;1909710]Ik kan mij geen foto indenken die je hier op dit moment nergens kunt plaatsen.
                          Wat ik heb willen zeggen is dat:
                          Alle foto's zijn bewerkt, de ene meer dan de andere.
                          Wanneer moet je hem in de nieuwe categorie plaatsen?
                          ]

                          Ik ga mee hier, alle of bijna alle foto's zijn bewerkt, zeker die in raw format, daar dient dat voor.
                          Dus voor hdr en fantasy bvb de bewerkning van Maastricht bij nacht, sorry dat ik niet meer weet wie dat gepost had.
                          Maar dat zijn dan al twéé nieuwe categoriën
                          Canon 70D en wat lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voorstel nieuwe categorie

                            Als zo'n categorie er zou komen vraag ik me wel een beetje af waar dan de grens ligt. De 1 zal misschien een portret ala Madmax al in die categorie thuis vinden horen en een ander vind misschien pas een foto die uit meerdere (al dan niet fotografische) afbeeldingen is samengesteld in die categorie thuishoren. Voor mij hoeft het niet zo, nog een aparte rubriek.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voorstel nieuwe categorie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                              Ik denk ook dat dit topic mogelijks gestart is naar oa aanleiding van een "discussie" (wel een opbouwende discussie) over Jasper's werk. Hij vond geen echt geschikte plaats onder showcase. Ik raadde hem Stilleven/abstract aan, wat hij bij de volgende post opvolgde. Toch zou oa een aparte topic met foto-art, HDR en echt opvallend bewerkte foto's kunnen geplaatst worden. Zo kan fotobewerking specifiek behouden blijven voor vragen ivm PS-werk. Ik ben dus voorstander omdat ik overtuigd ben dat dit een verrijking zal zijn voor BD.
                              Hier kan ik mij ook in vinden.
                              mvg
                              Antoine

                              Comment

                              Working...
                              X