Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008







    http://www.lameirinhas.net/

    http://www.openluchttheater.nl

  • #2
    Re: Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008

    Goede gezichtsuitdrukking in nr één. Hij lijkt recht in de camera te kijken.
    Bij nummer drie stoort de piano me wat. Het is een groot donker vlak dat weinig bijdraagt aan de compositie.

    Comment


    • #3
      Re: Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Bij nummer drie stoort de piano me wat. Het is een groot donker vlak dat weinig bijdraagt aan de compositie.
      Vraagje : 't Is altijd gemakkelijke te zeggen dit of dat stoort bij podiumoptredens. De piano staat er en je kan 'm niet verplaatsen en niet naar links of rechts om een foto te maken. Hoe zou jij dit in dit geval oplossen in de jiet een foto wil met wat ruimte rond de zanger toe? Gisteren was ik in Diest voor Fata Morgana. Het regende . Paraplu's stoorden...... Doe ze maar eens allemaal dicht.
      Last edited by vinstermik; 10 juli 2008, 08:16.

      Comment


      • #4
        Re: Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008

        Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        Vraagje : 't Is altijd gemakkelijke te zeggen dit of dat stoort bij podiumoptredens. De piano staat er en je kan 'm niet verplaatsen en niet naar links of rechts om een foto te maken. Hoe zou jij dit in dit geval oplossen in de jiet een foto wil met wat ruimte rond de zanger toe? Gisteren was ik in Diest voor Fata Morgana. Het regende . Paraplu's stoorden...... Doe ze maar eens allemaal dicht.
        Niet iedere situatie leent zich er toe om een 'showcasewaardige' foto te schieten. Je kan, gegeven de omstandigheden, wel er het beste van proberen te maken. De foto is dan goed in functie van de geven omstandigheden.....maar daarom kan hij nog best middelmatig of zelfs ongenietbaar zijn.

        Fotografie is ook op zoek gaan naar situaties en omstandigheden waarbij je goeie foto' s kunt maken. Dit aspect is voor mij zelfs belangrijker dan de omgang met je camera zelf. Om het bij de concertfotografie even te houden: voorbereidend werk om fotopassen te bemachtigen, vaak lange tijd op voorhand komen om een goeie plaats te bemachtigen, relaties leggen met concertorganisatoren en bands, de moeite doen om van standpunt te veranderen om ongewenste voorwerpen uit de weg te gaan enz..........
        En dan kan het nog tegen zitten door een slechte belichting bijvoorbeeld, of een saaie band of muzikant.. Jammer, dan heb je pech.........maar door veel op pad te gaan kan het niet altijd tegen zitten. En van de nood kan je ook dikwijls een deugd proberen te maken.....door eens iets anders te proberen. Ook met 'slecht' licht kan je nog knallers maken......

        Deze opmerkingen staan los van de getoonde foto's.....maar wou gewoon ff aanpikken bij de opmerking van Vinstermik.
        facebook

        Comment


        • #5
          Re: Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008

          Hoe zou jij dit in dit geval oplossen in de jiet een foto wil met wat ruimte rond de zanger toe?
          Dat weet ik niet hoor, dat kan je alleen maar ter plaatse zien door je zoeker.
          Nu dien ik te reageren op de foto zoals ze hier op het scherm komt. In dit geval zou ik er links een stuk afcroppen, er is nog ruimte genoeg rond de zanger. Croppen tot halverwege zijn tekstblad of hoe heet dat.

          Comment


          • #6
            Re: Fernando Lameirinhas, Vondelpark, 06-07-2008

            jammer van de headstock in de foto's telkens. Die contrasteert nogal mijn zijn witte hemd en valt daardoor erg op. Ik geef je graag volgende tip mee: voor rechtshandige gitaristen neem je best plaats langs de linkerkant van het podium

            Comment

            Working...
            X