Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Configuratie Laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Configuratie Laptop

    Hallo iedereen,

    Graag had ik jullie hulp. Wij plannen met onze fotoclub de aankoop van een nieuwe laptop.
    Nu heb ik hulp nodig bij de bepaling van de grafische kaart. Deze moet een beamer zeker digitaal (dvi) kunnen aansturen. En mag geen flikkeringen veroorzaken bij het vertonen van diamontages onder de vorm van een exebestand. (Iets wat de verouderde die we nu in gebruik hebben doet.) Waar moet vooral op letten videogeheugen / ramgeheugen / cach? Of wat is er in dit geval nog belangrijk. Ook fotobewerking met photoshop via beamer zou aan moeten kunnen.
    Alvast bedankt voor jullie hulp
    Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
    Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

  • #2
    Re: Configuratie Laptop

    Deze zou volstaan.

    T.

    Comment


    • #3
      Re: Configuratie Laptop

      Ik vrees dat ons budget dit niet aankan. Toch bedankt voor de tip
      Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
      Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

      Comment


      • #4
        Re: Configuratie Laptop

        Kijk vooral of de laptop een videokaart met dedicated memory heeft, helpt altijd in deze gevallen.

        Comment


        • #5
          Re: Configuratie Laptop

          beste oplossing is mac..
          maarja die discussie zullen wie hier maar niet aangaan..
          En dan ga je ook geen .exe bestanden kunnen opendoen.

          Maar ik ben er zeker van dat er ergens wel een pc laptop bestaat die zwaar genoeg is ect... Maar of hij binnen je budget gaat vallen is een andere vraag..
          poof

          Comment


          • #6
            Re: Configuratie Laptop

            Ik heb zelf een Acer Travelmate 7720 met Intel dualcore processor, Windows XP en 2 Giga ram, er zit een Radion HD2400 Mobile videokaart in met 512 Mb eigen geheugen, De hardisk is niet zo groot , slechts 160 giga maar door de 4 USB2 poorten is een externe harddisk zo aangesloten.

            Ik kocht deze laptop omdat ik nog even van Vista wou verlost zijn, en zelfs nu kunne ze nog leveren met Windows XP maar ook met Vista, in dit laatse geval heb je wel 4 giga aan geheugen.


            Ik ben zeer tevreden van deze laptop daarom kan ik U die ook aanbevelen
            met wat rondkijken heb je een XP versie voor een kleine 1000 Euro.


            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Configuratie Laptop

              Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
              beste oplossing is mac..
              maarja die discussie zullen wie hier maar niet aangaan..
              Laat ons even ons fanatisme uiten.
              En laat ons dan pogen enige reactie preventief in de kiem te smoren.
              En laat ons dan bidden dat het lukt...



              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: Configuratie Laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door Bariwo Bekijk bericht
                Hallo iedereen,

                En mag geen flikkeringen veroorzaken bij het vertonen van diamontages onder de vorm van een exebestand.
                Over welke vorm/type exebestand hebt u het dan? Zowat elk programma is een exebestand.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Configuratie Laptop

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Laat ons even ons fanatisme uiten.
                  En laat ons dan pogen enige reactie preventief in de kiem te smoren.
                  En laat ons dan bidden dat het lukt...



                  Dave
                  9.16.Voeder nooit de trol!
                  Een trol is iemand die provocerende berichten plaatst in een forum om veel schreeuwerige reacties op te roepen. Er zijn drie redenen waarom een trol een bericht plaatst. De eerste is aandacht vragen. De trol is vaak opgegroeid met het besef dat negatieve aandacht ook aandacht is. De tweede reden kan zijn dat hij discussies stuk wil laten lopen of (dit is de derde reden) hij is er op uit moedwillig problemen te veroorzaken. Een trol is gevaarlijk voor forumbezoekers omdat die vaak niet door hebben dat ze met een trol te maken hebben en zich laten meeslepen in een spiraal van negatieve reacties.

                  gelukkig dacht ik hier net aan..
                  Laat ons bidden dat het gelukt is.
                  poof

                  Comment


                  • #10
                    Re: Configuratie Laptop

                    Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                    9.16.Voeder nooit de trol!
                    Een trol is iemand die provocerende berichten plaatst in een forum om veel schreeuwerige reacties op te roepen. Er zijn drie redenen waarom een trol een bericht plaatst. De eerste is aandacht vragen. De trol is vaak opgegroeid met het besef dat negatieve aandacht ook aandacht is. De tweede reden kan zijn dat hij discussies stuk wil laten lopen of (dit is de derde reden) hij is er op uit moedwillig problemen te veroorzaken. Een trol is gevaarlijk voor forumbezoekers omdat die vaak niet door hebben dat ze met een trol te maken hebben en zich laten meeslepen in een spiraal van negatieve reacties.

                    gelukkig dacht ik hier net aan..
                    Laat ons bidden dat het gelukt is.
                    zei de trol...
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Configuratie Laptop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bariwo Bekijk bericht
                      het vertonen van diamontages onder de vorm van een exebestand.
                      Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                      beste oplossing is mac..
                      maarja die discussie zullen wie hier maar niet aangaan..
                      En dan ga je ook geen .exe bestanden kunnen opendoen.

                      Maar ik ben er zeker van dat er ergens wel een pc laptop bestaat die zwaar genoeg is ect... Maar of hij binnen je budget gaat vallen is een andere vraag..
                      super

                      ik raad de TS dan ook een desktop pc aan

                      veel goedkoper en makkelijker te configureren

                      maar ja.. het is geen laptop hee
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Configuratie Laptop

                        even vermelden dat hier ook een trollenverwijderaar meeleest

                        @TS een Laptop met een Core2 duo processor 4 gig ram (2 gig ram kost +/- 40 euro dus voor 80 euro heb je 4 Gig) en een vidiokaart met dedicated memory is ruim voldoende om flikkerloos een diashow te geven.

                        De 4 gig voor uw Photoshop en de videokaart voor de flikkerlose presentatie.
                        Last edited by zunoel; 7 juli 2008, 15:37.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Configuratie Laptop

                          Ik denk dat een laptop ook makkelijker is om te dragen, wanneer je als club een zaal moet verlaten. Dat is wat vele clubs doen, die zitten in 't parochiecentrum hier of daar of in een lokaal in een schooltje.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Configuratie Laptop

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Over welke vorm/type exebestand hebt u het dan? Zowat elk programma is een exebestand.

                            Dave
                            Het zijn diashows gemaakt met proshow en opgeslagen als een executable. Dan kan iedereen met een pc deze "programmas" afspelen zonder daarom eigenaar te zijn van proshow (of andere)
                            Bijna alle organisatoren van wedstrijden voor digirama's vragen naar zulke exe bestanden. Er zijn dan ook erg veel programma's op de markt om diashows te maken. Als je als organisator die allemaal in bezit zou moeten hebben.............
                            Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
                            Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Configuratie Laptop

                              Uit de vele (waarvoor dank) reactie begrijp dat vooral eigen geheugen voor de videokaart het belangrijkste is voor een rimpelloze voorstelling. Geldt hier ook de regel hoe meer hoe beter?
                              Dus een echte game kaart zoals een Geforce 9650M GS is niet nodig voor de diavoorstellingen?
                              Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
                              Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

                              Comment

                              Working...
                              X