Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reparatie objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reparatie objectief

    Het was vandaag niet echt mijn dag. Mijn onderwaterhuis stond bijna volledig vol met water tijdens het duiken. Mijn D70 is kapot denk ik. Er zat witte aanslag op van kortsluiting en er zit water in het scherm aan de achterkant en bovenkant. Ik zoek wel een andere 2e hands.

    Waar ik (veel) meer mee zit is dat er een nikkor 10,5 mm objectief op zat die ook volledig in het water heeft gestaan..... Hier baal ik nogal al erg van. Weet iemand of er een bedrijf in Nederland of Belgie of ergens anders is die dit objectief kan repareren? Als ik aan de bovenkant kijk zie ik water in het objectief, dit geld ook als ik aan de onderkant van het objectief kijk.

    Mocht ik dit verkeerd hebben geplaatst, dan spijt me dit heel erg. Maar ik ben een beetje gefrustreerd.
    nikon D90 & ikelite D70 housing

  • #2
    Re: reparatie objectief

    Oorspronkelijk geplaatst door zwarteduiker Bekijk bericht

    Mocht ik dit verkeerd hebben geplaatst, dan spijt me dit heel erg. Maar ik ben een beetje gefrustreerd.
    Je zou voor minder he

    ff op duikforum.nl ?

    Hopelijk was het op zoetwater.
    Als het zout was heb ik eens gelezen dat je het dat beter gelijk een zoetwaterbadje geeft, maar of dat ook voor lenzen zo is weet ik niet

    Comment


    • #3
      Re: reparatie objectief

      Heb iets gevonden, HTH
      Advertentienr.:136001815 op marktplaats.nl





      NCRR is een (merk-) onafhankelijk camera-reparatiebedrijf, opgericht in 1979.
      Wij hebben ervaring met vrijwel alle fotocameramerken en lenzen.
      U kunt bij NCRR terecht voor reparaties en reiniging van camera's, sensoren, lenzen, film- en diaprojectoren (geen video-camera's).

      Sensor / CCD reinigen van digitale SLR fotocamera vindt op werkdagen binnen 24 uur plaats.
      Wij raden u aan de camera aan te leveren met opgeladen batterij(en), geheugenkaart en een eventueel voorbeeld. Op de geheugenkaart komen afbeeldingen van vòòr en na de reiniging te staan.
      Indien u twijfelt of uw klachten (mede) veroorzaakt worden door uw lens, raden wij u aan deze mee te leveren.

      Voor camera's en lenzen, ook de oudere types, van Canon, Nikon, Pentax, Minolta, Yashica, Contax, Fujifilm, Olympus, Hasselblad, Leitz, Carl Zeiss, Sigma en Tamron hebben wij diverse onderdelen in huis. Vaak zijn deze bij de importeur niet meer verkrijgbaar. Ook met digitale camera's hebben wij inmiddels ervaring en kunt u bij NCRR terecht.



      U kunt tijdens openingstijden bellen voor meer informatie, of kom langs in de winkel aan de Lijnbaansgracht 162 te Amsterdam.

      0031 20 626 27 90
      http://www.ncrreflex.nl/_nl/reparatie.html

      http://www.marktplaats.nl/index.php?...tml%3Fxref%3D1
      Last edited by MantaRay; 5 juli 2008, 17:24.

      Comment


      • #4
        Re: reparatie objectief

        http://www.rofarepair.nl/

        even contacteren?Ik heb er in ieder geval zeer goede ervaringen mee

        Comment


        • #5
          Re: reparatie objectief

          Procirep !
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: reparatie objectief

            Bedankt voor de reacties, ik heb mailtjes gestuurd.

            Het was zoetwater, morgen ga ik naar zeeland, helaas zonder camera .

            Ik zit ook op duikforum (Bart) , ik verwacht alleen dat hier meer mensen zijn met ervaring met reparatie van objectieven. Er zijn niet zo veel mensen gestoord genoeg om een dslr mee te nemen onder water...
            nikon D90 & ikelite D70 housing

            Comment


            • #7
              Re: reparatie objectief

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
              Procirep !
              Veeeeeeel te duur

              Comment


              • #8
                Re: reparatie objectief

                Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                Veeeeeeel te duur
                gja maar wel goed..
                Photography helps people to see
                -Berenice Abbott-
                BD1050BE

                Comment


                • #9
                  Re: reparatie objectief

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                  gja maar wel goed..
                  Ik heb laatstleden een nikon 400mm 3.5 ais binnengestuurd bij rofarepair .Objectief is volledig van stof ontdaan en van nieuw vet voorzien voor de prijs van 90€.Dat wil ik eens zien gebeuren bij procirep

                  Comment


                  • #10
                    Re: reparatie objectief

                    Het objectief is waarschijnlijk niet meer te redden. Ik wacht nog op de reactie van een reparatiebedrijf, maar ik vrees dat ik hier dezelfde negatieve reactie krijg. Hij ligt nu in gedestileerd water, misschien dat er nog iets mee te beginnen valt als hij droog is, maar ik vrees het ergste...
                    nikon D90 & ikelite D70 housing

                    Comment

                    Working...
                    X