Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

    De laatste weken kregen wij geregeld vragen over Noorwegen. Hierdoor kreeg ik vandaag het idee om voor volgend jaar eens een 'Shooting Week' in te richten naar Noorwegen.

    Dat dit niet alledaags is, had ik uiteraard wel door
    Dat we hiermee kosten kunnen besparen, is alvast een serieus voordeel...
    Dat we hiermee onze kennis en ervaring ter beschikking kunnen stellen is ook een voordeel.
    Dat we hierdoor geïntereseerden, een aangename week kunnen aanbieden onder soortgenoten, daar twijfel ik ook niet aan

    De vraag is echter: Is hier interesse voor.

    Bedoeling is om gebruik te maken van 1 van volgende vakantie periodes:
    - Paasvakantie (Maart): einde winter en dus nog wel wat sneeuw te verwachten,
    - zomer vakantie (vanaf 15augustus wordt het goedkoper)
    - Allerheiligen (okt-nov): waar het weer nog doenbaar is MAAR even grillig als de natuur...
    ... Of voorstellen ...

    Wij hebben vrienden in Hövet wonen die verhuur doen van hutten, waar we zeker wel een prijsje kunnen verkrijgen. (http://www.hallingskarvet.com/holestol/en/)
    We kunnen gemakkelijk met 2 gezinnen (tot 6 personen) in een hut verblijven en zitten vrij centraal in het zuidelijke Noorwegen.

    Via volgende link krijgen jullie alvast een beeld op de regio. Foto's zijn van vorig jaar November.

    Een dergelijke Trip is niet goedkoop en je mag rekenen op 1 dag oprijden en 1dag terugweg.
    We rijden met de auto tot Kiel (Duitsland) waar we de boot nemen naar Oslo. Van daar is het nog een 250km (zo'n 4uur) rijden tot Hövet.

    Ik ben benieuwd.
    Last edited by Decapix; 30 juni 2008, 15:09.
    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

  • #2
    Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

    Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
    De laatste weken kregen wij geregeld vragen over Noorwegen. Hierdoor kreeg ik vandaag het idee om voor volgend jaar eens een 'Shooting Week' in te richten naar Noorwegen.

    Dat dit niet alledaags is, had ik uiteraard wel door
    Dat we hiermee kosten kunnen besparen, is alvast een serieus voordeel...
    Dat we hiermee onze kennis en ervaring ter beschikking kunnen stellen is ook een voordeel.
    Dat we hierdoor geïntereseerden, een aangename week kunnen aanbieden onder soortgenoten, daar twijfel ik ook niet aan

    De vraag is echter: Is hier interesse voor.

    Bedoeling is om gebruik te maken van 1 van volgende vakantie periodes:
    - Paasvakantie (Maart): einde winter en dus nog wel wat sneeuw te verwachten,
    - zomer vakantie (vanaf 15augustus wordt het goedkoper)
    - Allerheiligen (okt-nov): waar het weer nog doenbaar is MAAR even grillig als de natuur...
    ... Of voorstellen ...

    Wij hebben vrienden in Hövet wonen die verhuur doen van hutten, waar we zeker wel een prijsje kunnen verkrijgen. (http://www.hallingskarvet.com/holestol/en/)
    We kunnen gemakkelijk met 2 gezinnen (tot 6 personen) in een hut verblijven en zitten vrij centraal in het zuidelijke Noorwegen.

    Via volgende link krijgen jullie alvast een beeld op de regio. Foto's zijn van vorig jaar November.

    Ik ben benieuwd.
    Ik vrees er voor.....

    Ten eerste is de kost van het transport heen en terug de pan aan het uitswingen als je het vergelijkt met de gespendeerde tijd ter plaatse, dus het zou al zeker car-pooling moeten worden.

    Ten tweede : de paasvakantie in maart lijkt me nog heel vroeg in de zin van : waar geen sneeuw ligt is het papperig, vuil of dor.
    Zomervakantie vanaf 15 augustus : dan ben ik meestal pas terug
    Oktober-november : wispelturig idd, je boet in op daglicht.
    Ik heb zo ooit de winter zien invallen in Noord IJsland, zeer leerrijk maar toch niet mijn ding, het poollicht maakte toen wel veel goed maar dat mogen we in Zuid-Noorwegen wel vergeten

    Ten derde :wat ik wel eens zou willen meemaken is het einde van de winter en het begin van de lente, volgens Herman Van Molle is dat spectaculair snel.
    Helaas kan ik in die tijd geen vakantie nemen

    Maar ik vind dit wel een origineel alternatief, en ik hou van originaliteit zou er een mogelijkheid zijn om een soort contactdag(en) te regelen tussen mensen die op dat moment in de buurt zijn ?


    mvg

    PaulM

    Comment


    • #3
      Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ten eerste is de kost van het transport heen en terug de pan aan het uitswingen als je het vergelijkt met de gespendeerde tijd ter plaatse, dus het zou al zeker car-pooling moeten worden.
      Zoals gemeld: Goedkoop is het zeker niet

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Ten tweede : de paasvakantie in maart lijkt me nog heel vroeg in de zin van : waar geen sneeuw ligt is het papperig, vuil of dor.
      Het is inderdaad vrij vroeg maar we hebben in die periode ook al prachtige aandenkens

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Zomervakantie vanaf 15 augustus : dan ben ik meestal pas terug
      De prijzen dalen nochtans een pak vanaf die periode ...

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Oktober-november : wispelturig idd, je boet in op daglicht.
      En bovendien zijn de dagen al een pak ingekort. Rond 16h00 begint het al donker te worden.

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Maar ik vind dit wel een origineel alternatief, en ik hou van originaliteit zou er een mogelijkheid zijn om een soort contactdag(en) te regelen tussen mensen die op dat moment in de buurt zijn ?
      Het is mijn doel om geïntereseerden samen te brengen en zodoende van elkaar's kennis en ervaring te 'profiteren'.
      Datum's zijn maar enkele voorstellen en het mogen er uiteraard ook andere zijn.

      Mensen die overwegen om bvb toch te gaan in de zomervakantie, kunnen hierdoor misschien afstemmen met anderen.
      Mensen die er nog nooit geweest zijn kunnen hierdoor meer te zien krijgen dan ze vermoedelijk zelf zouden vinden.
      enzovoort..

      Ik (vooral mijn vrouw) heb de laatste weken al geregeld vragen gekregen over Noorwegen waardoor we tot de conclusie gekomen zijn dat er veel interesse is doch maar weinig kennis van wat er echt kan. Deze topic is hierdoor ontstaan

      Als er genoeg geïntereseerden zijn kunnen we desgewenst ook nog eens een 'samenkomst' organiseren om gewoon eens informatie uit te wisselen.
      .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
      ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

      Comment


      • #4
        Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

        Aan dat uitwisselen van ideeën wil ik best deelnemen, ik ben jarenlang (sinds 1994 of zoiets) informant geweest voor Noorwegen op de Reismarkt (www.wegwijzer.be) maar dit jaar is waarschijnlijk de laatste keer geweest.
        Alles verliep naar mijn oordeel een beetje teveel one-way, op de duur wilden ze zelfs de locatiekruisjes op mijn kaarten overtekenen, ik moest heelder reistrajecten uittekenen (een typische vraag was : wij gaan deze zomer voor 6 weken met de mobilhome naar Scandinavië, waar moeten we zijn ?) maar een kaartje vanuit ginder was er teveel aan (het was ooit anders).
        Wat er me nog het meest tegenstond was de "wijsheid" van informanten die er ooit twee weken waren geweest.

        Sindsdien beperk ik me eerder tot de mensen waarbij ik voel dat ze er een hart voor hebben.
        Dus : uitwisselen van informatie : graag
        Ik doe alvast een gooi.

        Ben je ooit in de buurt geweest van wat ze "Helvete" noemen, de "Hel", ik denk ergens in de buurt van Espedalen ? Schitterende, reusachtige kolkgaten zijn er daar, in feite heb je er een kindje in opvallende kleren voor nodig om er te poseren want anders weet je niet wat je ziet.
        Ooit RV 17 gedaan ? Een absolute aanrader.
        Of de ferry naar Lovund waarbij je in de verte de Traenstaven ziet liggen, bij helder weer is dit prachtig, onaards zelfs.
        Even onaards is de omgeving van Idre (S) en de Nippfjäll waarbij je uitkijkt op de Noorse bergen en de Städjan-berg.
        Of een afdaling in de Jutulhogget ?
        Roros en de Storwatzmijn : niet te missen gewoon. In de supermarkt van Roros kan je rendier en elandsalami krijgen, een van de meest zuidelijke locaties waar dit kan.
        Ooit de Beseggen-graat bewandeld ? Niet meegaan met de boot want dan zit je constant tussen het volk.

        Maar ik stel voor dat we dit forum een beetje ontzien en de zaak verplaatsen naar email, ook kan je me contacteren via 050/277927

        PaulM

        Comment


        • #5
          Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

          Zeer zeker interesse hier! Maar liefst wel buiten het zomerseizoen voor mij, eind maart zou ideaal zijn. In de zomer zit ik ergens anders


          Keep me up to date!

          StevenVH

          Comment


          • #6
            Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

            hier zeker ook interesse!!
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

              Als je spreekt over niet goedkoop, over welke richtprijs hebben we het dan?
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

                zeker ook interesse, ben er in 2001 geweest voor 14 dagen en wil best nog eens terug. Maar zoals aangegeven is de prijs wel bepalend.....kan me heel goed herrinneren dat die 14 dagen ter plaatse al erg duur waren, zonder de oversteek erbij te tellen, zelfs met het 'triangelaanbod'.
                blijf dit toch volgen hier hoor!!
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

                  Interesse zeer zeker, vrees alleen dat het tijdsframe het voorlopig niet toelaat.
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                  Comment


                  • #10
                    Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

                    Absoluut interesse en ik kan flexibel zijn in datums, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Zoals eerder aangegeven is de prijs wel een gegeven voor ik definitief toezeg.

                    Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik Noorwegen niet ken, maar wil er gerust opzoekwerk voor doen voor als we samen komen (misschien?).

                    Hopelijk lukt dit :-)
                    ----
                    http://www.wispr.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

                      We zijn momenteel even aan't afwachten hoe de situatie verloopt, voor we hiermee definitief van start gaan.
                      Er zijn zeker altijd genoeg gegadigden ... de prijs is inderdaad bij de meesten het doorslaggevende argument

                      De prijs wordt in grote lijnen gevormd door:
                      - overzet met boot (stena- of color- line), bij voorkeur vanuit Kiel naar Oslo
                      - verblijf terplaatse,
                      - eten

                      Overzet kunnen we niet onderuit en daar kun je niet echt korting op krijgen...
                      verblijf terplaatse kun je echter proberen verdelen.
                      Noorwegen kun je op meerdere manieren verkennen.
                      - 2 à 3 weken uittrekken om door het land te trekken (ideaal met mobilehome),
                      Hierdoor ga je vrij veel zien van het gehele land maar moet je goed voorbereid zijn.
                      Hierbij zeker ook de routes zoveel mogelijk op voorhand uitstippelen en waar mogelijk de tolbruggen vermijden. Hierdoor kun je een pak kosten vermijden.
                      - 'cruise' langs de kust (die bestaan ook) waardoor je de 'vochtige' kant van Noorwegen te zien krijgt.
                      - 1 centrale uitvalsbasis, van waar je mooi de omgeving kunt verkennen.
                      Zeker als je rekent op 1 of 2 weken is dit (m.i.) de goedkoopste oplossing om toch vrij veel te zien. Je hebt dan ook nog serieuze uitstap mogelijkheden waarbij je uiteraard het benzine verbruik niet uit 't oog mag verliezen.
                      Qua eten en drinken is het vooral kwestie van voldoende mee te nemen zodat je niet teveel lokaal moet aankopen. De kostprijs is daar immers vrij hoog.

                      Mijn voorstel zou zijn om voor een centraal punt te kiezen en van daaruit de regio te bezoeken.
                      We hebben in regio Geilo (te Hövet) een locatie waar we al meerdere jaren geweest zijn en waarbij we weten dat de prijzen in de rede vallen.
                      Van hieruit kunnen we perfect enkele daguitstappen plannen.

                      Alternatieven / Ideëen / Voorstellen zijn uiteraard altijd welkom.
                      Ons doel blijft om het betaalbaar te maken...
                      .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                      ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                      Comment


                      • #12
                        Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

                        Beste liefhebbers,

                        Deze zomer waren we voor de eerste keer in Noorwegen voor 3 en een halve week. Drie keer één week gelogeerd in vakantiehuis. Dus op 3 verschillende plaatsen.

                        Georganiseerd door Harry Van Lint. Zijn gegevens vind je op www.norge.be

                        Zijn adresgegevens noorwegen info - dijleweg 59 - bonheiden.

                        De vakantie was perfect georganiseerd. Echt een aanrader ... afhankelijk voor welke formule jullie kiezen.

                        Veel plezier

                        Comment


                        • #13
                          Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

                          ik ga wrs de 2 laatste weken van juli naar noorwegen om te kajakken.
                          Als er de week ervoor iets geregeld zou kunnen worden zou ik zeker wel geïnteresseerd zijn.
                          Ik heb wel geen auto mee, dus carpoolen is in dat geval nodig. Ik ben ook nog aan het uitkijken naar een waterdichte compact (en naar nog een hoop anders, dus geen idee wat het uitendelijk wordt) om er wat foto's te nemen tijdens het kajakken.

                          wel een beetje raar dat er naar pas enkele maanden terug reactie komt
                          hoe meer f**k hoe meer vreugd

                          **=ol

                          Comment


                          • #14
                            Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

                            Decapix, ik heb de indruk dat je een beetje schrik hebt om een grootteorde van prijs te geven: men vraagt naar een prijs en je somt een hele rits zaken op die de prijs bepalen, maar zonder enige opgave van de kosten.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Peiling voor Shooting Week: Noorwegen

                              is er ondertussen al meer geweten over deze trip?
                              als het idd doorgaat wil ik graag van de partij zijn!
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X