Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printprobleem

    Ik heb een Canon mp600 waar ik tot zojuist nog heel tevreden over was.
    Als ik een foto afprint op 10*15 vanuit de originele Jpeg file worden mijn kleuren(vooral de huid) veel te donker.
    Nu heb ik net die foto teruggebracht naar 900 pix langste zijde en nu trekt em der al heel wat beter op.
    Is dat normaal?Of aan wat kan dat verder nog liggen?
    Ik had ook een wat oudere foto van mijn compact uitgeprint en die kwam er perfect uit dus het ligt niet aan de printer.

    Bedankt alvast voor uw antwoord(en)
    Canon 70D en wat lenzen

  • #2
    Re: Printprobleem

    Never mind, het zal op een of andere manier toch aan de foto liggen,hij wordt altijd een pak donkerder afgedrukt dan het in werkelijkheid is.
    Het is alleen die bepaalde serie die dat heeft.
    Camera en printer staan op srgb.
    Canon 70D en wat lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Printprobleem

      Correct printen wil ook zeggen kalibreren van het scherm (minimaal).
      Want hoe kan je zeggen hoe je foto er moet uitzien als iedere monitor verschillend is, je kan ook geen kleurcorrectie uitvoeren als je niet weet of de kleuren die je ziet correct zijn.

      Das een eerste stap, je kan dan nog verder gaan en gebruik maken van printprofielen eigen aan papier, ink en printer sommige kan je downloaden via het internet, in ander gevallen zal je een printprofiel moeten laten maken.

      Het probleem zit daar volgens mij en niet zozeer in de printer.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment

      Working...
      X