Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help


    hallo,ik heb vanddag een helikopter vlugt gewonnen die zondag door gaat,ik heb een Nikon D40 + AF-S Nikkor 18/200mm 3.5/5.6 VR + Sigma 18-50mm f2.8 ex macro hsm.mijn vraag nu of er iemand al zoiets mee heeft gemaakt en welke van deze lenzen het best zou passen voor foto's te nemen van uit helikopter(maar weet nog niet in welke omstandigheden dat dit zal gebeuren)
    alvast Bedankt voor jullie hulp.....
    MVG
    Edmond











    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

  • #2
    Re: Help

    Ik heb nog nooit in een helicopter gezeten maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat er best wat vibratie kan optreden tijdens zo'n vlucht. VR lijkt me dan wel handig. Bovendien denk ik dat de range van 18 tot 200mm wel handig kan zijn. En macroshots vanuit een helicopter? Lijkt me niet echt zinvol, dus...........
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Help

      zelf ben ik vaak luchtwaarnemer in een heli en foto's maken tijdens een vlucht uit een heli is zeer lastig. eerst en vooral heb je die flexi die veel kwaliteit wegneemt (vervorming, reflectie, druppels, krassen,....).
      voor luchtopnames werken we steeds met de deur open of gewoon zonder deur.
      daarnaast heb je die vibraties waardoor je je zoom mag vergeten ondanks vr, vr die zal dat niet kunnen opvangen.
      Ik zou het houden bij die 18-200 maar meer dan 100 mm inzoomen zal misschien een leuk prentje geven maar geen super foto.
      f niet hoger dan een 8 en sluiter zo kort mogelijk
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment

      Working...
      X