Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

softbox vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • softbox vraagje

    Kan mij iemand helpen om een beslissing te nemen ivm de grootte van een softbox. Ik zou deze aansturen met een 600W/s flash (Elinchrom type:style RX 600)

    Wat is hiervoor een idiale softbox ? Octa of rechthoekig ?
    Ik zie dat je ook optionele diffusers hebt voor de rechthoekige versies.



    Alvast bedankt.
    Last edited by glv0601; 22 juni 2008, 23:35.
    www.frame-it.be
    Fotografie & verhuur van Reflecta Digitdia 5000 diascanner(s), Reflecta RPS 7200 negatief scanner en een midformat Reflecta MF5000 scanner, Canon lenzen.

  • #2
    Re: softbox vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door glv0601 Bekijk bericht
    Kan mij iemand helpen om een beslissing te nemen ivm de grootte van een softbox. Ik zou deze aansturen met een 600W/s flash (Elinchrom type:style RX 600)

    Wat is hiervoor een idiale softbox ? Octa of rechthoekig ?
    Ik zie dat je ook optionele diffusers hebt voor de rechthoekige versies.



    Alvast bedankt.
    De grote rechthoekige versies hebben vaak al een extra diffusor ingebouwd. Let op de prijzen! Die gaan gemakkelijk in verhouding van 1 tot 5 voor nagenoeg hetzelfde.

    Mijn 140 x 70 vond ik het goedkoopst bij ... foto Nelissen in Mechelen. En hij paste meteen op mijn Elinchroms. Let dus ook op de koppeling. Soms moet je een (dure) conversiering aanschaffen.

    Studio Flash, dat pretendeert de goedkoopste te zijn, was 2,5x/3x duurder voor hetzelfde.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: softbox vraagje

      Ik had zitten denken om bij het merk zelf te blijven, maar misschien moet ik inderdaad toch eens naar een compatible reeks zoeken, of werken via zo'n conversie ring.
      www.frame-it.be
      Fotografie & verhuur van Reflecta Digitdia 5000 diascanner(s), Reflecta RPS 7200 negatief scanner en een midformat Reflecta MF5000 scanner, Canon lenzen.

      Comment

      Working...
      X