Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

    Gisteren de fnac fotomarathon in ghent meegedaan.
    Themas waren "letteren, "steen" en "smakelijk".

    De algemene winnaar vond ik zeker terecht.
    De winnaar in de category letteren vond ik ook een sterke foto.
    Beide fotos zijn sterke moment opnamens en je moet het echt wel gezien hebben op dat moment. Waarvoor chapeau.

    Bij steen & smakelijk had ik (en velen aanwezig) sterke bedenkingen ....

    Wijzelf haalden een juryselectie met deze. Veel mensen vonden die mooi maar hadden iets van .. "bof studiowerk" .... Voor mijzelf vond ik dat eerder een compliment. Het studiowerk hier was een witte muur & 1 flitsje door een witte paraplu van 15euro en gebruik gemaakt van natuurlijk licht om de rest in te vullen.

    Reacties welkom, andere inzendingen en selecties ben ik ook benieuwd naar.
    Wat vonden jullie trouwens van de themas ? (ik vond ze niet echt menselijk genoeg)

    Tom
    Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

  • #2
    Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

    Waar kan je die inzendingen/uitslag bekijken?
    mijn foto's: www.reneheylen.be

    Comment


    • #3
      Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

      Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
      Waar kan je die inzendingen/uitslag bekijken?

      Geen idee, ik hoop dat mensen hiet wat posten.
      De winnaars komen wel terecht in het fnac forum & het vleeshuis in gent.
      Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

      Comment


      • #4
        Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

        In Antwerpen waren de thema's : extreem, steen en smakelijk. We vonden het aartsmoeilijk, vooral het thema "extreem". Wie er gewonnen heeft weet ik niet, want we moesten 's avonds ergens anders zijn. In juli hangen ze in de Fnac. Ik zal dan eens gaan kijken.

        Comment


        • #5
          Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

          Jouw foto van smakelijk was inderdaad erg geslaagd, Tom

          En inderdaad, de Fnac heeft niet de gewoonte de 'beste' foto ook tot winnaar uit te roepen, alle voorbije jaren werd er wel met gefronste wenkbrauwen gekeken naar de winnaars. Maar in ieder geval, de hoofdwinnaar in Gent had het mijns inziens ook echt wel verdiend.

          Ik denk aan de andere kant ook ook, bij een thema als 'steen', kán er volgens geen winnaar zijn waarmee iedereen tevreden is. Úren aan een stuk hebben wij zitten denken om een zelfs nog maar deftige foto te maken rond dat thema, en dat is echt moelijk. Voor mij is zoiets veel te abstract.

          In dat opzicht heb je ook wel gelijk wat betreft die niet-menselijkheid van die thema's. Maar blijkbaar appreciëert de jury het wel als je zo'n thema menselijk maakt, gezien de hoofdwinnaar en de winnaar van 'letters'. (Ik vraag me af of ze die mevrouw het papiertje op de laatste bladzijde hebben laten ondertekenen )

          (Van de foto's die wij hebben gemaakt zal ik er misschien ook enkele online zetten, maar dat zal niet voor de eerste paar dagen zijn...)
          Nikon D80 en toebehoren.

          Comment


          • #6
            Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

            Tom heeft mijn foto's reeds rapper gevonden dan ik ze hier kon zetten

            Maar voor anderen die geïnteresseerd zouden zijn; hier vind je enkele foto's van zaterdag.
            Nikon D80 en toebehoren.

            Comment


            • #7
              Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

              Wij (Jonas en ik) hadden zaterdag ook meegedaan in Leuven. De 3 thema' in Leuven waren Extreem - Verlaten plaatsen - stilte en geluid.
              Wij waren tot onze grootse verbazing gewonnen met het thema Extreem.
              Hier kan je de foto terugvinden.
              In totaal waren er 45 groepen in Leuven en voor herhaling vatbaar!
              Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
              Meer info op: www.tomvh.be

              Comment


              • #8
                Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

                Ik heb het winnende schot van Gent op Flickr gevonden.
                Flickr url

                Ik vind het wel nice !!
                Canon 50D - 400D |Canon EF 24-70mm f/2.8L | MC Zenitar 16mm 2.8 fisheye | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

                  Heerlijke foto. Technisch in orde maar vooral inhoudelijk top door de humor.
                  mijn foto's: www.reneheylen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fnac fotomarathon , winnaars, selecties, niet selecties ... discussies ?

                    de winnaars van gent zijn hier te vinden (rechtsboven op meerinfo)

                    Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

                    Comment

                    Working...
                    X