Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De weg naar de klik...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De weg naar de klik...

    Ik vroeg me af hoe jullie tot het nemen van een foto komen.
    Daarmee bedoel ik hetvolgende:
    -Weet je op voorhand dat er ergens een onderwerp is dat je nog wil fotograferen en plan je er echt een bepaald moment voor (vb. zaterdagavond ga ik eens gebouw X of gebeurtenis Y fotograferen)
    -Of heb je bijna altijd een camera mee en neem je telkens je iets mooi of opvallends ziet de tijd om het te fotograferen?
    -Of kom je soms iets tegen en zeg je, dat moet ik mijn achterhoofd houden en zal ik later wel eens gaan vastleggen.
    -Ga je voor fotografie van mensen gewoon op stap met de camera met louter de bedoeling van foto's te gaan nemen?

    Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is. En het is gewoon een kwestievan interesse, hoe gaan de meesten hier te werk om tot hun vaak mooie foto's te komen? Eerder goed voorbereid of meer ŕ l' improviste?
    Kan interessant zijn...
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

  • #2
    Re: De weg naar de klik...

    meestal naar rally's ... dus eigenlijk wel voorbereidt!

    anders, af en toe neem ik mijn camera mee en zie ik wel wat ik mooi vind...
    WFJ

    Comment


    • #3
      Re: De weg naar de klik...

      Ik ga meestal niet doelloos het huis uit...
      Ik heb gemerkt dat als ik dat doe, ik meestal geen foto's neem.

      Volgens mij hangt het van de interesse van de fotograaf af.
      Indien je enkel rallysport fotografeert kan je dat gemakkelijk plannen en voorbereiden.
      Maar als je interesse uitgaat naar architectuur kun je het vaag wat plannen, maar dan ben je zeer afhankelijk van de weersomstandigheden...

      Ik neem dus enkel mijn camera mee als ik wat in mijn hoofd heb zitten, anders wordt het toch niets.
      Een straatfotograaf zal wel anders te werk gaan... Die zal zijn camera mogelijks zelfs meenemen als ie naar de bakker om de hoek gaat...

      Comment


      • #4
        Re: De weg naar de klik...

        Al jou opties eingenlijk, behalve de laatste.
        Ik ben niet zo'n mensenschieter op straat, het komt wel voor hoor maar niet speciaal voor de mensen eropuit getrokken.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: De weg naar de klik...

          ik plan toch meestal wel een shoot , terug gaan om iets te fotograferen als ik iets zag tijdens het honden uitlaten ja dat komt ook voor, maar dat is soms wel frustrerend als je niet meer terug kán omdat het onderwerp dan weg is , daarom zeggen veel mensen weer .....altijd je camera bij je hebben , modellen plan ik altijd .........al is het alleen maar omdat je elkaar anders zo vaak mis loopt
          Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
          Canon eos 7D Mijn site

          Comment

          Working...
          X