Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photokina 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photokina 2008

    Ik zit met enkele vragen over deze beurs:
    - Is het echt een interessante beurs om naartoe te gaan? Wat vinden jullie meevallen / tegenvallen bij deze beurs?
    - Is het een kennismakingsbeurs met de fabrikanten hun materiaal of is het een verkoopsbeurs? Kan er ub erhaupt iets gekocht worden op deze beurs?
    - Is er steeds een overrompeling van volk a la Batibouw waar je moet wringen om piekdagen om door te komen?


    Alvast bedankt voor jullie reactie.

  • #2
    Re: Photokina 2008

    Het is gigantisch, het is op piekdagen over de koppen lopen en het is geen verkoopsbeurs. Het is m.i. verplichte kost voor iedereen die serieus met fotografie bezig is.
    Vooral de lezingen en presentaties door pro's tijdens de beurs vind ik de moeite van de rit waard.

    Tom.

    Comment


    • #3
      Re: Photokina 2008

      De grotere merken verkopen idd niet, maar er staan een hele hoop kleinere handelaars (vooral Aziatische) die wel verkopen. En je kan er koopjes doen: ik heb 2 jaar geleden er mijn battery-grip gekocht bij de stand van Hähnel zelf en toen 60€ betaald incl. 2 batterijen (winkelprijs toen 110€).

      En wat betreft drukte viel het toen goed mee (weekdag), zowat vergelijkbaar met de professionele dagen op Batibouw. We hadden toen gemakkelijk de tijd om toestellen en lenzen te testen en praatjes te doen met de vertegenwoordigers.

      Ik vond het zeer interessant en ga dit jaar zeker terug!

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: Photokina 2008

        Ik zit met enkele vragen over deze beurs:
        - Is het echt een interessante beurs om naartoe te gaan? Wat vinden jullie meevallen / tegenvallen bij deze beurs?
        Ik vind het nog altijd heel interessant, altijd wel weer de laatste nieuwe apparatuur die je kan proberen ( of in de vitrine bekijken ). Meevallen vindt ik dat het echt uitgebreid is, een dag is echt te weinig als je alles wil zien. Wat dan meteen ook weer een nadeel is. Je moet als je maar een dag gaat keuzes maken welke hallen , stands , lezingen, workshops ed je echt wil zien cq bijwonen.
        - Is het een kennismakingsbeurs met de fabrikanten hun materiaal of is het een verkoopsbeurs? Kan er ub erhaupt iets gekocht worden op deze beurs?
        Een beetje van beide, de grote merken hebben vnl stands waar je de diverse modellen kan uitproberen. Kopen kan je veel bij de standjes uit Azie, en oostbloklanden , hoewel er ook genoeg europese standjes zijn die waren te koop aanbieden.
        - Is er steeds een overrompeling van volk a la Batibouw waar je moet wringen om piekdagen om door te komen?
        Ja, als je in het weekend gaat helemaal. Al is het ook bij de doordeweekse dagen al goed druk. Desondanks toch ook genoeg tijd gehad om kamera's uit te proberen ed.

        Grtz

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment

        Working...
        X