Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen naar vista of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen naar vista of niet?

    Ik heb momenteel Xp en moet mijn pc formatteren, zouden jullie nu overschakelen naar vista of niet?
    en welke versie zou ik moeten nemen? Gebruiken jullie vista al?

    bedankt

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Overschakelen naar vista of niet?

    Bekijk op het internet enkele websites en probeer daaruit op te maken of Vista je een meerwaarde geeft of niet.
    Of dat er nieuwigheden in Vista zijn, die je het werk aangenamer maken.

    Ikzelf blijf voorlopig bij Windows XP, 'k zie niet in wat de meerwaarde van vista is op dit ogenblik. Integendeel met dezelfde configuratie zal ik er op achteruitgaan qua snelheid.
    Ken's Website

    Comment


    • #3
      Re: Overschakelen naar vista of niet?

      Is uw pc krachtig genoeg... overschakelen ! Je gaat er ooit moeten leren mee leven met vista
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Overschakelen naar vista of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
        Is uw pc krachtig genoeg... overschakelen ! Je gaat er ooit moeten leren mee leven met vista
        Onzin. Herrinner je nog Windows Milennium? Geen kat die daarnaar overschakelde.

        Vista is m.i. een half afgewerkt produkt waar je al een erg nieuwe computer voor moet bezitten wil je het soepel kunnen draaien. Als je er dan ook nog een photoshop opzet al helemaal.

        Ik spaar nog even verder voor een Apple.

        Comment


        • #5
          Re: Overschakelen naar vista of niet?

          Het is beter om te wachten tot de hardware ook aan vervanging toe is. De minimum vereisten zijn redelijk hoog, zo is 2GB RAM aan te raden. Vista blijkt op vele gebieden niet zo een verbetering tegenover xp. Zo is er het irritante User Account Control, sommige programma's werken plots niet meer en oudere hardware wordt soms ook niet meer ondersteund. Maar er zijn ook voordelen. Grafisch ziet alles er beter uit, handige tools en het is veel veiliger dan xp. En als je nog wat kan wachten, in 2010 komt Windows Seven al uit. Dit zou een stabielere en betere versie moeten worden. Zoals Rullz al zei, Vista is eigenlijk maar een half afgewerkt product. De IT wereld zat ongeduldig te wachten op Microsoft op een opvolger voor XP. Microsoft was al jaren bezig met Longhorn. Omdat ze meer bezig waren met updates voor XP en als maar meer geld en tijd in Longhorn staken, hebben ze snel Vista uitgebracht. Vandaar dat er al voor 2010 een opvolger is aangekondigd.
          Last edited by mrdc; 18 juni 2008, 14:00.
          Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

          Comment


          • #6
            Re: Overschakelen naar vista of niet?

            Zo is er het irritante User Account Control
            Kun je eenvoudig uitzetten hoor

            En als je nog wat kan wachten, in 2010 komt Windows Seven al uit. Dit zou een stabielere en betere versie moeten worden.
            En als je nog wat langer wacht in 2020 komt er nog een nieuwe versie uit...

            Biedt Vista een meerwaarde boven XP? Hangt van de gebruiker af zeker?
            Op mijn laptop draai ik al een jaar professioneel Vista, zonder problemen. Thuis zit ik vooralsnog met een XP. Maar binnenkort wordt die pc vervangen en wordt er een Vista x64 geïnstalleerd op de nieuwe.

            Ik wacht vol ongeduld op hun nieuwe FS, WinFS was oorspronkelijk voor Longhorn voorzien maar daar ze de deathline niet gingen halen hebben ze dat maar geschrapt.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Overschakelen naar vista of niet?

              De UAC staat bij mij al van de eerste dag af maar dan zit je wel met een lagere beveiliging. En het met wachten bedoel ik dat je dan maar 1 keer moet overstappen van XP naar Seven. Zoals er velen 2000/Milinium overgeslaan hebben. Ik werk ook al een jaar met Vista en ben er al bij al wel tevreden over maar in het killerke101 is het niet echt broodnodig om over te stappen, zeker als de hardware niet aangepast wordt. Zoals je zegt Destn, het zal vooral van de gebruiker afhangen of de stap de moeite waard is.
              Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

              Comment


              • #8
                Re: Overschakelen naar vista of niet?

                Oorspronkelijk geplaatst door mrdc Bekijk bericht
                De UAC staat bij mij al van de eerste dag af maar dan zit je wel met een lagere beveiliging.

                Met of zonder UAC blijft de beveiliging hetzelfde hoor...want de zwakste schakel is natuurlijk de gebruiker
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Overschakelen naar vista of niet?

                  Op mijn nieuwe PC stond standaard vista op. Het heeft niet lang geduurd (een klein weekje) voor ik vista eraf gekegeld heb en terug naar xp ben overgestapt. Vooral de "snelheid" van vista sloeg hard tegen bij mij. XP draait een pak sneller en voldoet nog steeds voor mij

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overschakelen naar vista of niet?

                    Op mijn pc staat al 5 jaar XP, zo lang ik met deze pc blijf werken, zal die ook op XP blijven draaien. Ik heb geen enkele reden om over te schakelen naar een programma dat heel wat geld kost, en waarmee ik niets meer kan doen dan nu in XP.

                    Als ik ooit een nieuwe pc koop, dan zal daar waarschijnlijk wel Vista op staan, eerder zal ik geen ander besturingsprogramma gebruiken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overschakelen naar vista of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Met of zonder UAC blijft de beveiliging hetzelfde hoor...want de zwakste schakel is natuurlijk de gebruiker
                      Klopt niet echt, UAC is niet alleen voor de gebruiker. Programma's die spyware of malware activeren veroorzaken ook een melding. Maar het blijft een belachelijk systeem vind ik, op den duur klikt men automatisch op doorgaan zonder de foutmelding te lezen... Of de software nu geactiveerd is door een nader programma of door de gebruiker.
                      Palmares: 400D - 70D - 6DII - R6 + Holy Trinity

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overschakelen naar vista of niet?

                        Bedankt voor jullie reacties, ik ga toch nog wachten en mijn geld investeren in fotomateriaal, daar heb ik tenslotte meer aan :-)

                        bedankt

                        Killerke
                        www.knfotostudio.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overschakelen naar vista of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rullz Bekijk bericht

                          Ik spaar nog even verder voor een Apple.

                          Vista draait hier momenteel op mijn mac


                          Vista is zo slecht niet als de meeste doen uitschijnen. Het is zeker niet slechter dan xp
                          Last edited by jdm; 18 juni 2008, 18:59.
                          To make your dreams come true, wake up

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overschakelen naar vista of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Met of zonder UAC blijft de beveiliging hetzelfde hoor...want de zwakste schakel is natuurlijk de gebruiker
                            * Applaus *

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overschakelen naar vista of niet?

                              Op mijn nieuwe PC draait nu Vista, had ik hem met XP kunnen bestellen had ik dat gedaan, maar dat was niet mogelijk.

                              Kan wel XP installeren (license key kan je van Vista gebruiken trouwens) maar dan verlies ik de garantie en de 4 jaar volledige on-site waarborg volgens de helpdesk ... dus gebruik ik nu Vista sinds enkele weken.

                              Draait niet beter of slechter dan XP eerlijk gezegd, de gadgets zijn wel leuk, maar na een week heb ik die weggedaan, kost alleen maar resources.

                              Hou er wel rekening mee dat wanneer je Vista draait je ook meteen naar Adobe CS3 mag (lees moet) upgraden, nieuwe PC kwam dus nogal wat duurder uit dan ik dacht, de Adobe CS3 suite blijft een dure grap, zelfs als upgrade.

                              Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X