Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schermkalibratie mislukt!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schermkalibratie mislukt!

    Hallo,

    Ik probeer al sinds gisteren mijn scherm te kalibreren maar tot dusver met tegenvallende resultaten...

    Ik heb me onlangs de Eye-One display 2 aangekocht...
    Nu iedere maal dat ik calibreer word het resultaat ofwel te rood ofwel gewoon te weinig contrast mijn foto's evenals de foto's op dit forum zien er niet uit!

    Iemand een idee hoe dit kan komen? mijn monitor dat ik probeer te calibreren de Philips 170x6 17"

    Greetings,

    Nico
    CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

  • #2
    Re: Schermkalibratie mislukt!

    Is dit wanneer je ze afdrukt of op je scherm ?
    Bewerk je ze in Photoshop ? In welk kleurenprofiel werk je sRGB of Adobe RGB ?
    Je zet ze best om in sRGB als je ze in andere programma's wilt bekijken of op het web wil zetten. Als het op je afdruk is laat je best eerst een printprofiel aanmaken.
    http://www.jeanpaulmontuori.com

    Comment


    • #3
      Re: Schermkalibratie mislukt!

      a) is je printer gekalibreerd?
      b) kan je browser overweg met Colormanagement
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Schermkalibratie mislukt!

        Oorspronkelijk geplaatst door MKNICO Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik probeer al sinds gisteren mijn scherm te kalibreren maar tot dusver met tegenvallende resultaten...

        Ik heb me onlangs de Eye-One display 2 aangekocht...
        Nu iedere maal dat ik calibreer word het resultaat ofwel te rood ofwel gewoon te weinig contrast mijn foto's evenals de foto's op dit forum zien er niet uit!

        Iemand een idee hoe dit kan komen? mijn monitor dat ik probeer te calibreren de Philips 170x6 17"

        Greetings,

        Nico
        Stel terug de fabriek-instellingen in van dit scherm.
        En doe dan een calibratie met de optie "EASY".
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Schermkalibratie mislukt!

          Hoi,

          Even op de vragen antwoorden... het is dus op men scherm ben overgeschakeld van CRT naar LCD monitor gecalibreerd maar op de monitoren van enkele vrienden die ook gecalibreerd zijn zien de foto's er niet uit hier trouwens ook niet toch eens proberen op easy

          Mvg,

          Nico
          CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

          Comment


          • #6
            Re: Schermkalibratie mislukt!

            Het mailtje met uitleg is onderweg.

            Wat ik vergeten te zeggen heb is dit: ik heb met Philips monitoren (vooral de hele goedkope) zeer slechte ervaringen, op school hebben we er een aantal in de klas DTP.
            Er valt niet op te werken en ze zijn ook helemaal niet te calibreren.
            aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
            grtz
            marc-en-ciel

            Comment


            • #7
              Re: Schermkalibratie mislukt!

              Hallo,

              Idd op easy ziet het er beter uit maar wel helder met de fabrieksinstellingen op 100 contrast en 100 brightness kleuren nu SRGB

              Greetings,

              Nico
              CANON 40D | CANON 30D | CANON 300D | CANON 28-300 L F3.5-5.6 IS USM | CANON 400MM 5.6 L USM | SIGMA 50-500 F4-6.3 APO DG | CANON 50MM 1.4 | CANON 24-105 F4 IS USM | SIGMA 10-20 USM| CANON 580EX | EPSON P-5000 IMAGETANK |

              Comment

              Working...
              X