Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijzen nieuwe toestellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijzen nieuwe toestellen

    Vinden jullie ook niet dat de nieuwprijzen van body's standvastiger blijven dan in het verleden?
    Dit zijn nu wel voorbeelden van pro toestellen, zoals de nikon D300 of de canon 1dMKIII, die zakken gewoonweg niet...

    Maar als je ze dan 2 of 3 jaar later 2de hands wil verkopen dan krijg je er bijna niets voor, is dit niet wraakroepend?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Prijzen nieuwe toestellen

    Waarom zou je een pro toestel amper twee of drie jaar later weer verkopen?
    Tenzij je een pro bent die de shutter (en andere onderdelen) op korte termijn gigantisch heeft belast.

    Ik bedoel maar: is het verschil tussen een 1D mk II en een 1D mk III zo gigantisch dat je met alle geweld wil upgraden? Ik verkoop m'n wagen toch ook niet na één jaar omdat er een nieuwe versie is uitgekomen? Dus nee... ik vind dat niet echt wraakroepend. (gebruik m'n 10D nog altijd intensief als backup; werkt nog altijd prima)

    Comment


    • #3
      Re: Prijzen nieuwe toestellen

      Oorspronkelijk geplaatst door Lux Bekijk bericht
      Waarom zou je een pro toestel amper twee of drie jaar later weer verkopen?
      Tenzij je een pro bent die de shutter (en andere onderdelen) op korte termijn gigantisch heeft belast.

      Ik bedoel maar: is het verschil tussen een 1D mk II en een 1D mk III zo gigantisch dat je met alle geweld wil upgraden? Ik verkoop m'n wagen toch ook niet na één jaar omdat er een nieuwe versie is uitgekomen? Dus nee... ik vind dat niet echt wraakroepend. (gebruik m'n 10D nog altijd intensief als backup; werkt nog altijd prima)
      verschil tussen een 1D mk2 en mk3 is toch wel enorm vind ik persoonlijk.

      - superdisplay
      - sensorcleaning
      - veel sneller
      - handiger menu's
      - betere low noise iso's

      (meer megapixels, liveview, etc... is inderdaad weinig added value)
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #4
        Re: Prijzen nieuwe toestellen

        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
        verschil tussen een 1D mk2 en mk3 is toch wel enorm vind ik persoonlijk.

        - superdisplay
        - sensorcleaning
        - veel sneller
        - handiger menu's
        - betere low noise iso's

        (meer megapixels, liveview, etc... is inderdaad weinig added value)
        Dat was niet de vraag... De vraag was: is het verschil groot genoeg dat je plots niet meer kan leven met je 1D mkII van amper twee jaar oud? Of nog: ga je substantieel betere foto's maken met die mkIII tegenover je mkII? Dàt bepaalt immers of je gaat upgraden. Ik heb gestoeid met de mkIII van een goeie vriend en er zijn idd. wel belangrijke verbeteringen (zou er nog aan moeten mankeren), maar die zijn me het prijskaartje van de upgrade absoluut niet waard, zélfs al zou die upgrade me 'maar' 1.000 € moeten kosten (in praktijk is dat bijna drie keer zoveel), zou ik het er niet voor over hebben. De vraag die ik me altijd stel: wat is de concrete verbetering tegenover mijn huidige manier van werken? En dat valt in dit geval redelijk tegen. In mijn ervaring moet er meer dan één generatie over gaan. En gelukkig duurt dat een hele tijd in het professionele segment.

        Comment

        Working...
        X