Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie van de kartingsport

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie van de kartingsport

    Hallo

    Ik ben zelf een fervent karter en ben sinds dit weekend in het bezit van een EOS 450D ... Maar dus nog een volledige leek op gebied van fotografie...

    Nu is mijn vraag op welke manier kan ik het best mijn camera afstellen om er mooi de snelheid in te krijgen maar toch de kart scherp te krijgen?

    Groetjes
    Kurt
    Canon EOS 450D met EF-S 18-55 IS lens // EF 70 - 300mm F/4-5.6 IS USM

  • #2
    Re: Fotografie van de kartingsport

    Als je met de kitlens kartfoto's binnen (indoor) wil trekken, zal je je iso zéér hoog moeten zetten.
    Ik heb dit weekend op Hercules trophy oa karting getrokken, buiten, en had goede resultaten met f5.6 (lager kon niet, met mijn 70-300), ISO 320, 1/640 sec.

    Voor de rest:
    - een kart is breed en laag, als je het toestel in portretstand gebruikt heb je veel "lege" ruimte mee
    - misschien ga je met de kitlens net niet genoeg bereik hebben - als je te dicht bij komt heb je kans dat ze over je tenen rijden

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie van de kartingsport

      In je sig staat dat je een 18-55 lens hebt, die is waarschijnlijk wat aan de korte kant om karters te fotograferen.

      maar het principe is spot meting, continue AF, shutterpriority in de range van 125-250 en mee bewegen met 'het doel'.

      concreet :

      kart komt aangereden, neem hem in je vizier en druk de ontspanknop half in zodat de camera focussed, je blijft meebewegen en op het moment dat de kart voor je passeert druk je af.
      liefst een serie van foto's nemen en dan nadien de beste kiezen.

      zoek maar eens op 'panning' en je zal de nodige info vinden.
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #4
        Re: Fotografie van de kartingsport

        Het is inderdaad voor buiten

        Ja ik weet dat het bereik van de kitlens niet echt geschikt ik maar ik wil het gerust eens proberen ermee vooraleer ik me een iets meer zoom lens ga halen.

        Dus hij moet continu op 1 plekje scherpstellen en de shutter tssn de 125 en 250 houden.
        Dan zorgen dat je mooi meegaat met de kart en enkele opnames na mekaar klikken?

        morgen eens testen op enkele andere bewegende objecten
        Canon EOS 450D met EF-S 18-55 IS lens // EF 70 - 300mm F/4-5.6 IS USM

        Comment


        • #5
          Re: Fotografie van de kartingsport

          Voor je eigen veiligheid zal het beter zijn om met een wat langere lens te werken, en met een langere lens, vanaf een wat grotere afstand, is het veel gemakkelijker om te pannen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Fotografie van de kartingsport

            Voor jouw foto's kan ik je zeker de Canon EF 70-300mm f:4-5.6 IS USM aanraden... Die lens heeft stabilisatie en kan dan ook nog eens ingesteld worden voor enkel verticale stabilisatie, wat echt wel interessant is bij panning. Ik ben alleszins super tevreden van m'n objectief
            An  a day keeps frustration away!
            http://www.demey-deleus.be

            Comment


            • #7
              Re: Fotografie van de kartingsport

              Ja ik wou net vragen welke lens zou zeker geschikt zijn voor deze fotografie...
              In welke prijsklasse moet ik hier dan aan denken?

              groetjes
              Canon EOS 450D met EF-S 18-55 IS lens // EF 70 - 300mm F/4-5.6 IS USM

              Comment


              • #8
                Re: Fotografie van de kartingsport

                Oorspronkelijk geplaatst door Kurtjevv Bekijk bericht
                Ja ik wou net vragen welke lens zou zeker geschikt zijn voor deze fotografie...
                In welke prijsklasse moet ik hier dan aan denken?
                groetjes
                Bij Konijnenberg kost hij op het ogenblik € 523, bij memoryperfect € 499
                An  a day keeps frustration away!
                http://www.demey-deleus.be

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografie van de kartingsport

                  Wat is eigenlijk het verschil tussen deze 2 lenzen?



                  en



                  Is toch een prijsverschil van een 70euro...

                  Groetjes
                  Canon EOS 450D met EF-S 18-55 IS lens // EF 70 - 300mm F/4-5.6 IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografie van de kartingsport

                    Is identiek dezelfde lens.

                    Bij die bulk krijg je geen cashback, bij de andere wel. Je krijgt dan 50€ teruggestort van Canon op je rekening.

                    Is uiteindelijk maar 20€ verschil.

                    Die bulk is waarschijnlijk doordat de firma deze lens heeft aangekocht in combinatie met een andere lens of body, maar ze nu uiteindelijk appart verkoopt.
                    Flickr Photopage

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotografie van de kartingsport

                      Bulk lens is ook niet leverbaar in België, zie ik
                      An  a day keeps frustration away!
                      http://www.demey-deleus.be

                      Comment

                      Working...
                      X