Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paar moeilijke vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paar moeilijke vraagjes

    Ik heb een paar moeilijke vraagjes i.v.m fotografie.
    Kan iemand mij de werking uitleggen van een lensbaby ?
    Hoe komt dat het zo wazig is,...
    De twee technieken; polaroid en emultion lifting ? hoe werkt dat precies ?
    En dan nog een laatste vraag
    Kent er hier iemand de geschiedenis van de portretfotografie ( carte visite ??)
    alvast bedankt
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: Paar moeilijke vraagjes

    Wat je laatste vraag betreft, de evolutie van (portret)fotografie, is aan bod gekomen in 'the genius of photography' op Canvas. Afleveringen zijn terug te vinden op youtube.

    Comment


    • #3
      Re: Paar moeilijke vraagjes

      Wat de lensbaby betreft, die maakt volgens mij gebruik van de regel van scheimpflug.

      http://nl.wikipedia.org/wiki/Regel_van_Scheimpflug

      Comment


      • #4
        Re: Paar moeilijke vraagjes

        Hoi

        Ikzelf heb nu sinds drie weken een lensbaby en ben zelf nog aan het oefenen met wat deze lens kan e niet kan ,maar moet zeggen met de paar testjes die ik gedaan heb zijn wel met leuke effecten op je foto.

        Je moet in de lens een opeing leggen van f 2.8 tot f 8 gaat die ,de lens is zelf lichtsterk van 2.0 ,dus als je die ringen erin hebt gelegd ga je vooraan op de lens duwen en wordt je onderwerp scherp ,daarna kan je de lens naar links of rechts en of naar beneden of boven drukken ,en zo krijg je een aparte wazige achtrergrond en of je krijgt en andere effect van kleuren die precies uitlopen .

        Je mag niet vergeten dat dit een echte fun lens is ,en voor de prijs moet je het zeker niet laten ,ik heb de mijn bij konijnenberg 125 euro betaald met de verschillende inleg ringen erbij .

        Met vriendelijke groeten ,
        Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

        Comment

        Working...
        X