Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schermkalibratie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schermkalibratie

    Is er iemand die bereid is om een schermkalibratie met hardware bij mij uit te voeren, tegen vergoeding indien nodig. Plaats : Brugge.

    Reden: heb foto's digitaal laten afprinten(digitaal album), ben niet 100% tevreden van de kleuren, heb navraag gedaan bij de firma en die vragen aan te leveren in sRGB. Dus nu wat zitten prutsen in kleurbeheer , site van Marc-en-ciel gelezen, maar tot conclusie gekomen dat verdere aanpassing van instellingen weinig zin heeft zolang ik niet weet of mijn monitor (SyncMaster 920n) wel correct ingesteld is. Ben ook tot vaststelling gekomen dat de kleuren van mijn foto's op mijn monitor niet meer overeenkomen met die van mijn geposte foto's op 't forum. Vandaar...
    www.petervdg.net/Portfolio

  • #2
    Re: Schermkalibratie

    Beste Luna,
    het is natuurlijk een goede zaak om jouw monitor te (laten) calibreren.
    Echter, na verloop van tijd (aangeraden wordt elke maand) zal je die calibratie moeten herhalen omdat, door slijtage van het scherm, de kleuren stilaan zullen wijzigen. Je zal vroeg of laat dus toch zelf een calibratiesysteem moeten kopen, vrees ik.
    Tevens vind ik het wel raar dat de jouw foto's blijkbaar een kleurverschil vertonen tussen 'het bewerken' en de postings op het forum.
    Je bekijkt ze toch telkens op dezelfde monitor? Dus zouden de foto's toch quasi indentiek moeten zijn?

    Guy
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Schermkalibratie

      guydw


      Tevens vind ik het wel raar dat de jouw foto's blijkbaar een kleurverschil vertonen tussen 'het bewerken' en de postings op het forum.
      Je bekijkt ze toch telkens op dezelfde monitor? Dus zouden de foto's toch quasi indentiek moeten zijn?
      Dat klopt, ik vrees dat dit met de veranderingen van kleurprofiel te maken heeft;
      doordat ik in sRGB moet aanleveren heb ik dit veranderd en dan krijg ik andere kleuren op het web dan op mijn monitor.
      Maar eigenlijk staat de kalibratie hier los van en is dit later op te lossen, ná de kalibratie.
      Ben intussen al heel klein beetje wijzer geworden ivm kleurbeheer, instellingen,profielen e.d. via vorige posts hier,dus dat zou dan moeten lukken.
      www.petervdg.net/Portfolio

      Comment


      • #4
        Re: Schermkalibratie

        Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
        Dat klopt, ik vrees dat dit met de veranderingen van kleurprofiel te maken heeft;
        doordat ik in sRGB moet aanleveren heb ik dit veranderd en dan krijg ik andere kleuren op het web dan op mijn monitor.
        Met sRGB zou je tov. aRGB wel correcte kleuren moeten hebben?
        www.fotofolio.be

        Comment

        Working...
        X