Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flamboree zoekt uw hulp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flamboree zoekt uw hulp

    Hey iedereen

    Voor een internationaal scoutskamp, Flamboree genaamd, dat deze zomer doorgaat in De Kluis in St-Joris-Weert,
    zijn wij op zoek naar bedrijven of mensen die digitale fototoestellen willen uitlenen of verhuren.
    We zijn op zoek naar 3 toestellen, met een minimum van 3megapixel, die we 3 weken kunnen huren van 25 juli tot 12 augustus.

    Kan iemand jullie ons hierbij helpen?
    Door ons te mailen op wouter.van.espen@pi.be

    Alvast bedankt,

    Wouter Van Espen
    PR&C Flamboree 2003 - verantwoordelijke mediateam

  • #2
    Ondernemende olifant,
    als je nu ook de fotograaf vraagt gedurende die periode, dan denk ik dat je wel heel veel vrijwilligers gaat krijgen.
    Het zit hier vol scouts.
    Een stevige linker,

    Trouwe Kinkajoe

    Comment


    • #3
      Heeeee, waarom heet het geen JAMBOREE meer?

      GRoeten,

      Comment


      • #4
        Wel Kinkajoe

        Dat is onze noodoplossing. Op dit moment zijn we echt op
        zoek naar mensen die tijdens het kamp hun eigen materiaal
        willen uitlenen tegen een eerlijke vergoeding. Want bedrijven
        die goed materiaal verhuren zijn niet gemakkelijk te vinden.

        Dus bij deze een oproep naar mensen die hun eigen materiaal
        willen uitlenen of een bedrijf die ons het materiaal kan lenen en/of verhuren.

        Bedankt alvast!

        Wouter Van Espen
        Ondernemende Olifant

        Comment


        • #5
          Wel Gijs

          Jamboree is de naam voor een internationaal kamp.
          Flamboree is een woordspeling op Jamboree,
          met Flam, Flandres,... gecombineerd met jamboree.

          Vandaar onze naam.

          Wouter
          Ondernemende Olifant

          Comment


          • #6
            Olifant,
            Ik weet er eigenlijk niets van of er firma's zijn die dat verhuren of niet. Ik vraag mij af of je niet beter in de Aldi drie camera's zou kopen en dan daarachter tweedehands verkopen. Je spreekt van huurprijs, dus dat zou je kunnen verrekenen in de prijs dat je die tweedehands verkoopt.
            Ik weet niet of je iemand gaat vinden die zo maar vrijwillig zijn camera gaat afstaan. Je moet ook weten dat wij dan die periode gaan moeten afkicken zonder cam hé? dat is een hele moeilijke verschijnsel.
            Een stevige linker
            Trouwe Kinkajoe

            Comment


            • #7
              Inderdaad

              Maar de kwaliteit van die goedkope toestellen is niet vergelijkbaar met de duurdere toestellen. En om een deftig toestel aan te kopen spreken we van minstens 500 euro per toestel, dus samen 1500 euro,
              en dat budget hebben we niet om die aan te kopen, ook al worden ze erna terug verkocht.

              Dus blijven we proberen.

              Comment


              • #8
                Da's helemaal geen dwaas idee, Act.
                Nog beter, je hoeft die Aldi cams (samsungs 4mp deze keer) niet tweedehands te verkopen, maar je houdt het ticket bij van de aldi, stapt er maximaal 8 weken later terug binnen en je zegt dat het niet is wat je dacht en klaar is kees. Je krijgt het hele bedrag met de glimlach terug. Er wordt geen uitleg gevraagd. Huurprijs NUL cent,tenzij de dingen zo bevielen dat de scouts ze wil houden voor volgende jaren misschien. Het enige wat je moet doen is deze woensdag zeker (?) vroeg opstaan

                Comment


                • #9
                  Awel olifant, ik zou er toch serieus over nadenken hoor.
                  Zo slecht zijn die cams nu ook weer niet hé?
                  Het gaat nipt zijn in weken, maar bespreek dat toch maar met de crew.
                  Ik vrees ervoor dat je hier niet veel vrijwilligers gaat vinden die hun cam gaan uitlenen.
                  Een firma misschien.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tilde
                    Da's helemaal geen dwaas idee, Act.
                    Nog beter, je hoeft die Aldi cams (samsungs 4mp deze keer) niet tweedehands te verkopen, maar je houdt het ticket bij van de aldi, stapt er maximaal 8 weken later terug binnen en je zegt dat het niet is wat je dacht en klaar is kees. Je krijgt het hele bedrag met de glimlach terug. Er wordt geen uitleg gevraagd. Huurprijs NUL cent,tenzij de dingen zo bevielen dat de scouts ze wil houden voor volgende jaren misschien. Het enige wat je moet doen is deze woensdag zeker (?) vroeg opstaan
                    Foei, Tilde !
                    Daar kan ik echt niet mee akkoord gaan - er zullen beslist mensen zijn die dit doen, maar je mag zulks zeker niet aanmoedigen.

                    Dan zou het binnenkort wel eens kunnen gedaan zijn met de Aldi-service...

                    @ Ondernemende Olifant: Ik denk dat je op kamp nog makkelijker een naald in een hooiberg kan vinden, dan een amateur die zijn digicam afstaat, zelfs tegen een vergoeding.

                    Want stel dat de camera defect terugkomt: was ie al niet defect toen je hem kreeg ? Is hij defect geraakt tijdens het transport ? Enfin, dat draait uit op een heen-en-weer beschuldigen en een zeer slecht gevoel voor beide partijen.

                    Zoals gezegd: het is een veel beter idee om enkele jonge ( jong van geest ) zijnde BD-ers onder de arm te nemen en hen mee te laten vertoeven op je scoutskamp. Je hebt toch wel 1 tentje over voor de "worldpress" zeker ???

                    Bedachtzame Vos.





                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Huren kan echt enkel en alleen bij profi mensen, geen amateur gaat zijn zuurverdient spul aan een stel scoutsen (positief bedoelt, ik ben ook scout geweest, van wat ik me kan rememberen, hoort daar geen kwetsbaar spul thuis) uitlenen. Ik heb voor mijn zoon zijn kampen speciaal een tweedehands camera gekocht voor 125€ (en dat vind ik al veel om in het slijk te liggen), niks speciaals, 1.3mpixels, en geen topkwaliteit. Maar als je over duurder spul spreekt op een kamp of dergelijke, moet je of eigenaar zijn, of via een verhuusysysteem werken waaraan de nodige zekerheden voor beide partijen zit.

                      Sorry als ik nogal cru overkom, maar dat is zoals ik het zie. Trouwens, ik zou me helemaal niet lekker voelen op een kamp met foto materiaal van een ander.

                      Groeten en suc6
                      Rudy
                      Ps, foto degreef in Edegem verhuurt materiaal.

                      Comment


                      • #12
                        Mijn schoonmoeder moogt ge gerust hebben !
                        Dan hebt ge reeds een "gazet" op uwen Flamboree...

                        Maar ja, eentje zonder foto's...
                        maar wel met VEEEEEEEL klank !
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Marc
                          Mijn schoonmoeder moogt ge gerust hebben !
                          Dan hebt ge reeds een "gazet" op uwen Flamboree...

                          Maar ja, eentje zonder foto's...
                          maar wel met VEEEEEEEL klank !
                          LOL

                          Comment


                          • #14
                            @ Ondernemende Olifant.

                            - Ik weet het niet zeker, maar kan je die dingen niet uitgeleend krijgen van de Provinciale Uitleendiensten. Ik weet echt niet of camera's in hun assortiment zitten, maar ik weet dat die diensten de meest mogelijke en onmogelijke dingen uitlenen aan jeugdverenigingen en groeperingen (tot computers toe)...
                            - Heb je al contact opgenomen met het verbond ?
                            - Of probeer de invoerders van cams eens te bewerken. (Nikon, Sony, Canon, enz...) In ruil voor het bruikleen van 3 cams biedt je hen promotie voor hun merk op je website en een representatief deel van de wereldbevolking ?

                            Het proberen waard ?
                            Een stevige linker en veel succes met je organisatie !
                            Lachende Kariboe

                            @ Marc
                            Ik heb hier echt zitten lachen. M'n huisgenoten kwamen zelfs eventjes kijken. Dit is een goeie, hilarisch... Love this forum...
                            Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15

                              Maar de kwaliteit van die goedkope toestellen is niet vergelijkbaar met de duurdere toestellen. En om een deftig toestel aan te kopen spreken we van minstens 500 euro per toestel, dus samen 1500 euro,
                              en dat budget hebben we niet om die aan te kopen, ook al worden ze erna terug verkocht.

                              Om een redelijk goed toestel te huren voor 3 weken, zal je ook al snel 500 Euro kwijt zijn hoor.

                              En ik zie hier eerlijk gezegd niemand die zijn "duurverdiende" camera voor 3 weken kan missen tijdens de vakantieperiode. Ik durf op een avond na het werk wel eens op stap te gaan met m'n machientje en zou het voor geen dag kunnen missen ...

                              En waarom niet voor een analoge oplossing kiezen? Tegenwoordig kan je bij elke fotozaak je filmpje op CD-ROM laten zetten!

                              Hans
                              http://www.sportfotos.be

                              Comment

                              Working...
                              X