Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

    Ik sta op het punt om een nieuw 24" tft scherm te kopen.
    Het gaat waarschijnlijk de Dell 2408WFP of de Eizo FlexScan S2431WH worden.
    Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze monitoren, of misschien een andere willen adviseren?
    Ik gebruik hem 60% voor fotobewerking en 40% internet.

    Gr Kees
    Last edited by KvP; 14 juni 2008, 13:43.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: TFT monitor Dell 2408WFP



    link naar de test
    Canon Eos 40D, EFS 18-55 IS, EFS 55-250 IS, Lowepro Slingshot 200AW, EX580 II

    Comment


    • #3
      Re: TFT monitor Dell 2408WFP

      De Dell 2408WFP staat ook hoog op mijn lijstje (is momenteel in promotie). Naast deze lijkt de Eizo S2231WE-BK ook zeer goed.

      Ik heb enkel nogal wat verwarrende reacties gelezen over deze wide gamut schermen indien ze worden gebruikt door toepassingen die geen rekening houden met kleurprofielen. Ik zoek een scherm die zonder problemen ook goed bruikbaar is buiten fotobewerkingsprogramma's (Office, Internet Explorer, ...).

      Ik gebruik Windows en bewerk mijn foto's in sGRB (vanuit RAW via Canon DPP en daarna eventueel Photoshop). Bedoeling is voornamelijk een goede weergave te krijgen van wat uiteindelijk op papier zal verschijnen. En aangezien de meeste printers het volledige sRGB spectrum niet aankunnen, heb ik meer en meer twijfels of het wel loont een dergelijk scherm te kopen: wat ben je ermee zoveel meer kleuren en gradaties te zien op het scherm als je deze uiteindelijk niet kan afdrukken?

      Kent iemand een goede link waar ik meer informatie kan vinden hierover? Eigen ideeën en ervaring is natuurlijk ook altijd welkom

      Comment


      • #4
        Re: TFT monitor Dell 2408WFP

        Ik heb enkele weken geleden een nieuwe PC aangekocht, en stond toen ook te twijfelen over welk scherm, de Dell 2408WFP stond ook op mijn verlanglijstje, maar om meer dan 600 Euro aan een scherm te geven had ik toch wat reservaties eerlijk gezegd.

        Ik heb toen een andere oplossing gekozen, een E207WFP én een UltraSharp 2009WFP, de eerste betaalde ik 170 Euro en de tweede 270 Euro (bij Dell online, btw recupel en levering inbegrepen, was net een speciale actie en kreeg nog 15% korting), dat is in totaal maar 440 Euro en ik heb een stuk meer pixels dan met slechts 1 24 inch monitor.

        Beide met een EyeOne Pro geregeld en ik ben hier héél gelukkig mee, als ik mijn oude foto's nu bekijk op de Ultrasharp ontdek ik verschillende foutjes die ik vroeger op mijn scherm gewoon niet zag ! Excel, Word en internet gebruik ik op de E207 terwijl PhotoShop en InDesign op de UltraSharp werken, een betere prijs/kwaliteit lijkt me moeilijk te vinden.

        De 2009WFP kan ik zelfs in portrait zetten, had er eigenlijk twee moeten kopen en beide in portrait zetten, dan heb je een GROOT scherm.

        Vond dit een betere en zelfs goedkopere oplossing, en 1680x1050 per scherm is zeker niet slecht te noemen denk ik, de 24 inch is 1920x1200 pixels, ik heb momenteel 3360x1050 pixels, beide met HDMI op twee grafische kaarten aangesloten ... een droom om mee te werken.

        één nadeel : het neemt allemaal wat meer plaats in beslag, zeker nu ik net nog een tablet gekocht heb

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: TFT monitor Dell 2408WFP

          Staat dit topic hier wel op zijn plaats

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: TFT monitor Dell 2408WFP

            bij mij staat 2408WFP van gisteren op men bureau
            en nog geen seconde beklaagt ...
            de helft van de prijs van de eizo
            en zelf een derde van de prijs van de lacie of Quato versie

            groot , heel sherp beeld , en makkelijk te calibreren (spider)
            tis nog nieuw dus moet hem nog beetje testen ,

            maar alleszinds eerste indrukken zijn top! (ook handig is de pip en cardreaders)
            www.kemizz.com
            Brand new Blog
            kemizzdotcomonflickr

            Comment


            • #7
              Re: TFT monitor Dell 2408WFP

              Oorspronkelijk geplaatst door kemizz Bekijk bericht
              bij mij staat 2408WFP van gisteren op men bureau

              de helft van de prijs van de eizo

              Overdrijven mag, maar......
              Dell kost 597 en de Eizo 789, scheelt dus 198 euro, dus niet de helft hoor.
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: TFT monitor Dell 2408WFP

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Overdrijven mag, maar......
                Dell kost 597 en de Eizo 789, scheelt dus 198 euro, dus niet de helft hoor.
                het type dat van eizo vergelijkbaar is met de dell is dacht ik iets als de Eizo CE240W-BK 24

                en die kost iets meer als het dubbel

                de eizo die je aanhaald is hun huis tuin en keuken versie (daarom geen slecht scherm) maar van belange de opties en kleurenbereik niet van de 2408WFP
                Last edited by kemizz; 17 juni 2008, 16:39.
                www.kemizz.com
                Brand new Blog
                kemizzdotcomonflickr

                Comment


                • #9
                  Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                  weet niet of je zon eizo kunt vgl met een dell

                  't zulle net die kleine beetjes zijn dat een eizo beter maakt.. maar waar je veel meer voor moet betalen
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                    Ik koos 6 mnd geleden voor de EIZO 2411W en ben best tevreden. Ik twijfelde in het begin ook doch aangezien er wat problemen waren met de nieuwe wide-gamut versie van de Dell (zie DPREVIEW) koos ik voor de EIZO.

                    Volgens mij betaal je bij EIZO inderdaad eerder (wat meer) voor kwailiteit en duurzaamheid dan voor "toeters en bellen".

                    Silent M.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                      Ik heb ondertussen de Eizo S2431W in bezit.
                      Geweldige monitor grote inkijkhoek
                      Tevens heb ik er de canon pixma iP4500 printer bijgekocht.
                      Het enige waar ik nog helemaal aan uit ben is het verschil van weergave op monitor en de afdrukweergave.
                      De kleuren die hij afdrukt zijn hoofdzakelijk wat lichter als de weergave op de monitor.
                      Heeft iemand wat tips om dat wat meer bij elkaar te laten komen?

                      Gr Kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                        ik persoonlijk zou gaan voor de Eizo...
                        of een andere aanraden --> cinema display van apple...
                        poof

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                          Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                          of een andere aanraden --> cinema display van apple...
                          ja natuuuurlijk is die veel beter, want er staat zo'n appeltje op.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            ja natuuuurlijk is die veel beter, want er staat zo'n appeltje op.
                            Neen, maar misschien wel omdat daar een s-ips paneel inzit.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpschieter Bekijk bericht
                              Neen, maar misschien wel omdat daar een s-ips paneel inzit.
                              tjah, en dat maakt het weer helemaal beter
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X