Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[DRINGEND] afdruk met strepen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [DRINGEND] afdruk met strepen

    Ik heb een album samengesteld in Indesign met een grijze achtergrond (rgb 102,102,102) gelijkaardig aan kleur in Lightroom.

    Probleem is dat pixbook grijze horizontale strepen afdrukt. Volgens pixbook zijn grijze volvlakken voor een digitale drukpers de moeilijkste om af te drukken.

    Zijn er technieken op dit op te lossen? Masks, dithering?

    Een oplossing zou zijn om gewoon een witte achtergrond te gebruiken maar dat heb ik liever niet.

    Bedankt voor uw antwoorden
    Fabian
    fotowebsite: flickr.fabianart.be

  • #2
    Re: [DRINGEND] afdruk met strepen

    Persoonlijk vind ik digitale druk veel minder dan een afdruk op een behoorlijke inktjet photoprinter. Aan U de keuze van der mee door te gaan of niet.
    Als je voldoende thuis bent in grafische programma's kan je ook overwegen om een bestand aan te maken om te laten afrdrukken in labo of dergelijke, het recto verso probleem is dan weer iets anders, maar door montage op een losbladig album kan je dat ook omzeilen.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: [DRINGEND] afdruk met strepen

      Net even nagevraagd bij een vriend die werkt op een digitale drukpers, en hij kan het probleem bevestigen, en kon jammer genoeg geen oplossing aanreiken.

      Bij hen gaan zo'n opdrachten dan naar de gewone offset drukpers.



      K.

      Comment


      • #4
        Re: [DRINGEND] afdruk met strepen

        Bedankt voor jullie reacties. Het zal dus een witte achtergrond worden. Nu nog een geschikt kader vinden voor de foto's.

        Wat vinden jullie trouwens van volgende border voor alle foto's?
        fotowebsite: flickr.fabianart.be

        Comment

        Working...
        X