Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel Gb's heb jij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel Gb's heb jij?

    Niet echt een vraag of een discussie, maar meer een enquete.

    Ik dacht dat het eens interessant zou zijn om te weten hoeveel Gb's (of Tb's) aan foto's jullie hebben

    Ik zal beginnen:
    2.5 Gb
    Sony Alpha 200
    18-70mm Kitlens
    75-300mm Telelens

  • #2
    Re: Hoeveel Gb's heb jij?

    Je zou beter vragen hoeveel foto's we hebben, bestandsgrootte zegt weinig.
    Ik schat rond de 3.000 nu, na 3-4 maand met de 30D. Hoeveel dat in gb is, geen idee.

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel Gb's heb jij?

      ik heb al m'n mapjes eens geselecteerd, en de bestandsgrootte opgevraagd, ben toch wel even geschrokken: 36 Gb
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel Gb's heb jij?

        Oorspronkelijk geplaatst door boebi Bekijk bericht
        Niet echt een vraag of een discussie, maar meer een enquete.

        Ik dacht dat het eens interessant zou zijn om te weten hoeveel Gb's (of Tb's) aan foto's jullie hebben

        Ik zal beginnen:
        2.5 Gb
        Ik heb er meer (wat niet echt moeilijk is), maar de zin van een dergelijke enquete ontgaat me compleet.

        Alhoewel. Mijn dochters hoor ik ook wel eens bezig: "hoeveel knikkers heb jij?"

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel Gb's heb jij?

          Ik zou 's moeten kijken, echt een hoop gigabytes, daar ik nu altijd in Raw schiet. maar in de zomer begint de grote opkuis (voor regenachtige dagen ) Dan worden de slechte weggesmeten, de niet-zo-belangrijke in Jpeg gezet, enz... Dus dan zou het toch een stukje moeten verminderen (buiten de foto's die ik dan weer in de vakantie ga maken, en zo blijft het maar gaan )

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel Gb's heb jij?

            turbotaal surfers. Ik heb de gr..., me.., la.., ik heb gewoon niets anders te doen, ....
            Flickr één
            Flickr two

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel Gb's heb jij?

              Redelijk weinig. Geen idee hoeveel, een paar DVD's vol, praktisch alles in raw.

              Maar ik ben vrij streng voor mezelf: wat niet goed genoeg is moet weg.

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                Oorspronkelijk geplaatst door boebi Bekijk bericht
                Niet echt een vraag of een discussie, maar meer een enquete.

                Ik dacht dat het eens interessant zou zijn om te weten hoeveel Gb's (of Tb's) aan foto's jullie hebben

                Ik zal beginnen:
                2.5 Gb
                Los van 't feit dat ik het nut niet zie ervan ...
                Als ik een middag op stap ga met vrouw en kind kom ik meestal terug met ten minste 1 memory kaart vol.
                Ter info: Ik bezit 4kaartjes van 4GB.
                Qua hoeveelheid foto's nader ik ondertussen de TB.
                Hoe komt dit? Ik trek uitsluitend in RAW en bewaar mijn originelen allemaal op een aparte schijf (external disk van 1.5TB).

                Voor de leken onder ons:

                1bit (0 of 1)
                1 Byte = 8 bit
                1 KiloByte = 1024 Byte
                1 GigaByte = 1024 KB
                1 TerraByte = 1024 GB
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                  -----
                  Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:23.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                    Er was pasgeleden was er op forums sprake van iemand met 2 Canon 5D's die samen in de honderdduizenden foto's zaten. Dat x 13mb raw + 6mb jpg en alles bewaard 9want nooi tijd om iets weg te gooien) moet 6Tb zijn.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                      9,9 GB

                      dat zijn dan 4521 foto's .

                      Maar ik hou alles bij en de goeie die worden in een apart mapje gezet. En dat zijn er niet zoveel hoor... strenge selectie .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                        Geheugenkaartjes (CF + SD): 9,5GB

                        Harde schijven (intern + extern): 1960 GB.

                        Maar al mijn foto's passen nog gemakkelijk op de schijf van 320GB die in mijn pc steekt, en die alleen voorbehouden is voor de foto's.
                        Het grootste deel is dus voor verschillende back-ups.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                          Voor de leken onder ons:

                          1bit (0 of 1)
                          1 Byte = 8 bit
                          1 KiloByte = 1024 Byte
                          1 GigaByte = 1024 KB
                          1 TerraByte = 1024 GB
                          Ik wil niet kommaneuken maar 1 Gigabyte = 1024 Mb,je bent de Megabytes vergeten in je tabel
                          pitteljon.be
                          The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            Ik heb er meer (wat niet echt moeilijk is), maar de zin van een dergelijke enquete ontgaat me compleet.

                            Alhoewel. Mijn dochters hoor ik ook wel eens bezig: "hoeveel knikkers heb jij?"
                            De zin? Eigenlijk geen, het is toch eens leuk om dat te weten
                            Ik heb mijn camera nog geen week en ik zit al aan bijna 3Gb, dus vroeg ik me af hoeveel jullie hadden
                            Sony Alpha 200
                            18-70mm Kitlens
                            75-300mm Telelens

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                              Oorspronkelijk geplaatst door boebi Bekijk bericht
                              Niet echt een vraag of een discussie, maar meer een enquete.

                              Ik dacht dat het eens interessant zou zijn om te weten hoeveel Gb's (of Tb's) aan foto's jullie hebben

                              Ik zal beginnen:
                              2.5 Gb
                              Euhm, ik heb er zaterdag ongeveer voor 8GB genomen op 1 avond
                              Ik zit aan een kleine 200GB denk ik maar zitten ook PSD files tussen van meer dan 200MB.

                              Snap zoals de meerderheid hier de bedoeling hier niet van.
                              Hoeveel foto's je neemt hangt van zoveel dingen af, vooral het type fotografie.
                              Persoonlijk had ik liever maar 100MB aan foto's maar dan wel allemaal foto's waarvan je wwwwaaaaaaaaaaaaaaaaawwww zegt.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X