Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

URBAN locations

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • URBAN locations

    Hey community,
    wie kan/wil mij helpen met bruikbare adressen van verlaten gebouwen (industrieel/residentieel/militair/...) liefst met juiste wegbeschrijving en bruikbaar adres (om hongerige GPS te voederen) en indien bekend de "juiste weg" om binnen te raken...
    ik ben diegene die tips hebben nu al EEUWIG dankbaar
    ik hoop dus op masale reacties
    an alvast bedankt
    Dirk

  • #2
    Re: URBAN locations

    Hoi

    Kijk eens op http://www.urbanexplorationfront.com/prov/ap.html ,daar ga je wel je gading vinden .
    of anders op google even neuzen .

    groetjes

    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #3
      Re: URBAN locations

      ey idd leuke site, ma (weer) geen adressen

      Comment


      • #4
        Re: URBAN locations

        Oorspronkelijk geplaatst door dve-media Bekijk bericht
        Hey community,
        wie kan/wil mij helpen met bruikbare adressen van verlaten gebouwen (industrieel/residentieel/militair/...) liefst met juiste wegbeschrijving en bruikbaar adres (om hongerige GPS te voederen) en indien bekend de "juiste weg" om binnen te raken...
        ik ben diegene die tips hebben nu al EEUWIG dankbaar
        ik hoop dus op masale reacties
        an alvast bedankt
        Dirk
        Dit blijft dus bij hopen.

        Degene die het weten die hebben er moeite voor moeten doen of kennen elkaar.
        Diegene die het nog niet weten moeten zich eerst in het wereldje inwerken.

        Dit zijn plekken waar niet graag de locatie en toegangswegen vermeld worden omdat het dan door "slopers" ook te makkelijk gevonden kan worden.

        Mijn advies, gebruik google en google earth en je hebt op een avondje een hoop locaties.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: URBAN locations

          Oorspronkelijk geplaatst door dve-media Bekijk bericht
          Hey community,
          wie kan/wil mij helpen met bruikbare adressen van verlaten gebouwen (industrieel/residentieel/militair/...) liefst met juiste wegbeschrijving en bruikbaar adres (om hongerige GPS te voederen) en indien bekend de "juiste weg" om binnen te raken...
          ik ben diegene die tips hebben nu al EEUWIG dankbaar
          ik hoop dus op masale reacties
          an alvast bedankt
          Dirk
          Massale reacties zal je nooit krijgen....

          Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
          Dit blijft dus bij hopen.

          Degene die het weten die hebben er moeite voor moeten doen of kennen elkaar.
          Diegene die het nog niet weten moeten zich eerst in het wereldje inwerken.

          Dit zijn plekken waar niet graag de locatie en toegangswegen vermeld worden omdat het dan door "slopers" ook te makkelijk gevonden kan worden.

          Mijn advies, gebruik google en google earth en je hebt op een avondje een hoop locaties.

          Greetz rich
          Hier heb je het antwoord op je vragen...
          Onderzoek is wat je zal moeten doen als je niemand kent. Gebruik wat je ziet en zoek het op via google waar het zich 'zou' kunnen bevinden. Niet alles kan en kunnen we je op de schoot gooien. Jammer genoeg zijn er ook anderen die zulke toppic's volgen met minder goede bedoelingen...

          Comment


          • #6
            Re: URBAN locations

            Hoi dve media

            Het is hier al aangehaald dat er mensen die dit forum volgen met waarschijnlijk minder goede bedoelingen ,nu ikzelf heb 6 maanden moeten zoeken en veel met de wagen rondgereden ,op een paar speciale locaties te vinden ,ik heb je deze site aangereikt met de bedoeling dat je zelf een beetje op zoek ging naar de exacte locaties .

            En het wereldje van urban fotografen is echt een gesloten wereldje op zich ,en waar je niet echt tussen komt zonder zelf al eerst wat meegelopen te hebben met een bevriend collega .

            Google zoek naar forums met dit onderwerp schrijft collega fotografen aan ,en houdt er zeker rekening mee als je op zulke locaties komt dat er ook gevaren bij te pas komen .

            Een goede raad vernielt niets of haal ook nooit iets weg op zulke plaatsen ,begrijp zeker dat zulke plaatsen jou eigendom niet zijn en met respect moeten behandeld worden .

            Met vriendelijke groeten ,

            Ardesign

            Oorspronkelijk geplaatst door dve-media Bekijk bericht
            ey idd leuke site, ma (weer) geen adressen
            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

            Comment


            • #7
              Re: URBAN locations

              Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
              Hoi dve media

              Het is hier al aangehaald dat er mensen die dit forum volgen met waarschijnlijk minder goede bedoelingen ,nu ikzelf heb 6 maanden moeten zoeken en veel met de wagen rondgereden ,op een paar speciale locaties te vinden ,ik heb je deze site aangereikt met de bedoeling dat je zelf een beetje op zoek ging naar de exacte locaties .

              En het wereldje van urban fotografen is echt een gesloten wereldje op zich ,en waar je niet echt tussen komt zonder zelf al eerst wat meegelopen te hebben met een bevriend collega .

              Google zoek naar forums met dit onderwerp schrijft collega fotografen aan ,en houdt er zeker rekening mee als je op zulke locaties komt dat er ook gevaren bij te pas komen .

              Een goede raad vernielt niets of haal ook nooit iets weg op zulke plaatsen ,begrijp zeker dat zulke plaatsen jou eigendom niet zijn en met respect moeten behandeld worden .

              Met vriendelijke groeten ,

              Ardesign
              idd, het is een gesloten wereld om er binnen te geraken, ook al doe ik niet eens de moeite om er binnen te geraken. Veel sites maken je wel duidelijk waar je het moet gaan zoeken, hints hints en nog een hints...en daar moet je dan je onderzoek op richten.
              Trouwens voor de ts: zie maar eens naar mijn toppic die ik ooit eens starte een paar maand geleden...http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=207777 die heeft een hitsore van 1688... en er zullen er veel zijn met andere bedoelingen dan fotografie !!!

              Comment


              • #8
                Re: URBAN locations

                Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                Hoi dve media

                Het is hier al aangehaald dat er mensen die dit forum volgen met waarschijnlijk minder goede bedoelingen ,nu ikzelf heb 6 maanden moeten zoeken en veel met de wagen rondgereden ,op een paar speciale locaties te vinden ,ik heb je deze site aangereikt met de bedoeling dat je zelf een beetje op zoek ging naar de exacte locaties .

                En het wereldje van urban fotografen is echt een gesloten wereldje op zich ,en waar je niet echt tussen komt zonder zelf al eerst wat meegelopen te hebben met een bevriend collega .

                Google zoek naar forums met dit onderwerp schrijft collega fotografen aan ,en houdt er zeker rekening mee als je op zulke locaties komt dat er ook gevaren bij te pas komen .

                Een goede raad vernielt niets of haal ook nooit iets weg op zulke plaatsen ,begrijp zeker dat zulke plaatsen jou eigendom niet zijn en met respect moeten behandeld worden .

                Met vriendelijke groeten ,

                Ardesign
                Ik heb reeds enkele locaties gedaan uiteraard! en zonder het nodige respect moet je hier niet aan beginnen! er zijn al genoeg vernielingen aangebracht aan de meeste locaties...

                Comment


                • #9
                  Re: URBAN locations

                  Oorspronkelijk geplaatst door dve-media Bekijk bericht
                  Ik heb reeds enkele locaties gedaan uiteraard! en zonder het nodige respect moet je hier niet aan beginnen! er zijn al genoeg vernielingen aangebracht aan de meeste locaties...
                  Ik heb me ook al enkele keren gewaagd aan Urban fotografie en na een bezoekje aan de mijn van Waterschei zelf betrapt door de politie.

                  Ik kreeg van alles naar mijn hoofd gesmeten rond inbraak en vandalisme. Tot ik hen na rustig babbelen en het tonen van de foto's heb kunnen aantonen dat er helemaal geen sprake was van inbraak. Dan was het vandalisme het onderwerp. Tot ik hen wist te vertellen over de regel van de fotografie. Dit is alles achterlaten zoals je er bent aangekomen. Dus niets vernielen. Daarna nog een half uurtje staan babbelen met de politie, het was wel gezellig.

                  Dan op een andere Urban locatie, door sommige BDers ook al bezocht, heb ik op vele plaatsen zware vernielingen gezien. Van graffiti tot ingegooide ruiten, dat zie je overal. Maar verschillende brandhaarden, dat stoort me wel. Respect hebben ze niet en tevens denken ze niet aan de gevolgen van de brand.


                  Mvg...
                  Nikon member..

                  Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

                  Comment


                  • #10
                    Re: URBAN locations

                    ik zou zelf zeggen in eerste instantie: gooi er maar op los met die locaties;
                    Maar idd, als je er even verder over nadenkt: duizenden mensen op dit forum die dat allemaal lezen en ook wel eens urban fotos willen maken daar.. daar gaat je leuke plaatsje dan he

                    Heb zelf ook wel een beetje geëxploreerd en enkele coole plekken gevonden op 10km van waar ik woon, maar 2 van de 3 zijn eigenlijk al TE gevaarlijk om andere mensen mee naartoe te nemen.

                    En zoals ze al zeiden: idd een beetje googlen en daar staan genoeg verlaten pretparken en zelfs plekken waar je wel terecht kan zonder dat het illegaal is.

                    Land van (n)Ooit in Tongeren gaat vanaf volgende donderdag terug open van 9u-21u elke dag; Ik ga daaralvast es kijken
                    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                    Comment


                    • #11
                      Re: URBAN locations

                      Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                      ik zou zelf zeggen in eerste instantie: gooi er maar op los met die locaties;
                      Maar idd, als je er even verder over nadenkt: duizenden mensen op dit forum die dat allemaal lezen en ook wel eens urban fotos willen maken daar.. daar gaat je leuke plaatsje dan he

                      .....
                      Het zijn niet de BD'ers die het probleem vormen (Urban-fotografen hebben meestal de grootste respect voor de locaties).

                      Het zijn de duizenden die via google op dit topic stoten en de boel gaan kraken, plunteren, vernielen en zoals bij sommige plaatsen nu ervoor zorgen dat de politie contoles gaat uitvoeren en iedereen wegjaagd (ook de fotografen).
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: URBAN locations

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomaske_GLPK Bekijk bericht
                        Ik kreeg van alles naar mijn hoofd gesmeten rond inbraak en vandalisme. Tot ik hen na rustig babbelen en het tonen van de foto's heb kunnen aantonen dat er helemaal geen sprake was van inbraak. Dan was het vandalisme het onderwerp. Tot ik hen wist te vertellen over de regel van de fotografie. Dit is alles achterlaten zoals je er bent aangekomen. Dus niets vernielen. Daarna nog een half uurtje staan babbelen met de politie, het was wel gezellig.
                        Wel, je bent niet alleen, ik zo ook na m'n laatste bezoekje op een locatie... Zelfs dat ik m'n eigen veiligheid in gevaar zou brengen en dat niemand dan zou weten waar ik zat. Tot ik zei: Er is iemand op de hoogte, en die ontvangt om de bepaalde tijd een sms. Ontvangt hij er geen meer, dan weet hij wat te doen... Ze keken dan ook vreemd op dat je met alles (absolute veiligheid bestaat niet) rekening houdt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: URBAN locations

                          Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                          Tot ik zei: Er is iemand op de hoogte, en die ontvangt om de bepaalde tijd een sms. Ontvangt hij er geen meer, dan weet hij wat te doen...
                          In het gunstigste geval kan hij dan de ambulance bellen en als het al te laat is de begrafenisondernemer. Mijn advies is dan ook : Ga nooit alleen naar een urbanlocatie, als je ergens door de vloer zakt en je valt een paar verdiepingen naar beneden dan heb je niet veel meer aan je GSM, met 2 personen is er direct iemand aanwezig die actie kan ondernemen in geval dat....
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #14
                            Re: URBAN locations

                            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                            In het gunstigste geval kan hij dan de ambulance bellen en als het al te laat is de begrafenisondernemer. Mijn advies is dan ook : Ga nooit alleen naar een urbanlocatie, als je ergens door de vloer zakt en je valt een paar verdiepingen naar beneden dan heb je niet veel meer aan je GSM, met 2 personen is er direct iemand aanwezig die actie kan ondernemen in geval dat....
                            Klopt, maar je moet ze weten te vinden die andere urbie's.
                            Enkel pas ik zaken toe uit m'n huidig beroep (met als vuistregel: breng je eigen leven niet in gevaar en kijk dubbel zo goed waar je loopt), en daar sta ik ook alleen voor mits ik de nodige voorzorgen neem en tijdig contact maak, gebeurt dat niet dan weten men collega's zo ook wat hen te doen staat (hopelijk)
                            Maar één zaak is duidelijk: hang niet de waaghals uit, het zou je zuur kunnen opbreken

                            Comment


                            • #15
                              Re: URBAN locations

                              Ik ben altijd bereid om mee te gaan naar een urban locatie
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X