Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Publicatie foto op klara.be : magda?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Publicatie foto op klara.be : magda?

    Deze klara pagina:

    publiceerde deze foto:

    Onder deze licentie:


    Zijn ze in overtreding? Zo ja, doe ik er iets tegen?

    En nee, ze hebben me niets laten weten...
    flickr

  • #2
    Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

    Kwaaie mail sturen.
    Lid van Sofam? Inlichten die handel..

    Comment


    • #3
      Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

      Volgens de door jou opgegeven Creative Commons-voorwaarden hebben ze correct gehandeld. Ze zijn binnen de opgegeven voorwaarden niet verplicht om jou te contacteren, maar wel verplicht om jou naam te vermelden ... wat ze ook correct gedaan hebben! Verder heeft deze foto geen commercieel doel en is hij niet bewerkt. Het enige wat ontbreekt is de CC-verwijzing, maar die hebben ze vervangen door het ©-logo ... wat eigenlijk "strikter" is dan jou CC-voorwaarden.

      Vanuit mijn standpunt is hier niets mis mee (op mijn sites gebruik ik trouwens dezelfde voorwaarden).

      Comment


      • #4
        Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

        Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
        Volgens de door jou opgegeven Creative Commons-voorwaarden hebben ze correct gehandeld. Ze zijn binnen de opgegeven voorwaarden niet verplicht om jou te contacteren, maar wel verplicht om jou naam te vermelden ... wat ze ook correct gedaan hebben! Verder heeft deze foto geen commercieel doel en is hij niet bewerkt. Het enige wat ontbreekt is de CC-verwijzing, maar die hebben ze vervangen door het ©-logo ... wat eigenlijk "strikter" is dan jou CC-voorwaarden.

        Vanuit mijn standpunt is hier niets mis mee (op mijn sites gebruik ik trouwens dezelfde voorwaarden).
        Fout: strikt gezien:
        1) bewerking van foto: kleuren zijn compleet anders, waarschijnlijk is er met de color space "gefoefeld". Mijn foto komt er alleszins niet beter uit. En aangezien mijn naam er onder staat (en dus een uithangbord is voor mij) wil ik dat dat juist is
        2) is de foto wél bewerkt: er staat namelijk een logo op.
        En ja: dat is een bewerking, net als het logo van een zender bij een film ook niet mag: inbreuk op het auteursrecht... Hetzelfde geldt trouwens voor KNT coupures.

        Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Kwaaie mail sturen.
        Lid van Sofam? Inlichten die handel..
        Mail reeds gestuurd. Maar geen "kwaaie mail": het zijn ook maar mensen. Ik stel me gewoon vragen bij hun redactie... als ze zich volgende keer wat empathischer opstellen tov de fotograaf ben ik reeds tevreden. Ik heb er ook niets mee te winnen: ik ben geen commercieel fotograaf, en mijn ambities liggen ook niet in die richting.
        Geen lid van SOFAM nee.

        Ik draag Klara zelfs een warm hart toe... caught in the middle
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

          Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
          Fout: strikt gezien:
          1) bewerking van foto: kleuren zijn compleet anders, waarschijnlijk is er met de color space "gefoefeld". Mijn foto komt er alleszins niet beter uit. En aangezien mijn naam er onder staat (en dus een uithangbord is voor mij) wil ik dat dat juist is
          2) is de foto wél bewerkt: er staat namelijk een logo op.
          En ja: dat is een bewerking, net als het logo van een zender bij een film ook niet mag: inbreuk op het auteursrecht... Hetzelfde geldt trouwens voor KNT coupures.

          Mail reeds gestuurd. Maar geen "kwaaie mail": het zijn ook maar mensen. Ik stel me gewoon vragen bij hun redactie... als ze zich volgende keer wat empathischer opstellen tov de fotograaf ben ik reeds tevreden. Ik heb er ook niets mee te winnen: ik ben geen commercieel fotograaf, en mijn ambities liggen ook niet in die richting.
          Geen lid van SOFAM nee.

          Ik draag Klara zelfs een warm hart toe... caught in the middle
          Je kan hier nauwelijks spreken van een bewuste manipulatie van jou foto. Het kleurverschil en de afgenomen scherpte hebben wellicht alles te maken met de implantatie van de foto in het geluidsfragment. Het pictogram had ik aanvankelijk niet zien staan (scherm van mijn laptop stond niet in de juiste hoek).
          Je wint er inderdaad niks mee, want er zal er voor Klara nu niets anders opzitten dan je foto gewoon weg te halen ... da's jammer want het tekstfragment was mooi gelinkt aan jou foto.

          ... als je het zo strikt speelt, dan moet je kiezen voor CC-voorwaarden waarin staat dat ze geen foto's mogen overnemen zonder jou expliciete toestemming.
          Last edited by Carola; 8 juni 2008, 07:13.

          Comment


          • #6
            Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

            Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
            1) bewerking van foto: kleuren zijn compleet anders, waarschijnlijk is er met de color space "gefoefeld". Mijn foto komt er alleszins niet beter uit.
            Ik denk eerlijk gezegd dat de interpretatie van de kleur van de foto hier verschillend is door de compleet tegengestelde achtergrond. Zoiets is echt moeilijk te beoordelen maar mij lijkt de kleur identiek (toch op mijn Mac).

            Comment


            • #7
              Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

              Nogmaals: ik vind het een hele eer om op die website te komen
              en ga zeker niet dreigen met SOFAM of eenders wat...

              Nog mailtje afwachten van klara
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

                Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                Kwaaie mail sturen.
                Lid van Sofam? Inlichten die handel..
                De foto is niet gepubliceerd onder de SOFAM voorwaarden, dus Sofam kan geen actie ondernemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

                  Ok, das waar, een kwaaie mail is niet nodig geweest. Hopelijk geraken jullie aan een oplossing

                  Comment


                  • #10
                    Re: Publicatie foto op klara.be : magda?

                    Lijkt mij duidelijk commercieel gebruik en dus niet toegelaten volgens jouw licentievoorwaarden.

                    Comment

                    Working...
                    X