Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diefstal 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diefstal 40D

    Hallo,

    Gisteren is ingebroken in mijn auto, en helaas is mijn Canon 40D (3 weken oud) verdwenen. Samen met mijn 17-85 kitlens en een oude 70-300 uit de analoge tijd.

    Weet iemand of Canon lijsten bijhoudt met serienrs van gestolen toestellen, zodat zij bij reparatie bijv. geblokkeerd worden ? Waarschijnlijk zal de bezitter tegen dan wel ter goeder trouw zijn, maar je weet nooit.

  • #2
    Re: Diefstal 40D

    Wat lopen er toch slechte mensen op deze bol, is wel even balen.
    Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

    Comment


    • #3
      Re: Diefstal 40D

      Zo vlug mogelijk aangifte doen bij de politie dat deze zaak geseind kan worden in het CBS.

      Verder hier op BD is er ook een speciaal forum voor voorzien voor deze zaken te melden.


      Gevonden :

      Zie "Koop en Verkoop" en dan in "Aangeboden" en verder in "Gestolen fotomateriaal Informatietopic"
      Last edited by Bachus1909; 6 juni 2008, 21:36. Reden: Gevonden topic
      Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
      Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

      BD0460BE

      Comment


      • #4
        Re: Diefstal 40D

        dat is zeer jammer
        maar ik lees dit regelmatig dat er toestellen gestolen worden uit een wagen.
        Worden die spullen dan niet in de koffer of zo opgeborgen ??? of is de ganse wagen gestolen

        Comment


        • #5
          Re: Diefstal 40D

          oh nee wat een ramp, en je toestel was dan nog maar drie weken oud
          ik leef met je mee
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Diefstal 40D

            Erg, maar de kans dat je het ooit terug ziet, daar vrees ik voor.
            Onthelers hebben hun eigen afzetmarkt en wie zoiets van hen koopt weet ook wel dat de klepel niet origineel van de klok komt...
            En inderdaad, dat is schering en inslag ...
            1) in een wagen NOOIT je GPS, GSM, LAPTOP, TAS, fototoestel te kijk leggen. Dat is de kat bij de melk zetten. Ook niet als je rijdt, want in steden hebben je gehaaide jongens die je tracen en indien ze merken dat je iets waardevols hebt en je deuren zijn niet gesloten, dan ben je kandidaat om bij de rode lichten ongevraagd bezoek te krijgen.
            2) Steek je fototoestel in een verpakking, ik steek mijn fotomateriaal in de rugzak die dan in een fruitdoos gaat (ik dacht appelen) en dat in de koffer. Als je een koffer open gaat zien potentiële dieven alleen een kartonnen appeldoos.
            3) Thuis wordt het fotomateriaal niet op eenzelfde plaats bewaard. Je moet al aardig de weg kennen en weten waar je moet kijken om in 2 uur alles bijeen te vinden. ALs ik dan ongewenst bezoek heb, liever slechts 75% waarde weg, dan alles.
            4) Belangrijk is dat je bij iedere aankoop, direct het registratienummer, serienummer noteert in een soort materiaallijste en dat eveneens registreert indien het kan.
            5) Zeker de politie een PV laten opstellen en de serienummers doorgeven. Eveneens de firma's (Canon, Nikon, ...) waar je materiaal van gestolen bent, de serienummers opgeven.
            6) Een verzekering is mooi meegenomen. Ik vrees wel dat diefstal uit de wagen, waar bv enkel de ruit is ingeslagen niet zal gedekt worden omdat dan verzekeringen zullen duiden op het geprovoceerde gedrag ...
            7) Ik mag er niet aan denken dat dit zou gebeuren ... Als ik optel wat een basiskit kost die voldoet aan datgene waar ik nu mee bezig ben, huiver ik...

            Ik stel me de vraag waarom de contructeur niet in een soortsleutelbeveiling kan voorzien. Dat is peanuts voor onze toestellen.
            Zoiets van, indien je de batterij verwijdert om op te laden, ... je een code moet instellen (pin) die je niet kan kraken. Analoog aan de radio's die wanneer je die loskoppelt van de batterij, niet kunnen functioneren zolang je de juist epin niet opgeeft. Daarbij wordt je per fout nog een gepenaliseert door langere out-tijd die snel tot weken oploopt. Of een sleutel (hoe het eruitziet speelt geen rol) die je in je toestel dient te steken om te fotograferen. Enfin, ik denk dat er methodes genoeg zijn.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Diefstal 40D

              nou dat is balen...
              leef met je mee
              groetjes aline
              groetjes aline

              Comment


              • #8
                Re: Diefstal 40D

                Dat is inderdaad heel slecht nieuws. Ik mag er niet aan denken dat het mij overkomt. Ik besterf het. Alvast succes bij de heropbouw van je arsenaal.
                SITE: http://www.xraypictures.be
                FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                Comment


                • #9
                  Re: Diefstal 40D

                  Dit is een ramp, zonder meer.
                  Mogelijk is het uitgeloerd...
                  Nooit waardevolle zaken in de koffer steken als je ergens toekomt...dat is altijd door iemand (tipgevers) opgemerkt.. en doorgespeeld aan de boefjes...
                  Brute pech, gegarandeerd zie je niks meer terug
                  Politie houdt zich hiermee niet bepaald bezig, er zijn andere prioriteiten, zoals oude madammekes verbaliseren die door de rode lichten sukkelen....
                  (één van de ervaringen die ik persoonlijk had...).

                  Tip: neem je spullen altijd uit de wagen, in het dorp, op de parking, in de stad, aan zee...ook voor 5 minuten...dan sleur je maar aan de tas...
                  Ik doe het altijd, standaard voor mij.

                  mvg,

                  Roland

                  Comment


                  • #10
                    Re: Diefstal 40D

                    Tja, ...
                    tegenwoordig scannen gehaaide bandieten zelfs auto's af op gebruik van batterijen. Of geactiveerde bluetooth, of wifi...
                    Noem me paranoia, maar ik kuis zelfs m'n voorruit wanneer ik de gps-houder verwijderd heb.
                    Al kost het m'n rug, op vakantie sleur ik alle materiaal altijd en overal mee. Zelfs al stappen we voor slechts enkele minuutjes uit voor een snelle plas.
                    Ook ik in dit belgenland, als ik m'n camera om de een of andere reden in de koffer van m'n wagen meesleur, gaan m'n deuren op slot. Als ik uitstap gaat alles mee. M'n vertrouwen in deze wereld is ver zoek zenne.

                    Maar daar heb jij als slachtoffer momenteel niet veel meer aan natuurlijk.
                    BD0910BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Diefstal 40D

                      Amai, inderdaad slecht nieuws.

                      Ik ben ook zo iemand die nog liever met een loodzware rugzak rondloopt dan alles gewoon in de wagen te laten liggen. Het is zelfs zo dat ik nog liever alles meesleur op wandel, in plaats van thuis te laten liggen. Ook al heb ik het totaal niet nodig.

                      Groeten,


                      Stefaan
                      Langs Vlaamse Wegen een gratis Video Podcast voor Wandel Liefhebbers.
                      iTutor PodCast Mac Video Tutorials voor de Vlaamse Mac gebruiker.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Diefstal 40D

                        Wat ik me al jaren afvraag, is of het niet mogelijk is dat er in je auto, fototoestel, ... een gps-module wordt ingebouwd. Je zou dan bv. een verzekering kunnen nemen bij firma x. Wanneer er iets gestolen wordt, geef je dit dan door en kan men via de gps het gestolen goed gaan tracken. Ik weet dat men hier big brother gaat aan koppelen maar mits duidelijk omschreven afspraken zou dit toch moeten kunnen, niet?
                        Website: http://www.d-eye.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Diefstal 40D

                          Zelfs als je alles meesleurt is het daarom nog niet veilig!!
                          Denk maar aan car-jacking, gauwdiefstal enz.
                          ik zou eens zo graag een fotoshoot van Brussel s'avonds maken van boulevards en drukke kruispunten met lange sluitertijden op statief, maar ja alleen is dat haast niet te doen je bent niet meer veilig vooral als je met je dure spullen de straat op komt
                          Groeten Sensor

                          Comment


                          • #14
                            Re: Diefstal 40D

                            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Erg, maar de kans dat je het ooit terug ziet, daar vrees ik voor.
                            Onthelers hebben hun eigen afzetmarkt en wie zoiets van hen koopt weet ook wel dat de klepel niet origineel van de klok komt...
                            En inderdaad, dat is schering en inslag ...
                            1) in een wagen NOOIT je GPS, GSM, LAPTOP, TAS, fototoestel te kijk leggen. Dat is de kat bij de melk zetten. Ook niet als je rijdt, want in steden hebben je gehaaide jongens die je tracen en indien ze merken dat je iets waardevols hebt en je deuren zijn niet gesloten, dan ben je kandidaat om bij de rode lichten ongevraagd bezoek te krijgen.
                            2) Steek je fototoestel in een verpakking, ik steek mijn fotomateriaal in de rugzak die dan in een fruitdoos gaat (ik dacht appelen) en dat in de koffer. Als je een koffer open gaat zien potentiële dieven alleen een kartonnen appeldoos.
                            3) Thuis wordt het fotomateriaal niet op eenzelfde plaats bewaard. Je moet al aardig de weg kennen en weten waar je moet kijken om in 2 uur alles bijeen te vinden. ALs ik dan ongewenst bezoek heb, liever slechts 75% waarde weg, dan alles.
                            4) Belangrijk is dat je bij iedere aankoop, direct het registratienummer, serienummer noteert in een soort materiaallijste en dat eveneens registreert indien het kan.
                            5) Zeker de politie een PV laten opstellen en de serienummers doorgeven. Eveneens de firma's (Canon, Nikon, ...) waar je materiaal van gestolen bent, de serienummers opgeven.
                            6) Een verzekering is mooi meegenomen. Ik vrees wel dat diefstal uit de wagen, waar bv enkel de ruit is ingeslagen niet zal gedekt worden omdat dan verzekeringen zullen duiden op het geprovoceerde gedrag ...
                            7) Ik mag er niet aan denken dat dit zou gebeuren ... Als ik optel wat een basiskit kost die voldoet aan datgene waar ik nu mee bezig ben, huiver ik...

                            Ik stel me de vraag waarom de contructeur niet in een soortsleutelbeveiling kan voorzien. Dat is peanuts voor onze toestellen.
                            Zoiets van, indien je de batterij verwijdert om op te laden, ... je een code moet instellen (pin) die je niet kan kraken. Analoog aan de radio's die wanneer je die loskoppelt van de batterij, niet kunnen functioneren zolang je de juist epin niet opgeeft. Daarbij wordt je per fout nog een gepenaliseert door langere out-tijd die snel tot weken oploopt. Of een sleutel (hoe het eruitziet speelt geen rol) die je in je toestel dient te steken om te fotograferen. Enfin, ik denk dat er methodes genoeg zijn.
                            Wat je allemaal zegt kan dan wel zijn........maar je maakt hier van het slachtoffer de hoofdschuldige aan de diefstal . Al laat je je wagen ongesloten en laat je waardevolle dingen gewoon in het zicht liggen....er is niemand die je wagen mag openmaken en hetgene wat er in ligt meepakken. De reden waarom de verzekering zoiets inroept als een reden waarom ze niet moeten uitkeren ligt hier toch voor de hand....ze zoeken gewoon een manier om uw gestolen goederen niet hoeven terug te betalen. Staat gewoonlijk allemaal in de kleine lettertjes te lezen in de polis. Degene die nog steeds denken dat verzekeringsmaatschappijen het erg vindt dat de camera van de verzekerde gestolen is is gewoon naief ........hoe meer er gestolen wordt hoe beter, want meer en meer mensen denken eraan om ook een verzekering te nemen op hun spulletjes.De balans van deze verzekeringsmaatschappijen zal op het einde van het jaar positief moeten zijn, en liefst zo positief mogelijk.Dat is misschien spijtig voor de slachtoffers maar het is de enige waarheid. De politie zal met tegenzin een verslag opmaken van de diefstal.......ze hebben helemaal geen zin in dat extra werk dat het met zich meebrengt......je zal als slachtoffer niets meer vernemen van je gestolen materiaal.....wel ga je regelmatig nog eens een boete krijgen van de behulpzame politieagent....want boetes schrijven dat kunnen ze dan weer wel enorm goed.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Diefstal 40D


                              Amaai, wat is dat hier toch allemaal??

                              Ik laat mijn camera nooit achter en zeker niet in de auto. die gaat van mijn lijf niet af op reis ook. men kan niet voorzichtig genoeg zijn met dit dure en gewild materiaal.
                              Ik sleur ook altijd alles mee of mijn man als het mij wat te zwaar word.......maar nooit blijft mijn materiaal onbeveiligd achter!

                              Ik vind het erg jammer voor je.......
                              Erg wat er allemaal gestolen wordt

                              Grtz R.
                              Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X