Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixels testen in de winkel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixels testen in de winkel

    Bij de aanschaf van een scherm wordt er dikwijls aangeraden om de dode of foute pixels onmiddellijk te testen... In de winkel...

    Hoe doe je dat?

    Ik vind niet direct iets terug op dit forum, of elders...
    Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

  • #2
    Re: Pixels testen in de winkel

    Ter plaatse aansluiten op een pc.
    Brandstofprijzen worden wel duur, maar niet overdrijven hé.
    Ga je nu echt aan de handelaar vragen om er platse een nieuw scherm op een pc aan te sluiten ? Iedere rechtgeaarde handelaar zal heus wel een defect scherm terugnemen hoor.

    Tom.

    Comment


    • #3
      Re: Pixels testen in de winkel

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
      Ter plaatse aansluiten op een pc.
      Brandstofprijzen worden wel duur, maar niet overdrijven hé.
      Ga je nu echt aan de handelaar vragen om er platse een nieuw scherm op een pc aan te sluiten ? Iedere rechtgeaarde handelaar zal heus wel een defect scherm terugnemen hoor.

      Tom.
      schermen met dode (defecte) pixel worden pas teruggenomen bij een aantal dode pixels. één dode pixel is (meestal) geen reden voor het terugnemen van een scherm...
      vandaar dat ik liever ter plaatse test VOOR het kopen van zo'n scherm.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Pixels testen in de winkel

        Er zijn merken die een pixel garantie geven, misschien moet je eerst daar maar eens naar kijken.

        Anders zijn er genoeg softwares te vinden op het internet, die je gratis kan gebruiken om je scherm te testen. Zet zo'n programma op een HD of op een USM stick en neem deze mee naar de winkel.

        Ik vind dat je zeker gelijk hebt, dat je dit eerst test alvorens te kopen.

        Veel geluk.
        www.wildlifepixs.com

        Comment


        • #5
          Re: Pixels testen in de winkel

          Toonzaalmodel kopen.

          Comment


          • #6
            Re: Pixels testen in de winkel

            der enen gaan met een loupe en een vriend

            1,1: check. double check? check!
            1,2: check. double check? check!
            ...
            mss wel bij konijn doen, daar is gratis koffie
            Last edited by parakiet; 6 juni 2008, 23:41. Reden: 3 puntjes erbij
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Pixels testen in de winkel

              scherm gekocht Nuevo... Nieuw... 2 dode pixels.... terug naar de winkel.. en ze nemen het niet terug.. de pixels vallen buiten nuevo hun pixel garantie.. dus... laten uitpakken en wat filekes meenemen... een wit blad..( dode pixels--> zwart ) een zwart blad ( pixels die niet aangestuurt worden en blijven aanstaan als het beeldscherm onder spanning staat --> wit)
              en dan nog een groen, rood, en blauw... en zien of er geen pixels verkeerd worden aangestuurt...( op een rood scherm bv. ne groene pixel zien ) en als ze het niet willen doen.. niet kopen... ze moeten maar goei meegeven/maken... want twee pixels is nikske zeggen ze.. maar het zijn er wel 2 knalrode.... en die vallen juist buiten het veld waar hun garantie inzit.

              Comment


              • #8
                Re: Pixels testen in de winkel

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                der enen gaan met een loupe en een vriend

                1,1: check. double check? check!
                1,2: check. double check? check!
                ...
                mss wel bij konijn doen, daar is gratis koffie
                Ja, meneer de verkoper, left u eventjes al die pixels op een rijtje, dan haal ik m'n vergrootglas boven.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Pixels testen in de winkel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                  Iedere rechtgeaarde handelaar zal heus wel een defect scherm terugnemen hoor.
                  Meer en meer handelaars weigeren dit spijtig genoeg.
                  Ze zeggen dat een hotpixel niet erg is en dat eentje niet onder garantie is.
                  Gelijk hebben ze deels, de garantievoorwaarden spreken van meer dan één pixel alvorens ze er iets aan doen maar een hotpixel op een nieuw scherm is geen garantiegeval maar een DOA.
                  De meesten willen het niet ruilen omdat ze geen goesting hebben om de administratie erbij te nemen.
                  Bij Exell doen ze daar niet moeilijk over, zelfs na een week ruilen ze het nog om. Bij Fnac is eenmaal aangekocht en dan pas vastgesteld dus pech voor u en ter plaatse testen laten ze niet toe.
                  Nu eens de winkels met service bekijken, de kleinere zaken waar je een klant bent en geen nummer. Awel ook hier moet ik zeggen dat zelfs de winkel waar ik al jaren materiaal haal en al een klein fortuin uitgegeven heb niet wil ruilen eens je buiten bent. Mijn huidig scherm komt van daar, ik heb het ter plaatse getest omdat dit de voorwaarde voor een aankoop was (ik heb altijd pech). Het eerste dat hij liet zien bevatte inderdaad een fout en niettegenstaande ik het nog niet gekocht had wou hij mij toch een beetje verplichten dat te kopen, hij wou eerst geen ander uit de stock halen. Pas toen hij merkte dat ik zonder aankoop zou buiten gaan als ik gedwongen werd er eentje met een fout te kopen bedacht hij zich.
                  Ik snap wel dat alles na een tijd kan stuk gaan maar iets dat nieuw is moet tenminste 100% in orde zijn!
                  Erger is nog met TFT TV's ... ge koopt een scherm van 3500€ en als ge het uitpakt en aan zet zie je in het midden van je beeld een mooie hotpixel. Da's om gek te worden als ze dit niet willen oplossen.
                  Het is natuurlijk niet de verkoper zijn fout dat iets een fout bevat maar het is ook niet de klant zijn fout dat ge iets defect krijgt.
                  Betaal eens 1€ te weinig se en zie of ge uw toestel overal mee krijgt. Waarom zouden zij dan iets mogen leveren dat niet 100% OK is?

                  Als ik een scherm koop dan moet ik ofwel de garantie krijgen van de verkoper dat ik het kan ruilen als er iets aan scheelt of dat ik het ter plaatse mag testen ... en ja, ook voor slechts één pixel.

                  Ik test meestal met Dead Pixel Buddy, da's een simpel tooltje.
                  Last edited by VerSeg; 11 juni 2008, 22:27.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pixels testen in de winkel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                    Toonzaalmodel kopen.
                    Dat al 500 uur op maximum contrast en lichtsterkte gestaan heeft zeker?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pixels testen in de winkel

                      Interresant wat ik hier allemaal lees.
                      Ik sta op het punt om een Eizo Flexscan S2431W te kopen bij http://www.eizoshop.nl/about.aspx.
                      Lees hum pixelbeleid maar eens onderaan.
                      Geef jullie mening daar eens over.

                      Gr Kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pixels testen in de winkel

                        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                        Interresant wat ik hier allemaal lees.
                        Ik sta op het punt om een Eizo Flexscan S2431W te kopen bij http://www.eizoshop.nl/about.aspx.
                        Lees hum pixelbeleid maar eens onderaan.
                        Geef jullie mening daar eens over.

                        Gr Kees
                        Ik verkies dan devolgende : disc planet pixel garantie.

                        Ik heb bij hun zelfs ter plaatse kunnen testen, geen enkel probleem.

                        Een andere tip : bij postorderverkoop heb je 7 dagen bedenktijd. Als je een scherm laat leveren, kan je het dus binnen de 7 dagen retourneren. Let op, je mag het dan niet gaan afhalen zijn Ik zo bewust een laptop besteld.

                        mvg

                        Alain

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pixels testen in de winkel

                          Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                          Ik verkies dan devolgende : disc planet pixel garantie.

                          Ik heb bij hun zelfs ter plaatse kunnen testen, geen enkel probleem.

                          Een andere tip : bij postorderverkoop heb je 7 dagen bedenktijd. Als je een scherm laat leveren, kan je het dus binnen de 7 dagen retourneren. Let op, je mag het dan niet gaan afhalen zijn Ik zo bewust een laptop besteld.

                          mvg

                          Alain
                          Wat verstaat Disc Planet onder 100% Pixel Garantie
                          Omdat wij nogal wat vragen kregen over wat we nu precies bedoelen met de 100% Pixel Garantie hebben we dit hieronder omschreven.
                          100% Pixel Garantie betekend dat wij ieder scherm dat bij ons is gekocht omruilen voor een nieuwe wanneer er ook maar 1 dode of foutieve pixel aanwezig is. Dus wanneer het scherm niet 100% perfect is kunt U het binnen 7 dagen omruilen voor een geheel nieuw scherm.

                          - Een dode pixel houd in dat deze pixel ten alle tijden zwart of wit blijft.
                          - Een foutieve pixel houd in dat deze enkel rood, groen of blauw blijft.

                          Dit ziet er goed uit.
                          Maar maakt hij het ook waar?
                          onderaan bij de pixel uitleg staat een 040- telefoonnummer, eindhoven dus.
                          Afhaaladres Rotterdam, beetje vreemd vind ik
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pixels testen in de winkel

                            Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                            Wat verstaat Disc Planet onder 100% Pixel Garantie
                            Omdat wij nogal wat vragen kregen over wat we nu precies bedoelen met de 100% Pixel Garantie hebben we dit hieronder omschreven.
                            100% Pixel Garantie betekend dat wij ieder scherm dat bij ons is gekocht omruilen voor een nieuwe wanneer er ook maar 1 dode of foutieve pixel aanwezig is. Dus wanneer het scherm niet 100% perfect is kunt U het binnen 7 dagen omruilen voor een geheel nieuw scherm.

                            - Een dode pixel houd in dat deze pixel ten alle tijden zwart of wit blijft.
                            - Een foutieve pixel houd in dat deze enkel rood, groen of blauw blijft.

                            Dit ziet er goed uit.
                            Maar maakt hij het ook waar?
                            onderaan bij de pixel uitleg staat een 040- telefoonnummer, eindhoven dus.
                            Afhaaladres Rotterdam, beetje vreemd vind ik

                            Zover ik begrepen heb hebben ze een tweede afhaallokatie, ik ben naar eindhoven gereden na afspraak. Het is niet echt een winkelpand, maar eerder een demolokatie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pixels testen in de winkel

                              In ieder geval een goede Tip Alain.
                              Ik denk dat ik hem daar ook bestel, bedankt voor de info.

                              Gr Kees
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                              Comment

                              Working...
                              X