Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste bestelling bij Pixum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste bestelling bij Pixum

    Vandaag mijn eerste bestelling van bij Pixum ontvangen.
    10 foto's 10*15
    2 foto's 20*30
    1 foto 30*45
    Prima kwaliteit, en mooi verpakt in een kartonnen doos. De poster van 30*45 zat in de doos in een extra kartonnen map die opgerold was. De foto's zijn helemaal niet beschadigd.
    Enkel redelijk lang moeten wachten eer ze thuis waren.
    Kreeg maandag 16 juni een mailtje dat de bestelling afgehandeld was en opgepost was. Vandaag, vrijdag 20 juni de bestelling via de post gekregen.
    De foto's zijn goed van kleur en kwaliteit. De kleuren zijn net als op het scherm.
    Zeker voor herhaling vatbaar.
    mvg,
    Geronimo
    www.geronimosite.net

  • #2
    En wat heb je betaald?

    mvg beverly

    Comment


    • #3
      Heb eerder deze week ook voor de eerste keer bij Pixum besteld (10x15 en 13x18) om te vergelijken met andere labo's (heb al Kruidvat, Hema en FujiPrint). Gisteren vertrokken met de post. Pixum werkt snel. Ik denk dat het nu wat langer zal duren met de post !
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Pixum = snel, niet duur, en bovenal GOED !
        embee ::: nikon stuff

        Comment


        • #5
          Originally posted by beverly
          En wat heb je betaald?

          mvg beverly
          Goederenwaarde: 10,67

          Welkomstbonus: 2,90 (10 foto's formaat 10*15 gratis)

          Subtotaal: 7,77

          Verzendkosten: 4,50

          U BETAALT SLECHTS DIT BEDRAG: 12,27

          Incl. BTW: 1,69

          Valt toch nog mee, alleen de verzendkosten tellen nogal door, zeker omdat dit geen echt grote bestelling was.
          mvg,
          Geronimo
          www.geronimosite.net

          Comment


          • #6
            Originally posted by embee
            Pixum = snel, niet duur, en bovenal GOED !
            Ik had de foto's op 4 juni doorgemaild. Van hun de gegevens doorgemaild gekregen die ik moest invullen op de overschrijving. Nu bleek dit een nederlandse rekeningnummer te zijn. Maar om die overschrijving te doen, moest ik op de bank 8 euro kosten betalen. Dat vond ik te veel, vermits de foto's zelf maar 12,27 euro kosten. Terug naar Pixum gemaild en toen stuurde ze me een Belgische rekeningnummer. Daarna is het eigenlijk vlotjes verlopen.
            Er zaten enkel 5 dagen tussen de bevestiging van Pixum dat ze de foto's hadden gepost, en de dag dat ik ze heb ontvangen. Maar dat heeft niets met Pixum te maken, maar met de post.
            Dus, volgens mij is Pixum wel snel, maar in mijn geval is er een misverstand geweest met die rekeningnummer.
            Dat ze goedkoop en goed zijn, kan ik wel beamen
            mvg,
            Geronimo
            www.geronimosite.net

            Comment


            • #7
              je bestelt beter een grote hoop tegelijk want vanaf een bepaald bedrag vallen die kosten weg
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Originally posted by Dirtyharry71
                je bestelt beter een grote hoop tegelijk want vanaf een bepaald bedrag vallen die kosten weg

                Aha, dat wist ik niet. Heb nu een bestelling klaar liggen van 40 foto's. Zal wel een tijdje duren eer die doorgemaild zijn denk ik.
                mvg,
                Geronimo
                www.geronimosite.net

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dama
                  Heb eerder deze week ook voor de eerste keer bij Pixum besteld (10x15 en 13x18) om te vergelijken met andere labo's (heb al Kruidvat, Hema en FujiPrint). Gisteren vertrokken met de post. Pixum werkt snel. Ik denk dat het nu wat langer zal duren met de post !
                  Maandag 23/6 zijn de foto's gearriveerd. Goed verpakt, en mooi afgewerkt. Het viel mij meteen op dat dezelfde enveloppes als Kruidvat gebruikt wordt, en hetzelfde Agfa papier. Waarschijnlijk worden die ook bij Cewe afgedrukt ? Kleuren zijn vrij zacht, weinig contrast, en ook niet erg scherp. Na evaluatie van een 20-tal testfoto's afgedrukt bij deze labo's blijft Kruidvat de beste. Ze zijn echter wel niet heel correct wat de leveringstermijn betreft.
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    mijn twee laatste bestellingen by pixum betreft enkel 10x15 cm afdrukken waarvan ik NIET tevreden ben. In alle monotone vlakken (vooral luchten) ziek ik banding, niet te geloven, het is een streep om de 8mm over de ganse hoogte en over de gehele foto. Na emails te sturen vragen ze nu wat foto's terug te sturen, maar ik ga er niet op in, kostelijke zaak wordt het zo.

                    Desondanks dat ik perfect 2:3 formaat inzend, verlies ik tot 5mm aan sommige kanten, ook dit blijkt voor hen inherent, ze beweren steeds rekenening te houden met 7mm en raden aan dus niets langs de kant te gebruiken, belachelijk, de ene keer lukt het wel, de andere niet, dus geen betrouwbaar snijproces. Over de 20x30cm afdrukken ben ik tot hiertoe tevreden, maar intussen werk ik die liever af op mijn geprofileerde Canon i950, ze zijn gewoon BETER !!!

                    Pixum was voor mij veelbelovend, nu minder, en ik kijk uit naar een andere service, alleen voor grote hoeveelheden, want van 10x15 tot A4 is mijn Canon gewoon top waaraan niets kan tippen, ze zijn bij enkele fotografen vergeleken met 4 verschillende afdrukcentrales, en telkens wist men niet dat het om eigen prints ging ... great !!

                    Comment


                    • #11
                      Tot hiertoe heb ik een vijftal bestellingen gedaan bij Pixum... allen naar behoren uitgevoerd, enkel de laatste is weg van zondagavond en nog steeds geen foto's gezien.
                      Vorige week een bestelling van 550 fotos 13x19 gedaan, deze is foutloos uitgevoerd en geleverd binnen de 5 dagen.
                      Van de kwaliteit heb ik tot hiertoe geen klagen.

                      Ik stuur wel steeds mijn foto's op formaat door, dwz ik maak in PS de crop 13 x 19 of 10 x 15.
                      Luc

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb tot hiertoe altijd perfecte prints van Pixum gehad. Bij een vriend van mij heb ik ook wel eens een keer zeer ernstige banding gezien. Ik ging ervan uit dat het een "accident" was geweest.
                        Hij heeft toen een foto ingescand en gemaild en ze hebben prompt zijn hele serie terug afgeprint zonder enige kosten.
                        Blijkbaar was dit dan toch geen alleenstaand geval. Baart me zorgen omtrent hun kwaliteitscontrole en procesbewaking.
                        m.v.g.
                        Jos
                        http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                        Comment

                        Working...
                        X