Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatief foto.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alternatief foto.com

    aangezien ik van foto.com niet echt tevreden ben(slechte kleuren en dergelijken) zoek ik naar een alternatief...
    eigenlijk ben ik op zoek naar hetgene iedereen zowat op zoek is namelijk goedkoop en toch goed
    aangezien het merendeel van foto's toch maar in albums beland is de kwaliteit niet het belangrijkste maar het zootje dat foto.com er laatste keer van gemaakt heeft vond ik er toch ver over.
    momenteel ben ik uitgekomen bij:
    pixum (ook goedkoop maar wat is de kwaliteit?)
    extrafilm (vind ik niet direct prijslijst van maar naar het schijnt ook goedkoop)
    iemand ervaringen met deze of andere?
    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

  • #2
    Re: alternatief foto.com

    Pixum heb ik gezien bij mijn schoonpa...kwaliteit is "redelijk" te noemen, maar het stoorde mij gigantisch dat werkelijk geen enkele foto hetzelfde formaat had...erg appart uitgesneden ofzo... :?


    Zelf ben ik tevreden over de Hema...maar ja, dat is enkel afhalen en in Nederland volgens mij...
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: alternatief foto.com

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Zelf ben ik tevreden over de Hema...maar ja, dat is enkel afhalen en in Nederland volgens mij...
      In België zijn er ook een hoop Hema-filialen. Of deze ook foto's ontwikkelen weet ik niet ...

      Comment


      • #4
        Re: alternatief foto.com

        De eerste keer was ik supertevreden over foto.com, de laatste keren echter was m'n enthousiasme heel wat minder
        Heb ter vergelijking dezelfde beelden bij corluyt binnengedaan en die waren qua kleur en contrast stukken beter...
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: alternatief foto.com

          Enkel ervaring met Pixum en ben zelf tevreden.

          Ik print meestal alleen af voor derden wanneer ik foto's neem van events daarom:
          Ook regelmatig acties daar dus spaar je foto's een tijdje en verzamel wat adressen van vrienden/familie waar je kan laten leveren, dit in combinatie met wat hotmailadressen maakt het wel heel goedkoop. Voor veel verenigingen telt iedere euro dus...
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #6
            Re: alternatief foto.com

            denk dat ik ze daar dan maar eens naartoe ga sturen...
            momenteel staan er e stuk of 1000 te wachten... dat gaat pijn doen aan mijn internetlimieten...
            Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

            Comment


            • #7
              Re: alternatief foto.com

              ik ben altijd al tevreden geweest over Extrafilm hoewel de laatste tijd hun levertijden niet echt gerespecteerd worden. Prijzen daar zijn inderdaad wel scherp.

              Prijslijst : Onder de website staat een linkje naar de Prijslijst...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: alternatief foto.com

                photobox.com eens proberen.

                Comment


                • #9
                  Re: alternatief foto.com

                  Op zoek naar afdrukcentrales ?
                  overzicht BE : http://www.digitale-foto.be/
                  overzicht NL : http://www.onlinefotoservices.nl/overview_ia.php

                  Diverse firma's geven trouwens gratis foto's aan nieuwe klanten zodat ze eerst kunnen proberen...
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: alternatief foto.com

                    Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
                    In België zijn er ook een hoop Hema-filialen. Of deze ook foto's ontwikkelen weet ik niet ...
                    Is geen enkel probleem, gewoon naar de sit van hema gaan (www.hema.be) en daar klikken of fotoservice.
                    Wat je wel gaat moeten doen is een programmatje downloaden om de foto's snel en makkelijk op hun server te zetten (maar tis ne kleine moeite en twerkt gemakkelijk)

                    Ik ben over het algemeen best tevreden over hema (kleuren zijn mooi, levering is zeer snel (max 2dagen) en is ook niet duur. Mijn collega heeft laatst ook een fotoboek laten maken via hema en ook die is van zeer goede kwaliteit (met eigen ogen gezien).

                    Waar je wel moet op letten is dat er bij hema standaard digiformaat (11.5x15) wordt aangeboden en je 10x15 moet selecteren als je die wil.

                    Extrafilm ben ik ook tevreden van (vooral omdat je daar veel acties met gratis foto's hebt).

                    Grtz
                    'Keep on Clicking'
                    Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                    Comment


                    • #11
                      Re: alternatief foto.com

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Pixum heb ik gezien bij mijn schoonpa...kwaliteit is "redelijk" te noemen, maar het stoorde mij gigantisch dat werkelijk geen enkele foto hetzelfde formaat had...erg appart uitgesneden ofzo... :?


                      Zelf ben ik tevreden over de Hema...maar ja, dat is enkel afhalen en in Nederland volgens mij...
                      Als ik bij Pixum foto's bestel, dan hebben ze allemaal de beeldverhouding die ik wil.

                      Kies je bijvoorbeeld voor een "10cm" formaat, en je levert een fotobestand met 3:2 verhouding, dan krijg je ook een 10x15cm afdruk.
                      Lever je een foto van een compact (4:3 beeldverhouding), dan krijg je ook een ander fotoformaat thuisgestuurd (ongeveer 10x13cm).

                      Als ik foto's wil die in een 30x40cm kader passen, dan stuur ik de foto's in die verhouding door, en dan passen ze ook werkelijk in het kadertje.

                      Je moet er wel opletten wanneer je de foto's verstuurt. De optie om de foto's versneld door te sturen is standaard ingeschakeld, dat moet je uitvinken als je de beste kwaliteit wil. Anders wordt er een extra beeldcompressie uitgevoerd op de te versturen foto's om de bestanden te verkleinen, en daardoor zal de beeldkwalitiet er zeker niet op verbeteren.
                      Voor een 10x15cm zal dat geen probleem zijn, maar bij grotere formaten zie je dat wel, zeker als ze dan nog de "automatische beeldverbetering" toepassen, dan krijg je een heel slechte afdruk. Die moet je dus ook uitschakelen, zeker als je de foto's zelf hebt bewerkt en verscherpt.
                      Ik heb een tijdje geleden een aantal grote afdrukken laten maken, en de kwaliteit was heel slecht, maar nadat ik gereclameerd had heb ik alle foto's nog eens gekregen, zonder die automatische beeldverbetering, en toen waren ze wel goed.

                      Schakel die twee opties (versneld doorsturen, en automatische beeldverbetering) dus uit, bewerk de foto's zelf op de juiste manier, en je krijgt bij Pixum prima afdrukken voor een heel aanvaardbare prijs.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: alternatief foto.com

                        @Black Bandit : dat is een goede tip
                        Mijn fotowebsite : www.filover.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: alternatief foto.com

                          Dit is dus waar je goed op moet letten als je de foto's verstuurt, de twee vakjes in de rode cirkel zijn standaard aangevinkt, let erop dat je die uitschakelt voor je de foto's verstuurt.

                          Als je eerst meer beeldcompressie gaat toepassen om de foto's snel te versturen (AdaComp - versnelde upload), dan krijg je een lagere kwaliteit. Ga je dat proberen te compenseren door die DPO - automatische beeldoptimering, dan krijg je heel veel artefacts op de foto's (vooral duidelijk zichtbaar op grote afdrukken).
                          Bewerk wel eerst je foto's, en verscherp ze wat meer dan bij het bewerken van foto's voor op het scherm (niet overdrijven natuurlijk).
                          Als je kleine formaten bestelt, en je hebt geen zin om ze te bewerken, dan kan je eventueel beide vakjes aangevinkt laten (daarom staan ze waarschijnlijk aangevinkt, heel wat mensen bewerken hun foto's niet). Voor een kleine foto moet je niet het grote bestand doorsturen zoals het uit de camera komt.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment

                          Working...
                          X