Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te snelle focus??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te snelle focus??

    Tuurlijk niet
    Als ik met m'n 150 Sigma op AF-C foto's neem, dan gebeurt het dat de lens na het nemen van een foto opnieuw moet scherp stellen.

    Ik zeg het even anders: lens focust - neem foto - beeld in zoeker is nadien niet meer gefocust - lens moet terug scherpstellen.

    Komt dit door de zeer korte tijd dat de spiegel opgeklapt is? Of is het een lensfout?
    Moet de lens niet op een bepaald punt gefocust blijven na/tijdens het nemen van een foto?

    Wederom merci voor de ongetwijfeld interessante inbreng
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

  • #2
    Re: Te snelle focus??

    Je hebt het toch over de 150mm 2.8 macro?

    Een halve mm je statief bewegen en je moet al terug scherpstellen.
    Zou het dit niet kunnen zijn?
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Te snelle focus??

      Het gaat idd over de macro.
      Heb het niet alleen bij macrofotografie (waar ik normaal niet werk met AF-C) en heb het gevoel dat het onscherp zijn meer is dat die mm ... Je ziet het als het ware verspringen.
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

      Comment


      • #4
        Re: Te snelle focus??

        tzal te trage focus zijn eerder
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Te snelle focus??

          AF-C is continu focus - dit wil zeggen dat de camera blijft scherpstellen zolan de knop ingedruk wordt.

          Het onderwerp wordt getrackt en in principe wil dit zeggen dat de camera blijft focussen zelfs wanneer de spiegel is opgeklapt.
          dit was zo bij Minolta, maar ik neem aan dat dit voor de andere merken ook zo is.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Te snelle focus??

            in principe wil dit zeggen dat de camera blijft focussen zelfs wanneer de spiegel is opgeklapt.
            Ahum, kan je dit een beetje vertalen
            Is het nu normaal of is er iets mis? Zoekt de camera een punt om op te focussen als de spiegel is opgeklapt en wordt het daardoor onscherp?
            Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

            Comment

            Working...
            X