Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering, wie heeft er een?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering, wie heeft er een?

    Goedenamiddag,

    ik moet morgen op pad met mijn hele studio... Bestaat er zoiets als een "dag"-verzekering (zoals voor musikanten)?

    Ik had een tijdje geleden wat informatie gevraagd en toen was de maandelijkse prijs (voor mijn toen gloednieuwe D70, sinds vrijdag enthousiaste eigenares van een D300) rond de 120 euro! Een beetje veel dacht ik...

    Kan iemand een oplossing voorstellen?

    Groetjes
    Stephanie-

  • #2
    Re: Verzekering, wie heeft er een?

    Ik heb er geen, omdat ze te duur zijn in verhouding tot het risico dat ik neem.
    Heel goed op je spullen letten kan je veel geld besparen.

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering, wie heeft er een?

      Ik vind een goede verzekering voor mijn apparatuur erg belangrijk. Mijn spullen zijn verzekerd bij NPO Assurantiën (NPO=Nederlandse Publieke omroep).

      Uiteidelijk is het ondergebracht bij http://www.dsv-insurance.nl/
      Verzekerd bedrag op dit moment is 3000 euro en ik betaal 70 euro per jaar voor een wereld dekking. Je kan net zo zuinig zijn op je spullen, maar een ongeluk kan je altijd overkomen. Ik vind het dan prettig dat mijn spullen goed verzekerd zijn. Een L lens van 1200 euro kan ik ook per ongeluk uit mijn handen laten vallen.
      Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
      http://www.flickr.com/photos/dollias/

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering, wie heeft er een?

        Ik was tot voor kort verzekerd tot €1000 euro. Ben toen eens gaan zitten om echt te controleren wat ik allemaal in m'n tas heb zitten en de verzekering toen maar verhoogt naar €3000. Kosten €38/pj. Tot de dagwaarde onder de 40% van de aanschafwaarde komt krijgt ik de nieuwwaarde vergoed. Ik vind het gewoon een rustiger idee dat m'n spullen buitenshuis verzekerd zijn Ik ben gewoon bij Centraal beheer Achmea verzekerd.

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering, wie heeft er een?

          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
          Ik was tot voor kort verzekerd tot €1000 euro. Ben toen eens gaan zitten om echt te controleren wat ik allemaal in m'n tas heb zitten en de verzekering toen maar verhoogt naar €3000. Kosten €38/pj. Tot de dagwaarde onder de 40% van de aanschafwaarde komt krijgt ik de nieuwwaarde vergoed. Ik vind het gewoon een rustiger idee dat m'n spullen buitenshuis verzekerd zijn Ik ben gewoon bij Centraal beheer Achmea verzekerd.
          De kostbaarheden buitenshuisverzekering van CB... heb ik ook, maar dan met een max van 5.000,-

          Wat deze verzekering precies kost per jaar weet ik niet eens, maar 't valt wat mij betreft erg mee. Een van de dingen waar je wel echt rekening mee moet houden is dat de spullen niet verzekerd zijn wanneer ze in de auto liggen, ook al ligt het niet in het zicht. Dus ff 5 minuten een boodschap doen terwijl ik een tas vol fotoapparatuur in de kofferbak heb liggen is er niet bij. Verder zijn op deze polis alleen goederen met een nieuwwaarde van >200,- verzekerd....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Verzekering, wie heeft er een?

            D300 + 17-55 verzekerd voor 105€ per jaar. (all-risk)
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Verzekering, wie heeft er een?

              Meestal werken deze soort verzekeringen niet tegen diefstal (cf het auto verhaal).

              All risk toestanden kosten 3 tot 4 maal meer

              Comment


              • #8
                Re: Verzekering, wie heeft er een?

                "D300 + 17-55 verzekerd voor 105€ per jaar. (all-risk)"

                Misschien interessant voor de andere users even erbij vermelden bij welke verzkeringsonderneming en welke polis?
                www.YourConcertShots.com

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekering, wie heeft er een?

                  Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
                  "D300 + 17-55 verzekerd voor 105€ per jaar. (all-risk)"

                  Misschien interessant voor de andere users even erbij vermelden bij welke verzkeringsonderneming en welke polis?


                  We hebben een zoekfunctie hoor, is al veel aan bod gekomen



                  hallo ik heb de laatste tijd een flink aantal nieuwe zaken gekocht (toestel; lenzen) nu ben ik toch wel ongerust dat al die dingen eens gestolen worden; is er iemand die zijn zaken heeft verzekerd en zo ja; ben je tevreden over die verzekering? en wie heeft al de spijtige ervaring moeten beleven van diefstal; betaalde de
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzekering, wie heeft er een?

                    Alvast bedankt voor de reacties, ik heb ook de vorige topics gecheckt... Goed om te weten...

                    De dag is zonder probleem afgelopen, geen schade
                    Maar ja, het moet maar een keer gebeuren!

                    Comment

                    Working...
                    X