Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar vind je boeken ivm fotografie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar vind je boeken ivm fotografie ?

    Ik kan een hele simpele vraag stellen en ik krijg er meestal niet echt een bevredigend antwoord op.

    Waar vind ik boeken die meer informatie geven over :
    - nemen van portrait foto's
    - naaktfotografie
    - hoe werken met studio-flitslampen

    Het is dus niet de bedoeling van een boekje te vinden die uitlegt wat diafragma is, wat de sluitertijd is, wat ev-correctie is enz want dat weet ik nu al wel. Eerder hoe je de opstelling van flitslampen moet doen, welke effecten je kan bereiken met barndoors, snoots, honinggraten, paraplu's(wat het verschil tussen gouden, witte en zilveren is), softboxen, ...
    Waar je moet aan denken bij naakt of portrait fotografie. In de fnac of een gewone boekenwinkel vind ik dit niet of is het altijd heeeeeel summier uitgelegd.

    groeten

  • #2
    Begin met de bib. Die van ons (Ninove) bezit een pak fotografieboeken...
    -Meer algemene boeken
    -In-depth (focus op één soort techniek of één soort fotografie)
    -Fotoboeken van bekende fotografen. Een goede bron voor inspiratie.

    Maar als het om inspiratie gaat; blijf niet bij de afdeling "fotografie" staan, maar ga ook eens snuffelen in andere afdelingen. Daarmee bedoel ik...
    -Als het gaat om belichtingstechnieken of poses; zoek eens naar mode-boeken bvb. Kan zéér inspirerend zijn.
    -Als het gaat om landschapsfotografie of wildlife-fotografie; pluk de grote, mooie fotoboeken uit de afdeling "reizen".
    ...enz...

    En als je het in de bib niet vind, vraag dan raad bij je foto-speciaalzaak. Deze mensen hebben ze misschien in de winkel, maar indien niet, dan weten ze meestal wel waar ze te vinden zijn (ze hebben tenslotte de studies gedaan hee).

    Op een van de grootste fotospeciaalzaken van Duitsland (Brenner Fotoversand) kan je hun dikke catalogus gratis laten leveren in je brievenbus. Deze catalogus bevat ook een pak boeken. Hier zijn ze wel in het Duits, maar ik bedoel maar: als ze in D te vinden zijn, dan moet dat ook kunnen in een winkel in B of NL.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      dan zal ik de bib van leuven eens gaan uitproberen ;-)

      Ivm met poses had ik er onlangs enkele uit de (niet lachen) flair gehaald. Tja, je moet ergens in lezen als je in de wachtkamer zit van de huisarts.

      alvast bedankt voor de tips

      Comment


      • #4
        Ja hier in de bib van Leuven hebben ze vele fotoboeken van verschillende fotografen, world press photo,... . Maar ook veel boeken over de techniek van fotografie.
        Ik heb hier nu een boek over Kleur,vorm en compositie en een compleet handboek fotografie. Heb er nog niet te veel in kunnen lezen omwille van de examens, maar volgende week begin ik er aan.
        http://www.pbase.com/grooveman http://grooveman.deviantart.com
        -==Nikon CoolPix 2500==-
        -==Olympus E-10==-

        Comment


        • #5
          amazon.com -> alles. enkel nog uitzoeken wat.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Originally posted by PhilippeVDP
            Ivm met poses had ik er onlangs enkele uit de (niet lachen) flair gehaald. Tja, je moet ergens in lezen als je in de wachtkamer zit van de huisarts.
            Foto's uit tijdschriften zijn ook niet altijd een goed voorbeeld. Kijk maar naar de recente Humo-cover met Ilse Van Hoecke. Die foto had een zuivere beginnersfout ! (Laat het aan jullie over om het zelf te zien... is niet zo moeilijk).

            Henk

            Comment


            • #7
              Foto's uit tijdschriften zijn ook niet altijd een goed voorbeeld. Kijk maar naar de recente Humo-cover met Ilse Van Hoecke. Die foto had een zuivere beginnersfout ! (Laat het aan jullie over om het zelf te zien... is niet zo moeilijk).

              Henk
              Haren niet gekamd?
              Ik zie het niet, misschien kan je het wat meer toelichten

              Hier de cover



              Comment


              • #8
                Originally posted by deg
                Ik zie het niet, misschien kan je het wat meer toelichten

                Hier de cover

                Op die foto kun je het onmogelijk zien. Je moet echt wel het tijdschrift zelf nemen.

                Henk

                Comment


                • #9
                  Philippe je kan deze links ook eens proberen?




                  Je weet maar nooit

                  Comment


                  • #10
                    Probeer FOTO ART in Brugge eens, zij hebben een zeer uitgebreide collectie

                    url http://WWW.FOTOART.BE
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Foto's uit tijdschriften zijn ook niet altijd een goed voorbeeld. Kijk maar naar de recente Humo-cover met Ilse Van Hoecke. Die foto had een zuivere beginnersfout ! (Laat het aan jullie over om het zelf te zien... is niet zo moeilijk).

                      verkeerd scherpgesteld misschien, niet gefocused op de ogen ?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by the hustler
                        verkeerd scherpgesteld misschien, niet gefocused op de ogen ?
                        Goed gezien. Ik dacht eerst : amai, die foto is wazig, maar dan viel het me op dat het haar boven op haar hoofd en rond haar oren wél mooi scherp is...

                        Henk

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by henkvw
                          Originally posted by PhilippeVDP
                          Ivm met poses had ik er onlangs enkele uit de (niet lachen) flair gehaald. Tja, je moet ergens in lezen als je in de wachtkamer zit van de huisarts.
                          Foto's uit tijdschriften zijn ook niet altijd een goed voorbeeld. Kijk maar naar de recente Humo-cover met Ilse Van Hoecke. Die foto had een zuivere beginnersfout ! (Laat het aan jullie over om het zelf te zien... is niet zo moeilijk).

                          Henk


                          Hey! Had ik ook gezien!

                          Ik dacht: "waarschijnlijk genomen met een 10D"...

                          Juuuust kidding guys! Trek jullie lange tenen in!
                          http://www.theafricabug.com

                          Comment


                          • #14
                            gisteren naar de bib geweest ... jeetje die photoboeken zijn zwaar ;-) heb direct het maximaal aantal boeken meegenomen ...nu kan ik al een beetje lezen over poses, composities enz enz ...over studioflitslampen niets gevonden spijtig genoeg maar ik blijf zoeken...

                            in die winkel in brugge http://www.fotoart.be/ zou ik zeker vinden wat ik zoek ...maar het rijden naar brugge houdt me niet echt tegen eerder mijn wegvinden in die stad (en parkeren).

                            Comment


                            • #15
                              een interessant boek is '50 Portrait lighting techniques for pictures that sell' van John Hart
                              je krijgt per techniek een aantal foto's, uitleg en een schema over de lampopstelling

                              Comment

                              Working...
                              X