Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

    Voor zij die het volgen, ik heb een Nikon d3 gekocht ter vervanging van mijn Canon 5D. Uiteindelijk neem ik toch de beslissing om de Canon te houden, en de Nikon terug te verkopen.
    Daarmee wil ik absoluut niet beweren dan de Nikon D3 niet beter zou zijn dan de Canon 5D, want ik kan wel zeer snel een paar pluspunten van de Nikon opnoemen, zoals snelheid, robuust, levensduur accu, af speed, live view, zoeker, lcd, noem maar op. Dus zeker dat niet!!
    Waarom is de Canon dan voor mij beter?
    Ik hoef geen 11fps, maar wel een camera die me met zo weinig mogelijk extra lenzen goede en scherpe beelden geeft. De 28-300L IS (door velen als minderwaardige lens beschouwd), doet het beter op de 5D, dan de Nikon D3 + 85mm 1.8, en dat wil toch wel wat zeggen. Ik hou van de combo 5D + 28-300, Nikon kan me niets vergelijkbaars geven.
    Daarom, verkoop ik de D3.
    En voordat iedereen me tips begint te geven, ik heb zowat alle lenzen uitgetest, en ja, een 70-200 2.8VR doet het heel goed op de D3, maar ik ben niet bereid om 3 dure lenzen aan te schaffen ter vervanging van 1 allrouder.
    Zo, hiermede kort mijn drijfveer.

    Ik ga geen discussies verder aan, dat word toch een welles nietes spelletje.
    Last edited by Rudy; 30 mei 2008, 16:36.

  • #2
    Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

    Wat ik niet snap Rudy is dat een lichtsterke prime op een D3 minder goede resultaten geeft dan een 5D met een (weliswaar zeer goede ) superzoom , in welk opzicht doet de Nikon combi dan volgens jou onder ? Ik veronderstel dat een 85 1.8 Nikon een goede lens is toch ( vergelijkbaar met de Canon )
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #3
      Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

      Rudy,
      Ik kon het al niet begrijpen.
      Na je uiteen zetting hier kan ik het al helemaal niet begrijpen.
      Als je met een combi 5D + 28-300 zeer tevreden bent wat moet je dan in godshemelsnaam met een D3.

      mvg
      Antoine

      Comment


      • #4
        Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

        geen discussie mogelijk hier : er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat JIJ tevreden bent over het gebruikte materiaal. Dan mag een andere camera qua specs en zo beter zijn en alles maar als de camera je niet ligt, ligt hij je niet.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

          Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
          geen discussie mogelijk hier : er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat JIJ tevreden bent over het gebruikte materiaal. Dan mag een andere camera qua specs en zo beter zijn en alles maar als de camera je niet ligt, ligt hij je niet.
          En met deze wijze woorden, sluiten we af

          Grts Jan
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            geen discussie mogelijk hier : er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat JIJ tevreden bent over het gebruikte materiaal. Dan mag een andere camera qua specs en zo beter zijn en alles maar als de camera je niet ligt, ligt hij je niet.
            Yep!

            Dat gaat zelfs op voor andere zaken ook. Vervang camera door vrouw en...
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Yep!

              Dat gaat zelfs op voor andere zaken ook. Vervang camera door vrouw en...
              Hopelijk leest ze niet mee.
              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

              Comment


              • #8
                Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

                Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                Hopelijk leest ze niet mee.
                hoho, ik had het niet over mijn vriendin. Een vrouw met beter specs dan haar bestaat gewoon niet

                En nu...terug on topic
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  hoho, ik had het niet over mijn vriendin. Een vrouw met beter specs dan haar bestaat gewoon niet

                  En nu...terug on topic

                  Goed herpakt..
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Voor zij die het volgen, ik heb een Nikon d3 gekocht ter vervanging van mijn Canon 5D. Uiteindelijk neem ik toch de beslissing om de Canon te houden, en de Nikon terug te verkopen.
                    Daarmee wil ik absoluut niet beweren dan de Nikon D3 niet beter zou zijn dan de Canon 5D, want ik kan we zeer snel een paar pluspunten van de Nikon opnoemen, zoals snelheid, robust, levensduur accu, af speed, live view, zoeker, lcd, noem maar op. Dus zeker dat niet!!
                    Waarom is de Canon dan voor mij beter?
                    Ik hoef geen 11fps, maar wel een camera die me met zo weinig mogelijk extra lenzen goede en scherpe beelden geeft. De 28-300L IS (door velen als minderwaardige lens beschouwd), doet het beter op de 5D, dan de Nikon D3 + 85mm 1.8, en dat wil toch wel wat zeggen. Ik hou vand e comobo 5D + 28-300, Nikon kan me niets vergelijkbaars geven.
                    Daarom, verkoop ik de D3.
                    En voordat iedereen me tips begint te geven, ik heb zowat alle lenzen uitgetest, en ja, een 70-200 2.8VR doet het heel goed op de D3, maar ik ben niet bereid om 3 dure lenzen aan te schaffen ter vervanging van 1 allrouder.
                    Zo, hiermede kort mijn drijfveer.

                    Ik ga geen discussies verder aan, dat word toch een welles nietes spelletje.
                    wat erg leuk, dat je ons dit heb willen mededelen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

                      Rudy,
                      Ik kan niet begrijpen dat je dit moet uitleggen
                      Doe lekker wat je zelf wilt en heb sch**t aan wat een ander denkt.
                      Succes verder met je canon en hopelijk vang je nog een leuk prijsje voor je D3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
                        Rudy,
                        Ik kan niet begrijpen dat je dit moet uitleggen
                        Doe lekker wat je zelf wilt en heb sch**t aan wat een ander denkt.
                        Succes verder met je canon en hopelijk vang je nog een leuk prijsje voor je D3
                        Lees hier veel en kan sommigen wel begrijpen in hun doen en laten en zelfs hun keuzes.
                        Ik volg zijn bevinding van een GOEDE ALROUNDER op een camera
                        Niet iedereen is gedient met veel lenzen te wisselen,
                        natuurlijk hangt alles of valt alles samen met wat zijn grootste hobby is in fotografie.
                        Daar hij zijn keuze hier wil vermelden is zijn keus en verdient zeker een pluim
                        Hij vernoemd dat de ene camera niet onderdoet voor de anderre maar de mogelijkheid
                        om bij nikon een goede alrounder te vinden zat er blijkbaar niet in of hebben ze die zelfs niet.

                        Dus zoals Elmo6 het beschreef trek je niks an van wat anderren denken en doe wat voor U belangrijk is

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          hoho, ik had het niet over mijn vriendin. Een vrouw met beter specs dan haar bestaat gewoon niet
                          Misschien eens een fotootje posten van haar "specs"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

                            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Misschien eens een fotootje posten van haar "specs"
                            Dat fotootje staat hier al hoor, mét spiks en specs! Je kan er zelfs de exif uithalen.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor ik weer de helft van BD over men nek krijg...

                              LOL.

                              't Is op z'n Rudy's

                              Binnenkort komt hij af dat hij een sony koopt

                              Respect voor Rudy (en de rest hier) dat ze de canon-nikon nutteloze discussie niet aangaan. Zij zien verder dan hun neus lang is...

                              Groetjes,
                              Hiawatha
                              What if...

                              Comment

                              Working...
                              X