Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop PC in functie van CS3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop PC in functie van CS3

    Beste allemaal,

    Daar mijn PC blijkbaar ni "sterk" genoeg is om CS3 te draaien, ga ik me een nieuwe aanschaffen. Kan iemand me vertellen aan welke minimum-eisen (qua processor, werkgeheugen,...) een PC moet voldoen om de nieuwste versie van CS3 vlot te laten draaien, ook bij de verwerking van RAW-opnamen?

    Groeten
    Eddy

  • #2
    Re: Aankoop PC in functie van CS3

    Hangt ook weer af van welke camera je hebt en hoe groot de RAW-bestanden zijn, een 6MP camera vergt minder van je PC als een 12MP.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop PC in functie van CS3

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Hangt ook weer af van welke camera je hebt en hoe groot de RAW-bestanden zijn, een 6MP camera vergt minder van je PC als een 12MP.
      hmm, dan veranderd hij z'n camera en dan moet ie z'n pc weer upgraden?

      Ik zou eerder zeggen: neem een pc die qua spec juist onder de state-of-the-art ligt dus ruim voldoende prestaties kan leveren, dan betaal je veel minder dan voor het neusje (denk dat je minstens minstens moet rekenen op 1500€ -m'n zelfbouw pcs kwamen met topspec op zo'n 3000€ per stuk, een goeie 2 jaar geleden) neem minstens dualcore (4core mag ook, mijn keuze evt nu ) HDs zijn niet duur qua ruimte, RAID0 maakt het allemaal veel sneller -maar je hebt dat een backup infrastructuur nodig-, goeie GPU maar als je niet gamed hoeft het niet top dus heel duur te zijn.
      DELL is ok maar er zijn ook wel andere die goeie PCs maken, MAC bijvoorbeeld.

      Karel

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop PC in functie van CS3

        Heb een Nikon D80, dus 10 MB.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop PC in functie van CS3

          Minimaal Dual Core met 2 GB memory.
          Ik gebruik dit systeem met CS3 (Ik schiet met mijn Canon 450D alleen in RAW, bestanden 15 tot 20 MB ).
          Voldoet qua performance uitstekend.
          Computers, gaming, multimedia en huishoudelijke elektronica van topmerken koop je voordelig bij alternate.nl. Voor 22.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.


          Laat je budget meer toe, kies dan voor deze configuratie.
          Computers, gaming, multimedia en huishoudelijke elektronica van topmerken koop je voordelig bij alternate.nl. Voor 22.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.


          Ik heb ze allebei en ben er uitermate tevreden over. Ander voordeel van Alternate is, dat support goed geregeld is.

          Hopelijk heb je wat aan deze info.
          Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
          http://www.flickr.com/photos/dollias/

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop PC in functie van CS3

            Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            hmm, dan veranderd hij z'n camera en dan moet ie z'n pc weer upgraden?

            Ik zou eerder zeggen: neem een pc die qua spec juist onder de state-of-the-art ligt dus ruim voldoende prestaties kan leveren, dan betaal je veel minder dan voor het neusje (denk dat je minstens minstens moet rekenen op 1500€ -m'n zelfbouw pcs kwamen met topspec op zo'n 3000€ per stuk, een goeie 2 jaar geleden) neem minstens dualcore (4core mag ook, mijn keuze evt nu ) HDs zijn niet duur qua ruimte, RAID0 maakt het allemaal veel sneller -maar je hebt dat een backup infrastructuur nodig-, goeie GPU maar als je niet gamed hoeft het niet top dus heel duur te zijn.
            DELL is ok maar er zijn ook wel andere die goeie PCs maken, MAC bijvoorbeeld.

            Karel

            Effe mierenneuken... sinds wanneer is een Mac een PC?

            Serieus: Indien je voor PC gaat, genoeg RAM kiezen 3 of 4GB afhankelijk van je OS, zoals PeeKaa reeds zegt HDs kosten tegenwoordig ook niet zo veel meer dus RAID0 en backup voorzien. (eventueel RAID1).
            GPU zou ik niet zóveel geld aan besteden, een middenklasser zou voldoende moeten zijn (als je niet gamed). CPU zou ik voor een Intel Q9450 gaan.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop PC in functie van CS3

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Effe mierenneuken... sinds wanneer is een Mac een PC?
              PC = personal computer, dus ook een Mac is een PC

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop PC in functie van CS3

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                PC = personal computer, dus ook een Mac is een PC
                Ja maar vroeger...


                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop PC in functie van CS3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Ja maar vroeger...


                  had je geen computers.....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop PC in functie van CS3

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    had je geen computers.....
                    Die periode heb ik nooit meegemaakt..
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop PC in functie van CS3

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Die periode heb ik nooit meegemaakt..
                      Snotaap

                      Grapje hé. Mijn eerste PC heb ik aangekocht toen ik legerdienst moest doen. In onze tijd lieten we onze thesis nog typen op een typmachine om nadien to verbeteren met strookjes witte kleefband edm...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop PC in functie van CS3

                        De eerste computer
                        De eerste computer was de ENIAC. Deze elektronische rekenmachine werd in 1943 in Amerika gebouwd. Hij woog 30 ton, verbruikte 150 000 watt elektriciteit en besloeg een oppervlakte van 140 m². Hij kon snel en foutloos rekenen maar had een beperkt geheugen (max. 20 woorden).

                        Ben van 1979, dus de eerste computer was ruim voor mijn tijd...

                        Ben jij al 65 dan?
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop PC in functie van CS3

                          Pas op!,

                          goed bekeken zijn er hier méér zakdoeken en bananen nodig dan zo 1,2,3 gedacht!

                          Karel


                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop PC in functie van CS3

                            De ENIAC kon je niet echt "personal" noemen...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop PC in functie van CS3

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              De ENIAC kon je niet echt "personal" noemen...
                              Tuuttuut, je had het over computers...

                              De eerste PC was er rond 1981 van IBM
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X