Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand dit ooit gezien?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft iemand dit ooit gezien?

    Dit is een crop van een foto, gemaakt vorige week in Engeland, met m'n k10D.
    De foto kwam zo uit het toestel, met die lijnen er bij!
    Alsof het toestel zelf de electriciteitslijnen op de huizen heeft doorgetekend.
    Ter hoogte van de lichtarmatuur loopt de lijn vanop het huis zelfs over de armatuur.En,nee, er hangt geen horizontale kabel buiten gezichtsveld waaraan deze "lijnen" bevestigd zijn...

    De andere 300 foto's van de reis vertonen gelukkig géén "spookbeelden", dus 'k heb geen twijfels over het toestel.Andere foto's in die straat zijn normaal.

    Is dit een software-probleem of heeft de aanwezigheid van de begraafplaats aan de achterzijde van deze huizenrij er iets mee te maken Hebben er trouwens heerlijk geslapen(rustig).




    Iemand enig idee?
    www.petervdg.net/Portfolio

  • #2
    Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

    denk de laatste zin!!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

      Whoeeee scaryyyyy
      @bouk:
      Snap hem niet

      Comment


      • #4
        Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

        Was er een onweer in de buurt?

        Comment


        • #5
          Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

          Leuke reacties, dank u wel, maar 't is dus wel serieus bedoeld, hé. Had anders de foto wel bij fotofun geplaatst

          Misschien moet ik de vraag anders stellen: kan software in het fototoestel zelf lijnen maken (doortrekken waar ze eigenlijk al stopten,bijv.) of heeft iemand al voor gehad dat er meer lijnen of figuren op de foto staan dan origineel aanwezig zijn?
          'k Weet zelf ook dat dit heel verwarrend klinkt maar zelf heb ik hier geen zinvolle verklaring voor...
          www.petervdg.net/Portfolio

          Comment


          • #6
            Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

            Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
            Leuke reacties, dank u wel, maar 't is dus wel serieus bedoeld, hé. Had anders de foto wel bij fotofun geplaatst

            Misschien moet ik de vraag anders stellen: kan software in het fototoestel zelf lijnen maken (doortrekken waar ze eigenlijk al stopten,bijv.) of heeft iemand al voor gehad dat er meer lijnen of figuren op de foto staan dan origineel aanwezig zijn?
            'k Weet zelf ook dat dit heel verwarrend klinkt maar zelf heb ik hier geen zinvolle verklaring voor...
            weet het niet hoor maar ik weet dat de eerste reeks van Canon's EF 24-105 f/4 IS USM een danig probleem had dat die onder bepaalde lichtomstandigheden een gigantisch flare effect gaf.

            Heb dit zelf meegemaakt toen ik de lens eens kon testen. Zo goed als alle foto's normaal en dan ineens eentje ertussen alsof er hogere krachten mee gemoeid gingen...

            Ik denk nu wel dat je op je K100D geen EF 24-105 lens hebt maar misschien kan het zo iets zijn...

            Eens googelen misschien?
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

              Kijk eens hier!

              today my k20d started generating this vertical banding on a lot of pictures. Totally random it seems. Have anyone seen this before or know what it

              Comment


              • #8
                Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

                De gebruikte lens is de standaard zoomlens(18-55).

                Bedankt voor de info.


                Ik heb intussen ook al een mailtje gestuurd naar Pentax (De Beukelaer).
                www.petervdg.net/Portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

                  Excuseer, ik probeerde helemaal niet grappig te zijn! De leidingen op de gevel zijn bliksemafleiders. Er was een onweer of een stroomstoot in de buurt en je hebt elektrische verstoring in die leidingen geregistreerd.
                  Wat pichygrue aanhaalt is iets anders.
                  Bij jou volgen de lijnen perfect de perspectivische vertekening van de gebouwen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

                    Control-Z

                    Excuseer, ik probeerde helemaal niet grappig te zijn! De leidingen op de gevel zijn bliksemafleiders. Er was een onweer of een stroomstoot in de buurt en je hebt elektrische verstoring in die leidingen geregistreerd.
                    Wat pichygrue aanhaalt is iets anders.
                    Bij jou volgen de lijnen perfect de perspectivische vertekening van de gebouwen.

                    Sorry, was niet de bedoeling om de ernst in twijfel te trekken. Had het meer over de "scaryyy" en "denk de laatste zin" reacties...

                    Jouw uitleg lijkt me enigzins aanvaardbaar maar stel dat het hier over een stroomstoot o.i.d gaat, dan kan de sensor zoiets toch niet in beeld brengen??
                    Trouwens, als de leidingen bliksemafleiders zijn, waarom lopen ze dan niet door om te eindigen op het hoogste punt, de schoorsteen? Op een andere foto (vooraanzicht meest rechtse huis) is te zien dat de leidingen stoppen thv bovenkant raam van de 1ste verdieping.
                    www.petervdg.net/Portfolio

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

                      Het licht wordt in de sensor van je fototoestel omgezet in een elektrisch signaal, wat dan tot een beeld wordt omgevormd. Volgens mij heeft de sensor uit die leidingen op de gevel rechtstreeks elektriciteit in plaats van een zichtbaar beeld opgevangen, wat dan is omgevormd tot die rare lijnen als beeld. Een andere verklaring zie ik helemaal niet.
                      Bij analoge fotografie zou zoiets niet kunnen omdat het licht wordt omgezet in een chemische reactie in de lichtgevoelige laag van de film.
                      Waarom de elektriciteit doorloopt tot boven de gevels, dat weet ik niet, daar zal een elektricien wel een uitleg voor hebben. Er zit tegenwoordig zowat overal elektriciteit in de lucht, dus zal er wel een verklaring voor zijn.
                      Ben benieuwd wat De Beukelaer hiervan zegt. Je hebt de foto er toch bijgevoegd?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Het licht wordt in de sensor van je fototoestel omgezet in een elektrisch signaal, wat dan tot een beeld wordt omgevormd. Volgens mij heeft de sensor uit die leidingen op de gevel rechtstreeks elektriciteit in plaats van een zichtbaar beeld opgevangen, wat dan is omgevormd tot die rare lijnen als beeld. Een andere verklaring zie ik helemaal niet.
                        Bij analoge fotografie zou zoiets niet kunnen omdat het licht wordt omgezet in een chemische reactie in de lichtgevoelige laag van de film.
                        Waarom de elektriciteit doorloopt tot boven de gevels, dat weet ik niet, daar zal een elektricien wel een uitleg voor hebben. Er zit tegenwoordig zowat overal elektriciteit in de lucht, dus zal er wel een verklaring voor zijn.
                        Okay, Mr. Tesla.

                        Volgens mij is het gewoon een probleem met de software, de ruisonderdrukking of sharpening of zoiets. Het zou me verbazen moest je het nooit meer voorhebben.

                        Heb je'm zelf omgezet naar jpeg of kwam het zo uit het toestel?

                        Dave


                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

                          Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                          De foto kwam zo uit het toestel, met die lijnen er bij!
                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Heb je'm zelf omgezet naar jpeg of kwam het zo uit het toestel?
                          euhm...
                          BD0910BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

                            Zéér vreemd probleem.

                            Zoals je zelf zegt: het lijkt alsof de electriciteitslijnen doorgetrokken worden.
                            Maw: het komt waarschijnlijk van lijnen die al in de foto aanwezig zijn.
                            Dat doet vermoeden dat het om een softwarematig probleem gaat: waarschijnlijk is er iets misgelopen in het algoritme bij het wegschrijven naar jpg in het toestel.
                            Enfin - denk ik toch, want het blijft een heel vreemd verschijnsel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                              euhm...
                              Tjah, ik wou eigenlijk weten of het in RAW modus genomen was.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X