Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hema!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hema!

    Amai nog niet.
    bij hema zijn ze snel
    ik heb gisteren (Zondag) rond 22.30 een bestelling van 45 foto's gedaan op 10x15 formaat. en vandaag (maandag) heb ik al een mailtje terug dat ze klaar zijn

    2u.45 :
    in productie genomen

    10u.50 :
    Gereed!!!

    nu nog afwachten of de kwaliteit goed is

    Greetz Psycho Duck

    ps: ik werk niet voor hema

  • #2
    dat zal wel goed meevallen, 'k heb daar ook al eens fotootjes laten afdrukken en ze waren beter dan verwacht. ze waren zelfs goed.

    ps, ik wist toen zelfs nog niet eens wat de hema was, zoiets als blokker bleek achteraf. als ik dat toen geweten had, ...

    Comment


    • #3
      Nou, ik heb er vanmiddag een stel besteld. Hopelijk zijn ze net zo snel klaar, want ik moet ze zsm versturen.

      Jacki
      Meer foto's op Mukblog

      Comment


      • #4
        idd ze zijn snel... ik heb nog niets verstuurd en toch mag ik ze al afha len....

        Comment


        • #5
          ze hebben hier bij de hema in amsterdam ook 1 uur service voor digitale foto's je levert je geheugenkaartje of cdrom of zip drive in en je zegt welke formaat wat moet hebben en 1 uur later zijn ze klaar !
          www.racefotografie.nl
          D60 50-500, 28-80

          Comment


          • #6
            't moet nu wel lukken, 'k heb er vandaag een cd'tje binnengestoken om eens te laten afprinten, dit op 13*18 formaat voor 55 eurocent 't stuk, hopelijk is de kwaliteit goed
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Ja mensen ik ben ze zojuist gaan halen en ben ze ondertussen in een album aan het plakken.
              de kwaliteit is goed maar niet zo goed als Elka
              ik ga morgen nog een paar foto's laten afdrukken.
              dit maal op 13x18 inplaats van 10x15.
              en geloof me voor wat je moet betalen zijn ze zeer goed.

              grtz
              Psycho Duck

              Comment


              • #8
                En Psycho Duck, is de kwaliteit van de ontwikkelde foto's even schitterend als de snelheid waarmee ze leveren?

                Ja, ik had ook graag enkele foto's afgedrukt en ik heb Hema gevonden als de goedkoopste. Maar is de goedkoopste ook de beste?

                Comment


                • #9
                  Verhip, ik had de foto's maandagavond rond half 6 via internet verstuurd, en krijg vandaag (dinsdag) om 13 uur een mailtje dat ze al klaar zijn en dat ik ze morgen (woensdag) al kan ophalen.

                  Errug snel. En dan te bedenken dat de kerstkaarten bij het Kruidvat er vreselijk lang over gedaan hebben. Maar ja, dat was dan ook vlak voor Kerst, vast een drukke tijd. De meeste mensen zullen nu nog wel op vakantie gaan, zodat het misschien een rustig tijd is?

                  Niettemin, snelle service. Nu nog de kwaliteit afwachten.

                  Jacki
                  Meer foto's op Mukblog

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Krbo
                    En Psycho Duck, is de kwaliteit van de ontwikkelde foto's even schitterend als de snelheid waarmee ze leveren?

                    Ja, ik had ook graag enkele foto's afgedrukt en ik heb Hema gevonden als de goedkoopste. Maar is de goedkoopste ook de beste?
                    Ja Krbo de kwaliteit is heel goed, het is zijn geld meer dan waard.

                    kijk ook maar eens naar de startpagina van BD(vandaag dan (18/06/2003)) daar zie je een van de foto's die ik heb laten afdrukken en ik moet zeggen dat het zeer realisties is afgedrukt
                    geef gerust je opinie over deze foto. (ook al behoort dit normaal tot een andere rubriek).

                    Comment


                    • #11
                      In mijn ervaring komen de fotos van de hema terug met meer roodverzadiging en harder contrast dan wat ik op mijn scherm heb. Bij het kruidvat is dat verschil er niet en volgens mij komt het doordat je bij hema nog een extra jpeg save over je bestanden heen krijg (bij het maken van de 3:2 uitsnede; bij kruidvat krijg je weer een kleinere foto ).

                      Anyway, ik ga denk ik maar over op kruidvat...
                      Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kaveman
                        en volgens mij komt het doordat je bij hema nog een extra jpeg save over je bestanden heen krijg (bij het maken van de 3:2 uitsnede; bij kruidvat krijg je weer een kleinere foto ).
                        ???
                        Een jpg-save gebeurt zoals de naam al zegt bij het saven. Wanneer je een foto digitaal ergens aflevert ben ik er vrij zeker van dat er geen enkele extra JPG compressie meer gebeurt. Zelfs al is je foto in het verkeerde formaat : de foto wordt ingelezen, wordt dan gecropt in software en dan direct naar de printer gestuurd. Er is m.i. geen nieuwe save tussenin en gebeurt het dus allemaal zonder compressie.

                        Henk

                        Comment


                        • #13
                          Hoi Henk,

                          Ik ben er vrij zeker van dat dit wel gebeurt. Als je bij de hema aanlevert, dan krijg je een online javascriptje om de uitsnede van het bestand naar 2:3 te bepalen. Erg handig dat, maar daarna wordt je bestand wel degelijk overnieuw opgeslagen. Als jpg. En het filter wat ze daarbij gebruiken zorgt voor een hogere roodverzadiging en harder contrast. Da's niet bij alle fotos even erg of lelijk. (Soms ziet het er zelfs mooier uit)
                          Ik heb er thuis eens naar gekeken, en hetzelfde gebeurde bij een save uit CorelDraw (photopaint), maar niet bij saven vanuit bijv. ACDSee. Ik ben ervan overtuigt dat het probleem daar zit en ik kan je zo een x-aantal voorbeelden geven van fotos die bij de hema er echt niet uitzagen, maar bij het kruidvat wel (in elk geval een meer "waarheidsgetrouwe" weergave (ben me bewust van verschillende kleurinstellingen per monitor) van wat ik op mijn monitor te zien heb. Alleen jammer van de kleinere formaten (10x13 ipv 10x15 bij het kruidvat).
                          Canon 500D, 18-55 IS kit, sigma 30mm 1.4, sigma 70mm macro, 70-200L IS. En veel geduld...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Kaveman
                            Ik ben er vrij zeker van dat dit wel gebeurt. Als je bij de hema aanlevert, dan krijg je een online javascriptje om de uitsnede van het bestand naar 2:3 te bepalen.
                            Ah ok, je bedoelt bij het uploaden. Dan zou dat inderdaad wel kunnen. Goed dat je het overigens zegt want ik ging wat foto's bij Hema laten afdrukken. Betekent dus dat ik ze beter inlever op CD (wat dus ook kan) waarbij gegarandeerd de CD naar het labo gaat en daar in de CD-Rom van het machien gestopt wordt, dus zonder JPG-wijzigen.
                            BTW, ik zou echter wel denken/hopen dat als je je foto's in het juiste formaat upload in 300DPI, ze je foto's ongemoeid laten !

                            Henk

                            Comment


                            • #15
                              ik heb zonet mijn foto's weest gaan afhalen van bij hema en ik sta versteld van de kwaliteit, afgedrukt op 13*18 formaat, onder de loep genomen en sublieme scherpte, 'k had de foto's maandag binnengestoken gebrand op een cd, prijs, 0.55 euro 't stuk.
                              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                              Comment

                              Working...
                              X