Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit foto.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwaliteit foto.com

    Deze week een aantal afdrukken binnengekregen via foto.com (portretten). Het resultaat was ronduit teleurstellend. De meeste foto's zijn veel te donker terwijl bij andere huidtinten veel te licht zijn. Ik vraag me af wat daar met je foto's gedaan wordt voordat ze afgedrukt worden. Bovendien werden enkele foto's zowel op 13x19cm als op 20x30cm afgedrukt, met zeer uiteenlopende kleuren tot gevolg!!

    Natuurlijk begin je dan ook te twijfelen aan de instellingen van je scherm (mijn scherm is enkel gecallibreerd via de tool die bij PS zit). Daarom heb ik dezelfde foto's laten afdrukken bij Grobet in Antwerpen om het resultaat te vergelijken. Nu blijkt dat de foto's via Grobet perfect zijn, bijna geen merkbare verschillen met mijn scherm. Foto.com hoeft dus niet meer voor mij.. Ik had eigenlijk beter moeten weten met zo een lage prijzen.
    Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

  • #2
    Re: Kwaliteit foto.com

    Probeer Profotonet eens. Misschien iets duurder maar geeft geweldige afdrukken. En ze leveren zeer snel. Letterlijk 1u na het uploaden worden ze al op de post gedaan (ik heb ze wel nog maar 2x gebruikt, dus mijn ervaring is beperkt hierin).
    mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Kwaliteit foto.com

      Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
      Deze week een aantal afdrukken binnengekregen via foto.com (portretten). Het resultaat was ronduit teleurstellend. De meeste foto's zijn veel te donker terwijl bij andere huidtinten veel te licht zijn. Ik vraag me af wat daar met je foto's gedaan wordt voordat ze afgedrukt worden. Bovendien werden enkele foto's zowel op 13x19cm als op 20x30cm afgedrukt, met zeer uiteenlopende kleuren tot gevolg!!

      Natuurlijk begin je dan ook te twijfelen aan de instellingen van je scherm (mijn scherm is enkel gecallibreerd via de tool die bij PS zit). Daarom heb ik dezelfde foto's laten afdrukken bij Grobet in Antwerpen om het resultaat te vergelijken. Nu blijkt dat de foto's via Grobet perfect zijn, bijna geen merkbare verschillen met mijn scherm. Foto.com hoeft dus niet meer voor mij.. Ik had eigenlijk beter moeten weten met zo een lage prijzen.
      ook al gemerkt
      zo had ik voor mijn broerke schoon communiefoto's gemaakt en wa da die daarvan gemaakt hebben weet ik ook niet ze...
      volgens mij laten zij u fotokes eerst nog automatisch bijregelen door pc...
      die er dus soms een zootje van maakt
      Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

      Comment


      • #4
        Re: Kwaliteit foto.com

        Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
        Probeer Profotonet eens. Misschien iets duurder maar geeft geweldige afdrukken.
        Heb hier inderdaad al veel positiefs over gelezen. Prijzen iets duurder dan bij Grobet denk ik. Maar als de kwaliteit geweldig is, ben ik best bereid extra te betalen..
        Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

        Comment


        • #5
          Re: Kwaliteit foto.com

          Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
          Deze week een aantal afdrukken binnengekregen via foto.com (portretten). Het resultaat was ronduit teleurstellend. De meeste foto's zijn veel te donker terwijl bij andere huidtinten veel te licht zijn. Ik vraag me af wat daar met je foto's gedaan wordt voordat ze afgedrukt worden. Bovendien werden enkele foto's zowel op 13x19cm als op 20x30cm afgedrukt, met zeer uiteenlopende kleuren tot gevolg!!

          Natuurlijk begin je dan ook te twijfelen aan de instellingen van je scherm (mijn scherm is enkel gecallibreerd via de tool die bij PS zit). Daarom heb ik dezelfde foto's laten afdrukken bij Grobet in Antwerpen om het resultaat te vergelijken. Nu blijkt dat de foto's via Grobet perfect zijn, bijna geen merkbare verschillen met mijn scherm. Foto.com hoeft dus niet meer voor mij.. Ik had eigenlijk beter moeten weten met zo een lage prijzen.
          "De vreugde over de lage prijs is reeds lang vergeten terwijl de ergernis over de slechte kwaliteit nog verder duurt..."

          Profoto.net is inderdaad super. Zorg wel dat je werkt vanop een gecallibreerde monitor en zet je foto's om naar hun profielen van het desgewenste papier waarop je je afdrukken bestelt!

          Mvg,
          Frederic

          Comment

          Working...
          X