Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies reizen met laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies reizen met laptop

    Ik vertrek binnenkort voor 2 weken op reis. 2 weken full time fotografie. Nu zou ik graag mijn laptop meenemen om me wat bezig te kunnen houden op de momenten dat ik niet fotografeer (slecht weer, slecht licht) en als extra backup voor mijn foto's. Ik ga camperen dus ik hem geen hotelkamer waar ik de laptop kan achterlaten op de momenten dat ik aan het fotograferen ben. De laptop meenemen is geen optie want ik ga veel moeten wandelen en klimmen en die extra 3 kg zie ik niet zitten, ik moet al genoeg meesleuren. De enige optie is de laptop in mijn wagen laten. Diefstal is niet mijn belangrijkste zorg, aangezien ik naar een rustig gebied ga. Waar ik me wel zorgen om maak is het feit dat een auto nogal snel kan opwarmen. Met het mooie weer/hoge temperaturen van de afgelopen weken wordt het al snel heet in de wagen. Natuurlijk zal ik mijn wagen zoveel mogelijk in de schaduw parkeren en de laptop in de koffer steken, maar is dat voldoende? Ik wil mijn laptop niet beschadigen. Iemand tips/ervaringen?
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

  • #2
    Re: Advies reizen met laptop

    Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
    Ik vertrek binnenkort voor 2 weken op reis. 2 weken full time fotografie. Nu zou ik graag mijn laptop meenemen om me wat bezig te kunnen houden op de momenten dat ik niet fotografeer (slecht weer, slecht licht) en als extra backup voor mijn foto's. Ik ga camperen dus ik hem geen hotelkamer waar ik de laptop kan achterlaten op de momenten dat ik aan het fotograferen ben. De laptop meenemen is geen optie want ik ga veel moeten wandelen en klimmen en die extra 3 kg zie ik niet zitten, ik moet al genoeg meesleuren. De enige optie is de laptop in mijn wagen laten. Diefstal is niet mijn belangrijkste zorg, aangezien ik naar een rustig gebied ga. Waar ik me wel zorgen om maak is het feit dat een auto nogal snel kan opwarmen. Met het mooie weer/hoge temperaturen van de afgelopen weken wordt het al snel heet in de wagen. Natuurlijk zal ik mijn wagen zoveel mogelijk in de schaduw parkeren en de laptop in de koffer steken, maar is dat voldoende? Ik wil mijn laptop niet beschadigen. Iemand tips/ervaringen?
    dat de laptop op zich heet word is geen probleem liefst zo fris mogelijk houden maar soms kan het niet anders, meestal zijn die dingen van nature al vrij warm intern, dus geen probleem. Denk dat de werkingsgraden ergens tot max 65° liggen.

    enige tip die ik dus geef laat het ding eerst wat afkoelen voor je hem aanzet, door eerst airco te laten draaien of s'avonds te gebruiken als het wat koeler is. En voor de rest zorgen dat hij toch niet gestolen geraakt, op een afgelegen locatie kan makkelijker tot diefstal worden overgegaan dan in een drukke straat, niemand die de auto ziet misschien, maar ook niemand die de deif ziet als hij toch toevalig moest passeren.

    Een 2de tip toch, doe een dief bewust denken dat er niets in de auto ligt door het handschoenkastje en alles wat in de auto ligt te verwijderen en het handschoenkastje open te zetten. Hierdoor krijgt de dief de illusie dat jij alles mee hebt en dat het voor hem nutteloos is; (Tip die ik ooit kreeg van vriend/rpolitieagent toen ik nog in brussel werkte)
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

    Comment


    • #3
      Re: Advies reizen met laptop

      Een 2de tip toch, doe een dief bewust denken dat er niets in de auto ligt door het handschoenkastje en alles wat in de auto ligt te verwijderen en het handschoenkastje open te zetten. Hierdoor krijgt de dief de illusie dat jij alles mee hebt en dat het voor hem nutteloos is;
      Dat laatste had ik ook al ergens gelezen. Zowieso is het niet de bedoeling om veel achter te laten in de wagen, het weinige dat ik achterlaat in de wagen zal in de koffer zitten zodat het niet zichtbaar is.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #4
        Re: Advies reizen met laptop

        Misschien een dom idee, maar kan een koelbox geen oplossing zijn? Zo'n ding is gemaakt om de koelte binnen te houden, dus misschien houdt ie ook de warmte buiten? 't Is maar een gedacht, hè!

        Peter

        edit: voor alle duidelijkheid, ik bedoel zonder koelelementen, hè!
        Last edited by Dippie; 21 mei 2008, 15:30.

        Comment


        • #5
          Re: Advies reizen met laptop

          Koelbox is inderdaad een optie.
          Denk ook eens aan een kensington lock om je laptop vast te maken aan het chassis van de wagen (ergens in de koffer).

          Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Advies reizen met laptop

            In elk geval je laptop nooit in de koffer van je wagen steken op de plaats waar je deze parkeert. Doe dit enkele kilometers eerder.

            Comment

            Working...
            X