Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inspirerende locaties gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inspirerende locaties gezocht

    Hey iedereen,

    Ik heb binnenkort een paar dagjes vrij en zou deze volledig willen wijten aan fotografie.
    Daarom zoek ik een aantal mooie locaties, waar ik mij kan uitleven, bijvoorbeeld 's ochtends voor zonsondergang, overdag, ... Ik zoek dus voornamelijk natuur en architectuur.
    Ik zie hier tal van mooie foto's paseren en op den duur geraak je zo wel wat op je eigen locaties uitgekeken.

    Alle suggesties zijn welkom!

    PS: ik woon in de omgeving van Bornem

  • #2
    Re: Inspirerende locaties gezocht

    fotografie is eveneens de kunst om te leren kijken, een eigen visie te verwerven. Elke locatie is een opportuniteit als je er met "de juiste ogen" naar kijkt. Probeer dan eens te kiken naar wat niet dadelijk in je schoot geworpen komt, maar zoek naar een eigen visie op de dingen waarmee je een ander kan verrassen.

    Een vuilnisbelt kan zelf fotografisch interessant zijn, 't is maar hoe je het "bekijkt"

    Dus als je op zoek bent naar natuur, kijk dan eens naar welke natuurgebieden je nog niet geweest bent of die je nog eens graag zou herbezoeken, zoek je architectuur, zoek dan eens op architectuursites welke prijzen er in Be werden uitgereikt, en kijk dan welke natuurgebieden je met die architecturale realisaties kan combineren.

    Om naast deze algemene info ook een concrete hint te geven: In de regio Mol-Lomel aan de kanten van 't Zilvermeer heb je de "Sahara" (natuurgebied) die de moeite is.

    Comment


    • #3
      Re: Inspirerende locaties gezocht

      kijk eens op de site van Bornem, natuur/architectuur/wandelen/fietsen, je hebt daar alles vlak bij je in de buurt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Inspirerende locaties gezocht

        Bouk, TS is uitgekeken op eigen locaties .. dus vermoed ik dat hij het verder zoekt

        Comment


        • #5
          Re: Inspirerende locaties gezocht

          een inspirerende locatie..

          dat is zon plaats waar je gaat zitten om te brainstormen en foto ideen op te doen?

          tja.. in bad kruipen
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Inspirerende locaties gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            Bouk, TS is uitgekeken op eigen locaties .. dus vermoed ik dat hij het verder zoekt
            das mijn punt juist, kijk eens wat vaker bij je in de buurt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Inspirerende locaties gezocht

              voordeel van "in de buurt" is dat je zoveel kan terug gaan als je wil!
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Inspirerende locaties gezocht

                misschien een wat ordinair antwoord en ga eens naar ... Doel.
                Ikzelf ben enkele weken terug geweest en vond het toch de moeite voor mijn 250 gereden km.

                Daar heb je zowel landschappen, een mooi contrast met de industrie, grauwe kleuren, enkele restanten van een vlaams dorp, 'verval' in de praktijk, open verlaten huizen, ... Ik heb zelfs enkele mooie portretten van Macedonische kinderen kunnen schieten. Allen omgezet in zwart-wit, bieden ze toch een mooi resultaat. Een soort reportage eigenlijk.

                Ik heb me wat laten leiden door het boek 'Belgicum' van Stephan Vanfleteren. Daar staan toch veel ideeën in que locaties. Ik droom er een beetje van om al zijn plaatsen in he boek achterna te gaan. Mijn volgende uitstap zal een buitenwijk van Charleroi zijn.


                Sukses in je zoektocht.
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                Comment

                Working...
                X