Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeite om onderwerp te vinden..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • moeite om onderwerp te vinden..

    Hallo,

    ik heb sinds een aantal weken een sigmalens gekocht (70-300mm 1:4-5.6 APO macro super). Ik ben hiervan wel tevreden maar ik zit met een probleempje dat die lens zowiezo al ingezoomd staat dus en het is mijn bedoeling om macrofoto's te nemen dus van insecten en bloemen.. OK, wat die bloemen betreft, die blijven stil zitten, maar insecten dus niet (of niet altijd), ik vind het enorm moeilijk om het insect te kunnen vinden door m'n lens..
    Ik zet dan lens naar het onderwerp toe (tot ik denk dat die ongeveer juist staat) en dan zoeken door de lens, als ik geluk heb, vind ik het insectje terug, zo niet, blijf ik zoeken of is het insect er al vandoor

    Nu had ik ook een Raynox DCR-250 besteld, die heb ik vandaag ontvangen, direct mee geprobeerd buiten natuurlijk, blijkt dat dit nog DUIZEND keer moeilijker wordt voor mij om het onderwerp te vinden :/



    Ik weet niet of iemand mij misschien kan helpen of iets aanraden, ik kom er soms een beetje hopeloos van..
    Of moet ik gewoon nog meer oefenen hierop en gaat het dan beteren? :/
    Tips plz?

  • #2
    Re: moeite om onderwerp te vinden..

    Tracht eens met je linker oog het beestje te volgen, na wat oefening lukt het wel. Zo doe ik het althans als ik moet volgen in tele met wat snelheid.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: moeite om onderwerp te vinden..

      Had een gelijkaardig probleem ook toen ik m'n 80-400 juist had.
      Op 400 vogels in vlucht proberen trekken was een ramp want tegen dat ik ze in de zoeker had waren ze te ver...
      Na een tijdje gebruiken gaat het 'vanzelf'. Kwestie van veel doen lijkt me.

      Succes
      Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

      Comment


      • #4
        Re: moeite om onderwerp te vinden..

        op 70 mm door de zoeker naar je beestje kijken en dan blijven kijken en door zoomen naar 300 mm (dit werkt bij mij altijd perfect)
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: moeite om onderwerp te vinden..

          probleem met macro kan ook de focus zijn

          even van oneindig tot min afstand gaan, wss kom je je beestje opt einde tegen (als je ongeveer goed mikt :d )
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: moeite om onderwerp te vinden..

            Ga redelijk vroeg in de morgen op stap, dan is het nog fris en blijven de insecten zitten ( vooral beestjes die kunnen vliegen ).
            Blijf in de schaduw, daar blijven ze langer zitten.
            Eens de zon op hem komt en ze zijn komen op temp zijn ze den hof af
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: moeite om onderwerp te vinden..

              Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
              op 70 mm door de zoeker naar je beestje kijken en dan blijven kijken en door zoomen naar 300 mm (dit werkt bij mij altijd perfect)

              zo doe ik het ook
              Sony DSLR-A200W + sony HVL-F42AM flitser
              DT18-70mm F3.5-5.6 lens
              75-300mm F4.5-5.6 lens.

              Comment

              Working...
              X