Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

online afdrukcentrale vr zwart/wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • online afdrukcentrale vr zwart/wit

    ik heb een epson R800, ben hier zeer tevreden van vr kleurenprints.
    Zwart/wit prints krijg ik niet goed.. ook niet met quadtone rip (inkt op prints)

    daarom;
    iemand ervaring met zwart/wit prints bij online fotocentrales?
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

  • #2
    Re: online afdrukcentrale vr zwart/wit

    probeer eens profotonet (www.profotonet.nl) op mat papier (zijdeglans). Let wel, je bestanden omzetten naar hun kleurprofielen voor de desbetreffende papiersoort!!

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: online afdrukcentrale vr zwart/wit

      Om degelijke zwart-wit afdrukken te verkrijgen zijn er zo op het eerste zicht
      twee mogelijkheden:

      - Afdrukken van de Durst lambda op zwart-wit papier, dat doen ze bij het vaklabo Milo Profilab in Kontich. Zeer goed, er is een kleine wachttijd omdat ze slechts 1 x per week van papier wisselen. Redelijk duur maar perfect van kwalitieit en ook haalbaar op grote formaten tot 135 cm op de kortste zijde.

      - Afdrukken gemaakt met de K3 inktset van Epson op degelijk barietpapier voor inkjet, dus haalbaar vanaf de Epson Stylus R 2400 en opwaards, ik werk nu met de Stylus Pro 3800 en kan thuis afdrukken maken tot A2 in een zeer goede kwaliteit, vergelijkbaar met de lambda prints maar niet op glanzend papier, wel op een semigloss bariet zoals Fibre Silk Gold Van Ilford.

      Online kan ik je niets aanbevelen, en mijn ervaring is, van zodra er op kleurpapier afgedrukt wordt heb je een min of meer duidelijke zweem, gaande van groen tot magenta.

      MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: online afdrukcentrale vr zwart/wit

        deze nog eens naar boven gehaald.
        iemnad nog tips vr online centrales waarbij de zwart/wit afdrukken ook zwart/wit zijn...
        Photography helps people to see
        -Berenice Abbott-
        BD1050BE

        Comment


        • #5
          Re: online afdrukcentrale vr zwart/wit

          Ik heb onlangs nog Z/W afdrukken laten maken bij Bartok te Hasselt ( mat 40x60)...en ik was zeer aangenaam verrast. Naar verluid hebben ze nieuwe printers aangeschaft, en dat kan je wel zien. Ze hebben tevens hun prijzen serieus naar beneden gebracht.

          Grt,
          JanMetDePet
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

          Comment


          • #6
            Re: online afdrukcentrale vr zwart/wit

            Loop eens binnen bij Fotoshop.

            Dave
            pixelpusher

            Comment

            Working...
            X