Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 op ebay?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D80 op ebay?

    Op zoek naar wat glas voor mijn nieuwe D60 kwam ik op ebay tegen : een persoon die NIEUWE D80 bodies verkoopt voor net geen 200 euro. Hoe kan dat?
    Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

  • #2
    Re: D80 op ebay?

    Dat kan niet. Oplichting, bedriegerij,...
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: D80 op ebay?

      Van de camion gevallen? Oplichterij?
      Nieuwe spullen die voor een prikje verkocht worden: altijd een reukje aan.

      Comment


      • #4
        Re: D80 op ebay?

        Al gedacht aan heling (= kopen van gestolen goed)? Als de zaak (in de veronderstelling dat het gestolen goed is) uitkomt, ben je niet alleen je gekochte waar kwijt en dus ook je geld maar bovendien krijg je nog een boete voor heling (mogelijks vermelding op strafblad?!).
        Dus afblijven van die zaak.
        Stel dat het toch geen gestolen goed is, dan is de kans (zeer) groot dat er hier of daar gebreken zijn aan het voorwerp (fototoestel) en dan ???
        Houdt die 200 euro en spaar door.
        Nikon D70S met kitlens 18-70.

        Comment


        • #5
          Re: D80 op ebay?

          Bart,

          Ik weet niet of je een ebay kenner bent...maar is dit nog een toestel waar op geboden kan worden...of een "nu kopen" ?
          Anderzijds kan je de koper eens nader bekijken. Hoeveel verkopen heeft die gast al gedaan? Hoeveel is zijn feedback? Wat is zijn "history" ivm verkopen? Soms zijn er verkopers die een goede feedback hebben ,vb 100% met een 30 tal producten verkocht, en er dus betrouwbaar uitzien, doch als je dan wat nader bekijkt, hebben ze die 100% behaald met op een week tijd 30 cd'tjes te verkopen aan 1 euro.
          Of gewoon eens een mailtje doen en vragen hoe hij aan zo een scherpe prijs komt.



          JanMetDePet
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

          Comment


          • #6
            Re: D80 op ebay?

            Ik heb ondervinding met E-Bay en volgens mijn bescheiden mening hangt hier toch een FERM reukje aan. Je kunt die verkoper dus controleren zoals reeds vermeld, wie minder dan 98% feedback gekregen heeft laat je links liggen.
            Wat ik ook ALTIJD doe is de verkoper mailen om inlichtingen. Als die niet binnen de 2 dagen antwoord dan hoeft het voor mij niet meer. Is zijn Nederlands of de taal van oorsprong (bv E-Bay Duitsland) zeer gebrekkig dan heeft hij bij mij er ook gelegen. Ik heb al veel gekocht op E-Bay en 4 X ben ik in het kruis genomen geweest Betaald en niks ontvangen
            Voor bedragen als deze koop ik nooit, dat vind ik te riskant. Weet ook dat E-Bay niet veel kan ondernemen tegen malafide verkopers. Weze hierbij gewaarschuwd.

            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: D80 op ebay?

              plaats van het product hongkong
              dat is die ene waar die fotos bijstaan?
              zou ik niet vertrouwen

              Comment


              • #8
                Re: D80 op ebay?

                klopt, hong kong. Ben ik blij met mijn D60 van konijn.... maar ga inderdaad vandaag toch eens wat snuffelen... witse spelen...
                Nikon D7100 + battery grip + Speedlight SB600 + Nikkor 50 mm 1.8 G + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 55-200 VR + Tamron 70-200 2.8 + Tamron 18-270 VC

                Comment


                • #9
                  Re: D80 op ebay?

                  Heb ze ook zien staan... beetje verdacht toch ? En moeilijk om te gaan reclameren in Hongkong... Mmmm kweet ni zenne.
                  D80

                  Comment


                  • #10
                    Re: D80 op ebay?

                    wel witse, succes ermee
                    je kan dat altijd doorgeven aan ministerie van economische zaken (mail-adres zal je als goede speurder wel terugvinden op het net).
                    Mochten ze op de hoogte zijn en je stuurt hen een degelijk bericht dan word dit wel eens nagekeken als mogelijke fraude.
                    You never know...
                    laat ze eens werken voor hun geld, die ambtenaren

                    Comment


                    • #11
                      Re: D80 op ebay?

                      Verplaatst naar Algemeen omdat de vraag niet specifiek over de eigenschappen van een bepaald toestel gaat . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment

                      Working...
                      X