Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panning

    Ik wou in Spa vorig weekend autosport fotograferen.
    Nu had ik mijn toestel op continue scherpstelling gezet maar kon mijn lens "canon 70-300di is" blijkbaar niet volgen want een heel aantal waren niet scherp?
    Wat is hier de oorzaak van of hoe doen jullie het?

    Killerke
    www.knfotostudio.be

  • #2
    Re: Panning

    Dit is dus juist de reden waarom ik een L lens gekocht heb.
    De 70-300 IS modellen zijn gewoon niet snel genoeg om een racewagen te kunnen volgen met AF.

    Ik zie dat je een 40D gebruikt, die heb ik ook, dus daar zit het probleem niet, maar wel in je lens.

    Zet de camera op AI Servo, manual 1/250e of 1/160e met een bijbehorend diafragma naargelang het licht ... werkt prima bij mij voor racewagens, als het straat GT's zijn kan je zakken naar 1/80e of 1/125e en nog altijd het merendeel scherp hebben.

    Je zal altijd wel enkele onscherpe foto's hebben maar meer dan 80% moet toch scherp zijn met een beetje oefening.

    De 6.5 fps heb je trouwens niet nodig, gewoon de auto volgen ... en klik werkt voor mij het beste ...

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Panning

      Ik heb ook de 70-300 IS USM lens...
      In september sta ik op Francorchamps en heb eigenlijk nog nooit F1 in het echt meegemaakt... Die wagens gaan waarschijnlijk nog een stuk sneller dan wat ik totnogtoe heb meegemaakt zeker...
      (zie voorbeeld: http://sdemey.dyndns.org:8080/galler...?g2_itemId=138)

      Zal ik al maar een 70-200 L reserveren om te huren?
      An  a day keeps frustration away!
      http://www.demey-deleus.be

      Comment


      • #4
        Re: Panning

        je kan ook altijd even nakijken waar de wagens juist voorbij komen en op dat punt manueel scherpstellen ... zo werd het al jaren gedaan voordat er AF bestond, dan kan je met iedere lens scherpe foto's nemen.

        Is een heel mooi systeem, maar ik gebruik toch ook liever AF met een goede lens

        Johan
        Disegno-S
        Specialized in Automotive photography ...

        Comment

        Working...
        X