Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit normaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit normaal?

    Ik heb een nieuwe monitor gekocht (eizo S2431) en constateer vreemde patronen wanneer ik naar een slideshow kijk in lightroom. Dat zijn precies strepen van 45 graden over heel het grijs kader. De monitor is gecalibreerd op 6500K, gamma 2.2 en 120 luminantie. Ik had voordien een 17" monitor (eizo flexscan F520) en dit is mij nooit opgevallen.

    Zou iemand eens de afbeeldingen in bijlage kunnen bekijken en zeggen of dit normaal is? Eventueel vergelijken in lightroom? In lightroom heb ik voor de default template gekozen in de slideshow. De color wash is hierbij geactiveerd.

    Alvast bedankt,
    Fabian


    fotowebsite: flickr.fabianart.be

  • #2
    Re: Is dit normaal?

    Mocht het echt aan je monitor liggen, dan zou het patroon toch moeten doorlopen in de foto's...? 'k zou me alvast geen zorgen maken dus

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Is dit normaal?

      Ik heb dezelfde foto nog eens bekeken op de oude monitor en na goed kijken zie ik die vervelende patterns daar ook. Het zal dus niet aan de monitor liggen zoals ik in eerste instantie dacht.

      Ik vind echter wel dat de nieuwe eizo monitor minder goed gradienten weergeeft dan mijn oude crt scherm. Als je een gradient van zwart naar wit maakt in photoshop dan is er een mooi verloop maar je zie hier en daar precies kleuren die afwijken zoals subtiele rode kleuren of precies van die regenbogen. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

      Iemand daar ervaring mee?
      fotowebsite: flickr.fabianart.be

      Comment

      Working...
      X