Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

    Je zet de zelfontspanner van je camera op 2 seconden, drukt op de knop en gooit je camera in de lucht zodat ie een foto maakt tijdens de vlucht. Dat doe je bij voorkeur in het donker met interessante verlichting in de buurt. Niet vergeten je toestel tijdig op te vangen

    Het resultaat is altijd een verrassing.

    Op Flickr is er een aparte 'camera toss' groep. Hier ben ik dit soort experimenten nog niet tegengekomen of heb ik er over heen gekeken. Wie durft?
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

    Wil dit wel eens proberen met jouw camera.Waar spreken we af

    Comment


    • #3
      Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

      En als jouw camera dat overleeft is het mijn beurt. (met jouw camera dus)
      Waar spreken we af ?

      Groetjes
      SKitch
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

        Helaas mag ik van het Fotografiemuseum mijn inmiddels antieke D70 niet voor dergelijke activiteiten gebruiken. Cameratossing is voor de liefhebbers die regelmatig een excuus nodig hebben om weer eens een nieuwe camera te kopen.

        Ik dacht altijd dat dit soort abstracte beelden in Photoshop met allerlei filters gemaakt werden. Het is fascinerend om te zien hoe je hetzelfde bereikt met een beetje creatief gebruik van de camera.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

          Leuk idee, maar 'k denk niet dat m'n verzekering dat als normaal gebruik van de camera beschouw.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

            Been there, done that...

            Comment


            • #7
              Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

              Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
              Had je een nieuwe camera op het oog ?

              Ps : Als ik dat zou proberen dan had je een mooie hemel met enorme DoF te zien gekregen....

              Groetjes
              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

                Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                dank je, was hem al aan het zoeken.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                  Je zet de zelfontspanner van je camera op 2 seconden, drukt op de knop en gooit je camera in de lucht zodat ie een foto maakt tijdens de vlucht. Dat doe je bij voorkeur in het donker met interessante verlichting in de buurt. Niet vergeten je toestel tijdig op te vangen

                  Het resultaat is altijd een verrassing.

                  Op Flickr is er een aparte 'camera toss' groep. Hier ben ik dit soort experimenten nog niet tegengekomen of heb ik er over heen gekeken. Wie durft?
                  Ik zocht al naar nieuwe mogelijkheden voor mijn 1DsMkII en 1DsMkIII. Nadeel is dat ze nogal zwaar zijn. Misschien moeten we meer zoeken in de richting van bolwerpen of hamerslingeren. Liefst met Nikons
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

                    Ik weet het niet zeker hoor Fullator ...
                    Als het om het verst gooien is ben je beter met een (c)kanon, omdat het anders Ni(et)kon
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                      Ik zocht al naar nieuwe mogelijkheden voor mijn 1DsMkII en 1DsMkIII. Nadeel is dat ze nogal zwaar zijn. Misschien moeten we meer zoeken in de richting van bolwerpen of hamerslingeren. Liefst met Nikons
                      Lukt volgens mij perfect met de BD straps. Aan een zijde losmaken en slingeren maar
                      DigiCam

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

                        Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
                        Lukt volgens mij perfect met de BD straps. Aan een zijde losmaken en slingeren maar
                        Ik heb eens gehoord dat het record met een 1DsMkIII bij 28.61mtr ligt (zonder lens).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

                          ik zie dit hier nog escaleren tot wereldkampioenschappen zoals in Finland (gsm werpen, pc gooien, ...)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                            Ik heb eens gehoord dat het record met een 1DsMkIII bij 28.61mtr ligt (zonder lens).
                            Weet je nog waar ze nog van die dingen doen? Dan zet ik mij 28m verder, doe ik aan cameracatching, en wordt de 400D mijn nieuwe backup

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cameratossing: geen liefhebbers bij BD?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                              Ik heb eens gehoord dat het record met een 1DsMkIII bij 28.61mtr ligt (zonder lens).
                              Laten we dat overtroeven met DEZE
                              Mvg,
                              Marijn

                              My Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X