Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

krantenfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • krantenfoto's

    Steeds meer en meer zie ik in de krant (HBVL) foto's staan die op een erbarmelijke wijze zijn geshopped.
    Meestal gaat het om de toepassing filter hoge lichten en schaduwen. Je kan duidelijk zien dat die foto's meestal sterk zijn opgelicht aan de onnatuurlijke kleuren en vaak halo's.
    Vraag me af wat die profs met hun dure apparatuur nog wel kunnen buiten wat fotoshoppen.
    Zo kan ik het ook en wens ook een job als fotograaf bij de krant te hebben.
    Bij deze solliciteer ik

    Groeten
    Groeten Sensor

  • #2
    Re: krantenfoto's

    Ik kan je verzekeren dat op een krant veel foto's binnenkomen van freelancers (maar ook van pro's) waarvan mijn haren beginnen te krullen. Ik zou ze nooit durven binnen te sturen. En over het pro. materiaal, voor die mensen is het hun boterham en moet het opbrengen, vele kunnen maar dromen van het materiaal welk sommige op bd hebben, want het huidige materiaal moet eerst afgeschreven worden.
    Over het fotoshoppen, meestal gebeurd dat op de krant zelf, en niet door de fotograaf in kwestie. In veel gevallen gaat dat zelfs gewoon automatisch (met software) zonder manuele ingrepen.

    Bijvoorbeeld met Agfa Intellitune.

    mvg,
    peter

    Comment


    • #3
      Re: krantenfoto's

      There are an enormous amount of sources for news photos, quality varies so much.
      Don't forget that there is a lot done after the photographer has given the photos. Not to mention the types of paper used.. That can sometimes destroy a perfectly good photo.
      Newspapers and magazines are using their copy journalists as photographers too, to save money.. Of course, the quality can vary a huge amount then.

      Anyway, I treat my newsreel work as any other, I shoot, correct and present the final images as if they were for me. I've seen some printed very well and some ruined. That's life, and it's not an easy one

      Comment


      • #4
        Re: krantenfoto's

        Ik neem aan dat die freelancers en profs toch het een en het ander moeten weten om acceptable foto's te maken, dan hoeft de krant ze naderhand ook niet zo extreem te shoppen.
        Dat neemt niet weg dat er ook vaak prachtige plaatjes verschijnen in de krant.
        Trouwens vroeger moest men het doen met eenvoudige camera's flitsapparatuur (ook de krant), die foto's stralen nu nog charme uit die met geen enkel software te overtreffen valt.
        Groeten Sensor

        Comment

        Working...
        X